Beugel om ECU kast

Gestart door wil2, 27-09-2011 12:34:55

Vorige topic - Volgende topic

wil2

Hoi,

Om de kunstof bak waarin de ECU zit, zit een metalen beugel. Vastgemaakt met breekbout. Ik heb deze eraf moeten zagen ivm vervangen koplampwissermotor. Hiervoor moet de ECU bak wat naar achteren  >:(.

Vraag is nu of ik voor een nieuwe beugel moet zorgen of dat de bak ook zonder deze beugel kan. Valt mij op dat op de meeste foto's die je ziet er helemaal geen beugel omheen zit. Ook in Haynes manual wordt helemaal niet over deze beugel gesproken.

Iemand raad?

Groeten, Wil2

Thys

Die beugel kun je prima missen, hij vormt geen structureel onderdeel van de ECU doos.
Je kunt ook overwegen om het zwarte plastic front los te halen, dan kun je er ook goed bij.

Sven850

Ja kan prima zonder, het deksel zit ook nog met 2 clips aan de zijkanten vast. Naar mijn weten wordt bij de meeste tuners als de ecu eruit gaat ook die beugel niet terug geplaatst.
XC40 T4 Recharge

wil2

Oke da's duidelijk, dan laat ik hem er gewoon af. Scheelt ook weer gewicht  ;D.
Ging er mij om of het qua trillingen beter zou zijn om de beugel er omheen te hebben.

Bedankt voor snelle reacties,
Wil2

M a r c

Citaat van: Sven850 op 27-09-2011 12:39:12
Ja kan prima zonder, het deksel zit ook nog met 2 clips aan de zijkanten vast. Naar mijn weten wordt bij de meeste tuners als de ecu eruit gaat ook die beugel niet terug geplaatst.

Jawel hoor. Het breekboutje kun je netjes loskrijgen en weer terugdraaien met een goede tang of je slijpt een gleufje in het kopje van de breekbout zodat je m gewoon met een platte schroevendraaier los kunt draaien....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

wil2

Dat netjes eraf krijgen is mij niet gelukt  :eusa_shifty:. Maar ik begrijp het toch goed dat het geen kwaad kan om zonder deze beugel te rijden?

groeten, Wil2

Henk855

Citaat van: M a r c op 28-09-2011 22:37:09
Citaat van: Sven850 op 27-09-2011 12:39:12

Jawel hoor. Het breekboutje kun je netjes loskrijgen en weer terugdraaien met een goede tang of je slijpt een gleufje in het kopje van de breekbout zodat je m gewoon met een platte schroevendraaier los kunt draaien....

100% mee eens, een dremeltje doet wonderen. Daarna kan je alsnog een 6 kant boutje plaatsen als je de beugel wil terug plaatsen, wel een zwart boutje dan ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com