Koplampwisser motor doet vreemd

Gestart door wil2, 25-09-2011 17:41:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wil2

Weet iemand waardoor dit komt: de rechter koplampwisser motor doet vreemd. Hij blijft namelijk draaien zo gauw het contact aan is. Overigens draait het asje van de ruitenwisser zelf niet.

Ik heb deze er vandaag zelf ingebouwd, gaat om een exemplaar van de sloop. Dit omdat het oude motortje het soms wel en soms niet deed (dat ben ik er dan in ieder geval op vooruit gegaan  :eusa_whistle:) .

Heb dit gedaan ahv Haynes manual, en alles dubbel gechecked. Wat kan er aan de hand zijn? Is dit motortje niet goed. Of zie ik iets anders over het hoofd?

Over de Haynes manual gesproken daarin staat dat je de om ECU unit te openen het deksel moet losklikken. Maar bij mijn V70 zat er een metalen klem, met afbreekbout omheen. Van deze klem staat verder niets in de manual. ECU zit nu, zonder klem goed vast. Moet ik er weer een klem omzetten. Of kan dit verder geen kwaad?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
groeten Wils

thuur

Koplampwissermotors hebben geen lang leven. Soms zijn ze nog te reanimeren met wat vet of een donormotortje.

De klem om de ECU bak is x70-eigen. Je zult eerst de breekbout moeten verwijderen, dan kun je verder met de Haynes instructies.


Gr 8)

wil2

Wat betreft het mechaniek van de ruitenwisser motor. Weet iemand wat voor vet ik hiervoor het beste kan gebruiken? Zit nu rood vet op, weet eerlijk gezegd niet wat voor vet dit is. :-[
Lijkt me wel handig om het goed te smeren voordat ik het weer ga monteren.

groeten, Wil2

thuur

Ah ja, meestal wordt het rood als het verzeept en verbrand is ;D

Kogellagervet, lithiumvet, 'general purpose grease', ... Als het maar goed blijft plakken.


Gr ;)

wil2


Citaat van: thuur op 29-09-2011 00:30:02
Ah ja, meestal wordt het rood als het verzeept en verbrand is ;D

Gr ;)
[/quote

Oke, daarom wist ik niet wat voor vet het was. Effe vervangen dus.
Thuur bedankt voor de info,
groeten Wil2.