Deurvanger A stijl los en opgelost !

Gestart door fredtref, 23-09-2011 12:43:37

Vorige topic - Volgende topic

fredtref

Jawel nu is het mijn beurt, knak vandaag bij het openen en sluiten van de deur, de deurvanger in de A stijl zit los, kan ik deze vervangen of moet het gelast worden?????

UserID6342

Dat is zo zonder foto haast niet te zegen Fred....

T5turbo

Deurvanger kan vervangen worden en kost iets van 25eur
Als de A stijl  ingescheurd is dan kan deze gelast worden.Is een type kwaal.Die van mijn is ook pas gelast.  8)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

fredtref

Citaat van: Dirk342 op 23-09-2011 12:47:40
Dat is zo zonder foto haast niet te zegen Fred....

Dirk u vraagt wij draaien het is het gedeelte wat uit de Astijl komt wat beweegt, hoe zit dat bevestigt buitenkant zie ik niks.

peteRRR

Die van mij ook vervangen was ook ingescheurd en veer kapot.

Bij de dealer een nieuwe gehaald en de bevestiging,s punten waren iets anders van de nieuwe deurvanger,het metalen gedeelte

in de sponning terug gebogen en deurvanger gemonteerd,doet het al een jaar prima.( dus niets gelast )

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

In de deur zal die waarschijnlijk gescheurd zijn,dus de sponning van de deur zelf,zo niet dan het deurpaneel er af halen

dan zie je een ovale ring zitten in de deurvanger die heel moet zijn,als dat allemaal goed is weet ik het ook niet. ;D

Maar het zal wel stuk zijn. ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

fredtref

Ik zie het gedeelte wat uit de A stijl komt bewegen en knakken, en dan natuurlijk niet het scharnierende gedeelte maar het gedeelte wat in kleur is en uit de A stijl steekt.

Citaat van: peteRRR op 23-09-2011 13:05:09
In de deur zal die waarschijnlijk gescheurd zijn,dus de sponning van de deur zelf,zo niet dan het deurpaneel er af halen

dan zie je een ovale ring zitten in de deurvanger die heel moet zijn,als dat allemaal goed is weet ik het ook niet. ;D

Maar het zal wel stuk zijn. ;)

Groet.

wepster

maak even met een torks 40 die bout los en beweeg dan de vanger eens kijken of er in de vanger beweging zit ???
zoja van de vanger wisselen kijk ook of er beweging zit in het deel waar hij op vast geschroeft zit ( lees de A styl ) zoja dan is er las werk gewenst .
heb dit al tig keer gehad dat het plaatwerk uit scheurd en je de montage plaats gewoon even moet lassen is een werkje van een half uur en je deur loopt weer als vanouds .
de deur vanger wisselen is ook niet veel werk even de binnen bekleding los halen en dan met een dop 10 de vanger los maken en er uit halen nieuwe er in vast zetten en genieten maar weer ;D

been there seen it done it ( many times )

greets wepster

fredtref

Wepster, het is het stuk in de A stijl wat los zit, nu dus iemand vinden in de buurt van het 't Gooi die dit kan lassen.

Citaat van: wepster op 23-09-2011 13:20:49
maak even met een torks 40 die bout los en beweeg dan de vanger eens kijken of er in de vanger beweging zit ???
zoja van de vanger wisselen kijk ook of er beweging zit in het deel waar hij op vast geschroeft zit ( lees de A styl ) zoja dan is er las werk gewenst .
heb dit al tig keer gehad dat het plaatwerk uit scheurd en je de montage plaats gewoon even moet lassen is een werkje van een half uur en je deur loopt weer als vanouds .
de deur vanger wisselen is ook niet veel werk even de binnen bekleding los halen en dan met een dop 10 de vanger los maken en er uit halen nieuwe er in vast zetten en genieten maar weer ;D

greets wepster

Boeijke

Citaat van: fredtref op 23-09-2011 13:33:58
Wepster, het is het stuk in de A stijl wat los zit, nu dus iemand vinden in de buurt van het 't Gooi die dit kan lassen.

Citaat van: wepster op 23-09-2011 13:20:49

greets wepster

Maak een keer de rit richting Wibo.
Weet je zeker dat het goed gelast wordt.

Willem

fredtref

Vraagje, kan je aan de binnenkant van de A stijl komen om het vast te lassen of moet je hem aan de zijde gezien op de foto vast lassen.

T5turbo

Zijde gezien op de foto zover ik weet.
Deur moet er dus even uit,maar dat is zo gepiept.
Er zit een (omgekeerde) torx bouten bij ieder schanier.Als je die lost draait kan je zo de deur omhoogtillen en hoef er bij terugplaatsing niks gesteld te worden.
Vergeet niet eerst de stekker los te halen.  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

fredtref

Bedankt  :eusa_dance:

Citaat van: T5turbo op 26-09-2011 15:08:20
Zijde gezien op de foto zover ik weet.
Deur moet er dus even uit,maar dat is zo gepiept.
Er zit een (omgekeerde) torx bouten bij ieder schanier.Als je die lost draait kan je zo de deur omhoogtillen en hoef er bij terugplaatsing niks gesteld te worden.
Vergeet niet eerst de stekker los te halen.  ;D

)()()sT