Hoeveel Nederlandse S70R'n zijn er destijds geleverd?

Gestart door Auk, 01-10-2011 15:14:47

Vorige topic - Volgende topic

Auk

Dag iedereen!

Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel er destijds van de S70R nieuw en origineel op Nederlands kenteken zijn gezet?

Ben erg benieuwd gezien ik aantallen hoor als 25 stuks, 30 stuks...
Auke
Volvo. for life

Sbv

Ik heb er ca 21 a 22 op mijn lijst staan, dat is wat ik hier op het forum en op marktplaats etc voorbij heb zien komen.

Mijn vermoeden is ca 35-40 ongeveer

Van Volvo Nederland heb ik ooit eens wat gehad, maar dat schoot niet echt op

Country   Model                 Group                             Fuel type   Engine horse power   1/1982-12/2010   
World      Volvo S70   AUTO_COMBI                           Petrol                245 - 270   77   
World      Volvo S70/V70/C70 Unspec.   AUTO_COMBI   Petrol                245 - 270   3   
Europe    Volvo S70   AUTO_COMBI                           Petrol                245 - 270   77   
Europe    Volvo S70/V70/C70 Unspec.   AUTO_COMBI   Petrol                245 - 270   3   
Netherlands   Volvo S70   AUTO_COMBI                     Petrol                245 - 270   15   
Zoals ik het lees zijn dat enkel de handbakken en niet de automaten

nivo-r

Ik heb er 23 op mijn lijst. Waarvan 2 ingevoerd en 7 met automaat en twee staan op de sloop.

Sbv

Citaat van: nivo-r op 02-10-2011 22:15:25
Ik heb er 23 op mijn lijst. Waarvan 2 ingevoerd en 7 met automaat en twee staan op de sloop.
Het gaat om S70R indien we het over hetzelfde hebben graag even een PB

nivo-r

Het gaat om S70R indien we het over hetzelfde hebben graag even een PB

Ik had het ook over s70r

Auk

Hm ja, kan inderdaad niet heel veel informatie uit die tabel halen.

Als ik weer bij de importeur ben zal ik het eens navragen. Het lijkt mij dat de RDW het niet kan weten gezien de R niet bestaat in hun register?
Auke
Volvo. for life

Wout309t

Die van mij staat gewoon als r op kenteken hoor...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Rayman

Meende dat de eerste S70R's als T5 op kenteken zijn gezet....

Sbv

Wij hebben momenteel de 3e S70R en allemaal staat er T5 op kenteken.

@Auke, als je meer info hebt via importeur, dan hou ik me ook aanbevolen.
Die tabel komt van iemand bij Volvo Nederland vandaan

ddh

die van mijn staat gewoon als  s70r op kenteken mischien zit verschil tussen handbak en automaat dat ze die als t5 op kenteken zetten

Auk

Dat zou inderdaad kunnen.

Er zijn een aantal forumleden die een lijst hebben met kentekens, als we die kentekens via de RDW eens na gaan kijken dan kunnen we er misschien meer duidelijkheid over scheppen?
Auke
Volvo. for life

Sbv

De meeste staan als T5 bij de rdw. Volvo Nederland weet denk ik zelf het beste wat men verkocht heeft aan S70R. De RDW ziet dat onderscheid niet

Auk

Begrijp ik, echter doel ik meer op het lijstje dat nivo-r samengesteld heeft van Marktplaats? / forum? auto's. Aan de hand van die kentekens kunnen we via de RDW site zien of er daadwerkelijk een overeenkomst zit in het AT / MT verhaal.

Ben vanaf 22 oktober pas weer op de zaak dus zal dan direct kijken of ik er een mannetje voor kan vinden bij de importeur die me het kan vertellen.
Auke
Volvo. for life

Sem

Een automaat heeft toch ook hetzelfde aantal pk's als een T5? 240pk? En een handbak R heeft 250pk volgens mij.

Ben

Volgens mijn bronnen bij Volvocars zijn er 46 S70 R's voor Nederland gebouwd.