abs ring op de homokineet

Gestart door jacques1967, 01-10-2011 21:22:49

Vorige topic - Volgende topic

jacques1967

Heb vandaag de hoes van de aandrijfas linksvoor vervangen. Toen de zaak los lag bleek de abs ring ,die op de  rand van de homokineet zit , in verre staat van ontbinding .. Deze geprobeerd ,,op te knappen,,. De ring  bleek doorgerot op twee plekken. Bij het verwijderen van de roest op dat kreng liet de ring ook nog eens spontaan  los van de homokineet en brak in twee stukken. :evil: :evil:
Er zat een flinke rand oxidatie  aan de binnen zijde van de van de ring. Die ring lag dus los en was in twee stukken gebroken. Deze ringdelen zoveel mogelijk ontroest en de ringdelen weer aan elkaar gelast. Dus was de ring weer in een stuk. De ring weer op de gereinigde homokineet (zat flink onder het zwarte vet door de gescheurde hoes) vervolgens ontroest en de ring geplaatst en deze met hot glu weer gemonteerd.
Alle delen weer gemonteerd , auto gestart , geen storingen  mbt de abs ! javascript:replaceText(' :eusa_boohoo:', document.forms.postmodify.message);  Heb stukje gereden en rijdt normaal. Remt ook normaal overigens.

Maar wil toch een nieuwe/nette abs ring erop.  Iemand tips om dus een losse abs ring te verkrijgen? En wat kost zo,n ring ? Ik wil geen aandrijfas met homokineten vervangen . Deze zijn nog prima.

Jack v

losse ring is bij de dealer te krijgen en kost 65 euro ex btw.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jacques1967

jeroen74

Ik heb vandaag toevallig een homokineet vernieuwd, van de oude werkte de ABS ring nog goed en ziet er ook nog goed uit.

Die homokineet is na te zijn van zijn vet een leuk sierobject maar misschien kan ie nog nuttig zijn voor iemand anders ;)

UserID6342

Weer eens iets wat ik niet snap....

Losse ring kost 65 excl. en is een beetje gefrot om erop te krijgen.  Goed gebruikt asje met 2 goede homokineten en ABS ring 5 tientjes en is zo te vervangen.  Boel ligt toch al los en je steekt het spul zo om.

MVeldhuis

Ik vind dat lassen eigenlijk wel een betere oplossing dan 65 ex voor een los ringetje lappen, of 5 tientjes voor een gebruikte as waarvan de ring waarschijnlijk net zo rot is.

jacques1967

Heb die ring alleen maar gelast aangezien het zaterdagmiddag was en mijn eigen leverancier ze niet voorradig had/levert. De sloperijen  hier zijn al rond de middag dicht op zaterdag en mijn leverancier om 3 uur .  Vind het zeker geen permanente oplossing.(knooiwerk) Maar voor dit moment ; beter iets dan niets toch? Waarmee/hoe wordt zo,n ring overigens normaal bevestigd ?

jeroen74

Klempassing. Dus makkelijk te (de)monteren zal ie niet zijn.

haasje

Heb er ook wel op ebay zien staan voor weinig (€10-15). Heb geen ervaring met de kwaliteit ervan.

thuur

Citaat van: jeroen74 op 02-10-2011 09:28:20
Klempassing. Dus makkelijk te (de)monteren zal ie niet zijn.

Soms tik je ze met 1 beitel/moker-slag eraf, en soms moet je even voorzichtig 'rondom' werken.

Gr 8)

jeroen74

Bankschroef min of meer vereist dus. Heb ik niet, dus ik ga het niet proberen ook.

Wiellagerschalen zijn ook leuk om te doen.

elianmars

Citaat van: haasje op 02-10-2011 09:30:57
Heb er ook wel op ebay zien staan voor weinig (€10-15). Heb geen ervaring met de kwaliteit ervan.

In GB 17 euro inclusief verzenden.

In D zijn de ringen duurder (ca 20 euro) en ook het verzenden kost meer (vanaf 13 euro).

thuur

Citaat van: jeroen74 op 02-10-2011 19:09:57
Bankschroef min of meer vereist dus. Heb ik niet, dus ik ga het niet proberen ook.

Wiellagerschalen zijn ook leuk om te doen.

Nee hoor, laatste ringen heb ik gewoon eraf getikt toen de as op de vloer lag. Ze zijn zwaar genoeg om te blijven liggen.

Gr 8)

jeroen74

Ik heb alleen de homokineet, geen complete as ;)

jacques1967

Dus als die ring geklemd zit ,zou je deze kunnen lossen door warm te stoken?