Elektrische Stoelverstelling deels defect

Gestart door Sixerdude, 30-09-2011 14:56:56

Vorige topic - Volgende topic

Sixerdude

Ik heb flink wat topics over de elektrische stoelverstelling zitten doorspitten, maar kom er maar niet achter hoe ik een moeilijk functionerende stoelverstelling weer vlot kan trekken. Het probleem is niet dat het helemaal niets doet, maar hij doet het moeilijk. Naar achteren en naar boven en onderen gaat goed, maar naar voren krijg ik hem heel moeizaam en vaak ook niet op gang. Nu las ik wel iets over een kabel en een aansteker, maar de link naar de achterliggende pagina was kennelijk te oud. Ik zou heel graag een tip krijgen om de stoelverstelling weer lekker lopend te krijgen... Thanks!

MVeldhuis

Ik weet niet of je een x70 hebt, maar ik wel en ik had een soortgelijk probleem, niet alles deed het en de ene keer werkten er meer knoppen dan de andere keer.

Ik heb de knoppen aan de zijkant van de stoel eruit gehaald en de printplaat een keer goed door gesoldeert, daarna werkt het weer prima.

big ben

CiteerNu las ik wel iets over een kabel en een aansteker, maar de link naar de achterliggende pagina was kennelijk te oud.

Dit gaat over de verstelling van de rugleuning, Dit topic .......... dan is de buitenkabel " te lang" voor de binnenkabel (of andersom   :eusa_doh:).
Zelf denk ik dat de contacten van de schakelaars vervuilt zijn of misschien wel een kabelbreuk o.i.d   :)

Anders evt vervanging van je bedieningspaneel.

Sixerdude

Ik had het paneeltje al een keer uit elkaar gehaald en als ie eruit was, deden de schakelaars het wel en zette ik het weer op de plek, deed de vooruit het weer niet. Heb een deeltje van de plastic  houder weggehaald om ruimte te maken voor het schakelpaneel. Dat leek eerst goed te werken, maar nu doet ie toch weer lastig. Valt op dat als ie naar voren moet, dat  ie dan kraakt, schokt en veel moeilijker op gang komt dan wanneer de stoel naar achteren bewogen wordt. Dat gaat in het begin ook iets stroef, maar loopt daarna soepel. Solderen betekent gewoon tin warm maken en nieuwe tin toevoegen? Wat mij betreft had het gewoon mechanische stoelverstelling mogen zijn. Had veel liever stoelverwarming gehad :-) Raar luxepakket op zo'n exclusive.

MVeldhuis

Solderen is inderdaad de tin even vloeibaar maken en thats it, althans zo heb ik het gedaan, heb verder niks toegevoegd.