Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2011/2012)?

Gestart door Henida, 24-09-2011 23:33:20

Vorige topic - Volgende topic

Thijs850

Ja, hoor zitten eronder geen verrassingen meer..
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

Chris

Vanmiddag wat rondgescheurd met de S60. De temperatuurmeter gaf vrolijk 13 a 14 graden aan. Aangezien ik 's ochtends vroeg en 's nachts bijna niet op de weg zit wacht ik nog ff, het is overdag nogsteeds te warm. Zolang er geen sneeuw wordt verwacht laat ik hem op de zomerbanden staan.

JeroenV

Zo,vandaag de winterbanden weer op de Comets gemonteerd,vind ik toch wel erg mooi,in stijl de winter door :eusa_dance:
En al die blubber op de wegen hier in de polder...

JeroenV

Citaat van: Vulk op 28-10-2012 21:24:04
Even een vraag voor de poetsers onders jullie: leggen jullie één of andere waxlaag op de (zomer)velgen?

Ik zet ze altijd lekker in de siliconen... Maakt vuilafstotend en maakt makkelijker schoon ;)

grijzev70tdi

Winterbanden liggen al tijdje achterin de auto, vrijdag ofzo maar poging doen tot erop zetten. Wel makkelijk als er een brug vrij is ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

devonius

Zijn winterbanden nou echt nodig hier?
Maak niet zoveel dagelijkse km's (woon vlakbij werk) en ga niet de bergen in dit jaar.
Die ene week dat er misschien sneeuw ligt neem ik wel voor lief, geloof best dat het in de sneeuw wel verschil maakt.

aardigebas

CiteerZijn winterbanden nou echt nodig hier?
Maak niet zoveel dagelijkse km's (woon vlakbij werk) en ga niet de bergen in dit jaar.
Die ene week dat er misschien sneeuw ligt neem ik wel voor lief, geloof best dat het in de sneeuw wel verschil maakt.

volgens mij één van de grootste discussiepunten in de herfst.
Ik heb ook nooit op winterbanden gereden, maar sinds ik op 5 min rijden van Duitsland woon heb ik ze wel ivm aansprakelijkheid bij een ongeval. En eigenlijk moet ik zeggen dat ik niet zo ontevreden ben omdat mijn zomerbanden nu ook langer mee gaan.

hathü

De winterslofjes er ook maar weer eens onder gezet, kom ook regelmatig bij de oosterburen.

Luc

Ik rij al een week of 3 op de winterbanden. Tot nog toe nergens voor nodig, de gemiddelde buitentemperatuur komt niet eens in de buurt van het vriespunt.
Ben niet ontevreden over de winterbanden, ze liggen eronder omdat ik me niet wil laten verrassen door een sneeuwbui of langdurige periode van vorst, maar als ik moest kiezen tussen de zomer- en winterwielen, dan toch de zomerwielen. Zelfde maat, zelfde grip, veel minder herrie.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

mitsupiet

Ja, vandaag de winterwielen/banden er op gedaan. :eusa_dance:
De sneeuw mag komen.
Ik moet zeggen dat het zeker net zo goed rijdt als de zomerwielen/banden.
Het zijn Falken's

En zo zien ze er uit:

Te hard geschrobt.......

Misha

Wat is eigenlijk de functie van dat rooster in de bumper ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

mitsupiet

Citaat van: Misha op 21-11-2012 22:22:38
Wat is eigenlijk de functie van dat rooster in de bumper ?

Orginaliteit  :eusa_dance:

Te hard geschrobt.......

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mitsupiet

Te hard geschrobt.......