Slecht lopen op benzine

Gestart door Christiaan, 11-04-2003 08:34:10

Vorige topic - Volgende topic

Christiaan

Voor de heren/ dames techneuten,

Heb het volgende probleem met mijn '95 er 10V estate.
Op LPG loopt de auto perfect (1:9) maar op benzine niet!
Stationair loopt de motor zeer onrustig (van 400 - 1000 rpm) en na een halve minuut loopt hij dan eindelijk (mooi) stationair op 800 rpm. De rook uit de uitlaat is dan wel donker grijs / zwart en het stinkt hevig naar onverbrande benzine.
Als ik fors optrek lijkt het wel een diesel wat betreft de uitstoot!
Het lambda lampje brandt niet!

Ik heb van de week de tank helemaal leeg gereden en volgegooid met Shell pura en een injector reiniger.
Na zo'n 500 kilometer nog steeds geen waarneembaar resultaat!!

Met name de onverbrande benzine is voor mij een raadsel.
Wie o wie heeft er tips!!

Alvast bedankt,
Christiaan

Serge

CiteerWie o wie heeft er tips!!

Tip 1 : benzinedrukregelaar
Tip 2 : lambdasonde (ook al brandt het lampje niet)

suc6
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Christiaan

Serge,

Bedankt voor je reactie!
Alleen.......
1) Als de lambda sonde defect is dan zou jij op LPG toch ook rijker moeten staan en dus meer verbruiken? Toch?
2) Die benzine drukregelaar, waar zit die en kan ik eventueel zelf checken of hij wel of niet goed is??

Txs,

Christiaan

Remy_W.

Nu dit topic toch is gestart...

Gisteren starte ik me auto op benzine... dat ging allemaal goed...

Toen reed ik weg... ging ook nog allemaal goed, maar bij het intrappen van de koppeling om door te schakelen, kreeg de auto steeds een klap, net alsof je stilstaat, je koppeling los laat, terwijl ie nog in de versnelling staat...
Dit deed ie niet alleen van 1 naar 2, maar ook van 2 naar 3, etc etc...
Toen ik naar gas overschakelde was het probleem er niet.

Echter toen de motor warm was gelopen en ik weer overschakelde naar benzine, ging het schakelen helemaal goed.  Maar zodra ik stilstond, voor een stoplicht ofzo, dan ging de toerenteller ook als een gek op en neer... ik heb het dan over dat bijna de moter uitslaat en tot de 1500 toeren.

Word dit een dure reparatie?

Misschien ook wel handig om mee te delen... de laatste keer had ik een soortgelijk probleem met m'n LPG.... als ik dan stil stond ging de toerenteller ook tekeer... niet zo erg als nu, maar hij liep flink on-stationair... dat is gerepareerd door filters ofzo te vervangen. Bij het schakelen had ik geen problemen met de LPG...

*HELP*  :-[ (voor de zoveelste keer)  :-[
Talkin' bout adrenaline!

Serge

CiteerSerge,
1) Als de lambda sonde defect is dan zou jij op LPG toch ook rijker moeten staan en dus meer verbruiken? Toch?
Ik weet niet wat voor LPG installatie jij hebt, maar die van mij werkt met een zgn. lamda-simulator.  Zoals het woord het zegt, wordt de sonde gebypassed en de input "gefaked", vandaar het verschillend motormanagement op benzine.  Open eens de motorkap van je 850 en ga op zoek naar de LPG electronica meer bepaald een klein doosje met "simulator" of iets dergelijks erop.

Citeer2) Die benzine drukregelaar, waar zit die en kan ik eventueel zelf checken of hij wel of niet goed is??
Zit tussen de eerste 2 injectoren van links te beginnen.  Injectorbeschermingsplaatje naar boven uitklikken: is bolvormig en er zitten metalen brandstofleidingen op aangesloten (duh).
Hoe te testen of ie nog goed is?  Even de zoekfunctie gebruiken op deze site.  Hij mag iig niet lekken.

Suc6
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Guido_Smit

Ik weet niet hoeveel kilometer jouw volvo gereden heeft,maar bij mijn 850(op lpg) moesten de injectors vernieuwd worden na +/- 300.000km.  Maar toen liep de mijne ook op LPG en Benzine slecht als hij koud was. Tijdens rijden op LPG bleven 1 tot 2 injectors nl ook benzine toevoegen. Op benzine rijden zoop hij enorm.

Groeten: Guido

Remy_W.

De 3-ton komt er wel langszamerhand aan...

Maar op gas loopt ie momenteel super, start ook in 1x zonder problemen.
Met benzine loopt ie ook wel goed als ie warm is.. alleen zodra je stil gaat staan dan slaat ie een beetje op hol.
Talkin' bout adrenaline!

Paco

gewoon gazzz blijven geven... moehaaahahah

kheb er al 378000km op zitten en gaat als een speer!!!

Ik ga voor de 500000km!!!

Dus das nog 3 jaar knallen ofzo...

Groet Rabanna!

Remy_W.

Ik ga 'm zekers zover mogelijk oprijden :D

En vandaag bij de dealergeweest... die zegt dat 't waarschijnlijk de smoorklep is... 'k geloof 'm graag..

maar hij zei dat als ik toch vooral op gas rij (en dat doe ik) dat het dan niet een super hoge prioriteit was... dat scheelt weer in de kosten ;D
Talkin' bout adrenaline!

Christiaan

Dus als ik e.e.a. goed begrijp moet ik de smoorklep reinigen en eventueel ook de injectoren.
Weet iemand een adres waar je injectoren kunt laten reinigen??
Houd me aanbevolen.

TXS,
Christiaan