Radiateur v.v. ->Parts nodig?

Gestart door Martijn_B, 21-09-2011 21:40:50

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Dit weekend ga ik voor mijn 850 T-5R de radiateur vervangen.
Het is er dus 1 met een oliekoeler, verder ist een handbak.

Ik heb:

-Radiateur zelf
-Koelvloeistof

Moet ik nog aan dingetjes denken zoals ringetjes, pakkingen, klemmen, etc? Graag jullie tips!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

daytonawim

afdichtringetjes en klemmen voor je olie slangen

En een bus WD 40 om die bouten in te spuiten, die kunnen aardig vast zitten

)()()sT

Je kunt je bestaande klemmen ook hergebruiken met een tiewrap erom ;)
Die klemmen voor de olieslangen kosten €7,50 per stuk!

Ook handig om de moertjes-klemmetjes van je oude radiateur te gebruiken om het pakket condensor-intercooler-radiateur bij elkaar te monteren.

Martijn_B

Dank heren! Wim, welke afdichtingsringetjes zijn dat? Ben ik heel brutaal als ik vraag of je het part nummer misschien hebt?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

cas

invensteer ook even in die klemmen van 7,50  niets in vervelender als het toch stuk gaat. bij mij brak er 1 in tweeen.

indien je een turbo hebt, een paar boutjes en moertjes heel klein. want die zijwandjes van de intercooler zijn bijna altijd los gerot.. kan geen kwaad om die dan meteen even mee te pakken.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

big ben

arjenT5R

nog ff een tipje,
mocht je een laskar hebben las dan even die 2 lasmoeren beter vast en fris het draad wat er bovenuit steekt nog even op incl wat vettigheid. Zo voorkom je dat de lasmoeren losbreken en mee gaan draaien dat is namelijk een drama!

Het gaat om de 2 bouten waarmee de radiateur aan de onderkant tegen de balk zitten gebout. Je komt ze vanzelf tegen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

daytonawim

Citaat van: Martijn_B op 21-09-2011 21:55:24
Dank heren! Wim, welke afdichtingsringetjes zijn dat? Ben ik heel brutaal als ik vraag of je het part nummer misschien hebt?

Bon kan ik zo even niet meer vinden, maar die kan je zo ophalen bij de dealer ( bij mijn radiator kreeg ik er zelf wat bij geleverd)
Die ringetjes moeten op de olieleiding die in je radiator gaan.

cas

Citaat van: arjenT5R op 21-09-2011 23:42:03
nog ff een tipje,
mocht je een laskar hebben las dan even die 2 lasmoeren beter vast en fris het draad wat er bovenuit steekt nog even op incl wat vettigheid. Zo voorkom je dat de lasmoeren losbreken en mee gaan draaien dat is namelijk een drama!

Het gaat om de 2 bouten waarmee de radiateur aan de onderkant tegen de balk zitten gebout. Je komt ze vanzelf tegen.

jep, die gingen bij mij ook los.

ik heb nu bout en moer toegepast na het loszagen van de oude....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Wally850

kleine tip (door schade en schande wijs geworden):
- Als je koelvloeistof aftapt, en je wil dat via de aftap plug doen, pas dan op want deze is van plastic. Je moet hem overigens volgens mij wel overzetten.
-aftappen veel makkelijker door slag los te trekken.

daytonawim

Dat geld ook voor het aandraaien van de aftap plug, vast is vast, het is zo dolgedraaid.

Martijn_B

Dank voor alle tips!!

2x klemmen besteld
4x ringetjes besteld

Vant weekend aan de slag!