Starten

Gestart door SteveT5, 25-09-2011 12:36:57

Vorige topic - Volgende topic

SteveT5

>:( Vanochtend wilde ik een stukje gaan cruisen met de 850T5, maar al wat er gebeurde: de trouwe T5 wilde maar niet starten! In Brabant zeggen ze dan nondeju, maar ik hield het op een beschaafd godverdomme!
Beschrijving: de startmotor draait, alleen de moter slaat niet aan.
Ik heb alle connecties goed nagekeken, lijkt niks mis mee.
Dus is de vraag: wie heeft een tip? Want starten moet en zal die trouwe T5!!

Groeten, SteveT5

rpakuypers

Citaat van: SteveT5 op 25-09-2011 12:36:57
>:( Vanochtend wilde ik een stukje gaan cruisen met de 850T5, maar al wat er gebeurde: de trouwe T5 wilde maar niet starten! In Brabant zeggen ze dan nondeju, maar ik hield het op een beschaafd godverdomme!
Beschrijving: de startmotor draait, alleen de moter slaat niet aan.
Ik heb alle connecties goed nagekeken, lijkt niks mis mee.
Dus is de vraag: wie heeft een tip? Want starten moet en zal die trouwe T5!!

Groeten, SteveT5

Een relais ?

Groet,
Roger

FGG

Wel rondgaan maar niet starten? Ontsteking of brandstoftoevoer. Relais 103 misschien?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

SteveT5

Realais 103? Waar zit dat ding?
SteveT5

beunmaat

Geef eens een paar flinke klappen op je benzinepomp. Zit in je achterbak onder de bekleding.

SteveT5

Ook in de estate?

beunmaat

Ja zeker, je moet niet de klep hebben waar je reservewiel inligt. maar de klep die aansluit bij je achterbank.
Als je die optilt dan zie je rechts een zilvergrijs plaatje zitten. Die moet je eraf halen en dan zie je de bovenkant van je benzinepomp/tank. Geef daar een paar klappen op met een hamer zonder iets te slopen.

beunmaat

Ooh er kan ook iemand even luisteren bij de benzinepomp als jeje auto op contact zet. Dan hoort je je als het goed is je pomp even zoemen (draaien)

NinaPaul

Buiten het relais 103 en de brandstofpomp,
-het alarm/startonderbreker
-foutcodes uitlezen (nokkenassensor e.d. komen hierdoor aan het licht)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

SteveT5

Beste Beunmaat,
Ondertussen had ik dat ding gevonden en ga nu even je oplossing proberen.
NinaPaul: het alarm heb ik al uitgeschakeld, dus volgens mij zal dat het niet zijn. En foutcodes uitlezen zal de garage moeten doen, maar probeer ik nog even weg te blijven in deze economische tijden........

beunmaat

En is het nog gelukt?

arjenT5R

ja kan de pomp als je hem los hebt gekregen met de hamertruck het beste nog even achteruit laten draaien
door de 2 draadjes om te wisselen zodat het vuil er weer een beetje uit gaat.

En uiteraard, mocht je probleem verholpen zijn gelijk op zoek gaan naar een nieuwe pomp  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

snix

Citaat van: NinaPaul op 25-09-2011 15:12:47
Buiten het relais 103 en de brandstofpomp,
-het alarm/startonderbreker
-foutcodes uitlezen (nokkenassensor e.d. komen hierdoor aan het licht)
Het alarm in dit geval niet. Bij standaard volvo startonderbrekers (met of zonder alarm) gaat de startmotor niet rond. (getest met startonderbreker, guard I en guard II) Er zal vast wel weer een uitzondering zijn..
:D

SteveT5

Hey Beunmaat en ArjenT5R,
De T5 had even een weekje stil gestaan, ff druk geweest en hij startte toch niet.......
Maar vanimddag even de hamertruc geprobeerd: klepje eraf, een paar rammetjes met de hamer en starten maar.
Pruttel, pruttel, uit. GVD! Wat nou weer?
Contact uit, en toen even wat "dwingerder" klapjes gegeven op de pomp. En? Ja hoor! Als een zonnetje, eerst even wat benzinelucht, maar dat was snel weg.
Even cruisen om de accu weer ff bij te laden en hij bleef gewoon lopen: wat kan je dan genieten van het geluid van de 850
(lekker weer vandaag, dus raam open en ff roffelen....).
Beunmaat, ik denk dat je tip gewerkt heeft, dus dank daarvoor!

Groeten, SteveT5

henry classic v70

Laat je 't zo of komt er op termijn wel een ander pompje in :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4