Free as a bird

Gestart door Henk855, 01-10-2011 14:50:32

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Gister zijn we weer even de lucht in geweest, nu niet zoals tijdens onze Frankrijk vakantie met een parapente ( Filmpje gemaakt in Frankrijk, Bourg St. Maurice, GPS hoogte 3500 meter ) maar nu met een Behlen Trike.

Vele denken bij het zien aan een kamikaze toestel maar het vliegt echt super stabiel en lekker. We zijn met trike vliegen besmet door een bevriende zendamateur die hier om de hoek woont en die al ruim 20 jaar met dit toestel vliegt. De maximale vlieghoogte is beperkt in Noord Holland tot 400 meter maar de mooiste hoogte is ongeveer 200 meter omdat dan alles op de grond nog herkenbaar is, Je wil tenslotte meer zien dan alleen maar lucht en stipjes op de grond. Ik snap er nog steeds geen ruk van maar als ik op een keukentrap sta dan loopt de stront langs me benen maar met vliegen heb ik absoluut geen last van hoogtevrees. Ik / wij hadden dit al 25 jaar eerder moeten doen  :eusa_wall:

Genoeg geluld de foto's en omdat het er veel zijn een link naar mijn website anders overload ik het forum en wordt de laadtijd veel te lang.

Enjoy:

De vleugel is opgebouwd, een hoop werk en elke detail moet 3 X gecontroleerd worden.

Het proefdraaien van de motor, dit gaat het beste als hij nog vast staat op de kar.
Niet vergeten de auto in de versnelling en op de handrem te zetten want anders gaat de hele combinatie vooruit.

Hier 2 foto's van de motor, een 2 cylinder en 52 PK sterk

De cockpit: GPS, hoogte meter, compas, motor temperatuurmeter, snelheidsmeter, communicatie board tussen piloot en passagier en natuurlijk een luchtvaart communicatie zender.

Henk, een van de piloten doet de eerste testvlucht na de opbouw van de vleugel
en een check, check dubbel check van het toestel.

DE FOTO'S

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

Zo vrij als een geboorte?  :eusa_shifty:

Joris_Scholte

Typfoutje, denk ik. Maar wel leuke foto's!

elianmars

Lijkt me wel leuk om te doen.

Ik zie hier onbeschermde propellers. Af en toen zie ik zoiets wel eens over het strand vliegen, maar daar zit een hele veiligheidskooi om de propeller heen.

Henk855

Citaat van: elianmars op 01-10-2011 15:01:45

Ik zie hier onbeschermde propellers. Af en toen zie ik zoiets wel eens over het strand vliegen, maar daar zit een hele veiligheidskooi om de propeller heen.

Het zijn de paramotors die met een veiligheids kooi om de prop vliegen, een paramotor is een parapente, vliegscherm, met motor. Omdat tijdens de landing en vlucht de draden van de parapente in de prop kunnen komen of erger de piloot komt in de prop terecht zit er een kooi omheen. Een trike heeft een star frame en de vleugel kan nooit in contact komen met de prop dus vandaar een open prop. Uiteraard word de motor alleen gestard als er niemand in de buurt is van de draaiende delen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

Citaat van: sjors855 op 01-10-2011 15:11:41
Citaat van: elianmars op 01-10-2011 15:01:45

Het zijn de paramotors die met een veiligheids kooi om de prop vliegen, een paramotor is een parapente, vliegscherm, met motor. Omdat tijdens de landing en vlucht de draden van de parapente in de prop kunnen komen of erger de piloot komt in de prop terecht zit er een kooi omheen. Een trike heeft een star frame en de vleugel kan nooit in contact komen met de prop dus vandaar een open prop. Uiteraard word de motor alleen gestard als er niemand in de buurt is van de draaiende delen.

Ah, duidelijk  :)