tdi 97 startproblemen

Gestart door zorno, 02-10-2011 13:49:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorno

bij warme motor geen probleem ....maar als ik hem smorgens wil starten moet ik minstens 8 seconden doorstarten voordat hij wil aanslaan .....kort na het starten daraait hij ook maar op ' cilinders denk ik want dan trilt hij en schommelt het toerental wat..als je het toerental verhoogt draait hij wel lekker .....ook verliest hij koelvloeistof (redelijk veel)....en als hij aanslaat na het lang starten  veel witte rook achter , is dit onverbrande diesel of zou er 1 vn de cilinders vol lopen met water tijdens het stilstaan?? 

ik hoop dat het niet weer het einde is van de motor    i love him   

help me

-D©©©L-

Hoe is het met de staat van het koelwater reservoir ?  Wederom dichtgebonden met veel plakband ?

zorno

het bakje is mooi droog   daar lekt hij zeker niet  .....maar toch ook wat plasjes links achter de motorruimte op de grond

zorno

of gloeibougies ???  of werken deze niet als het niet vriest

fpede

is goed mogelijk, gloeibougies werken ook als het niet vriest,(je hoeft dan alleen niet voor te gloeien)

Marc O.

Citaat van: fpede op 02-10-2011 14:26:18
is goed mogelijk, gloeibougies werken ook als het niet vriest,(je hoeft dan alleen niet voor te gloeien)

Volgens mij moet je altijd voorgloeien, alleen is die tijd bij hoge temperaturen dermate kort dat je niet merkt dat het nodig is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

fpede

kan zijn, met voorgloeien bedoelde ik echt wachten tot het lampje uitgaat, heb het wel al voorgehad, dat de auto een minuut of 5 op contact staat dat hij niet meer wil starten, en wanneer ik dan het contact af zet en weer aan gaat het wel,... dus in dat opzicht gloeien ze wel altijd

hayke

Hmm, bij mij zorgde de startmotor voor problemen, maar ik kreeg bij slecht stsrten grijze rook ipv witte... Misschien eerst dat koelvloeistofprobleem proberen te achterhalen?

Pentaforce

Witte rook duidt op een te lage verbrandingstemperatuur.
Mogelijk is de koppakking lek.
Maar het kan ook zijn dat en je kachelradiateur lek is en de brandstofpomp niet op tijd staat.
Kwestie van even uitlezen.

MVeldhuis

Ik begon toch bij de gloeibougies te meten.

FGG

Ik gloei altijd voor. Als ik in de auto stap 's morgens dan draai ik de sleutel op contact, leg vervolgens wat spulletjes op hun plek, doe de gordel om en start 'm dan. En dat gaat gewoon altijd goed.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Bas850

Hoe is het met de timing gesteld?
"to finish first, you first have to finish"

Misha

Citaat van: Marc O. op 02-10-2011 14:30:19
Citaat van: fpede op 02-10-2011 14:26:18
is goed mogelijk, gloeibougies werken ook als het niet vriest,(je hoeft dan alleen niet voor te gloeien)

Volgens mij moet je altijd voorgloeien, alleen is die tijd bij hoge temperaturen dermate kort dat je niet merkt dat het nodig is.
Lol, ik weet nog van die YA-4440 waarbij je dan in de winter die sleutel een tijdje in gloeipositie moest houden.

Zat een extreem sterke veer achter en die moest je zo lang vasthouden dat de contouren in je vingers stonden. En hoe kouder het was, hoe langer je dat ding moest vasthouden en met je koude klauwen was dat af en toe gewoon pijnlijk.

Of die Laro's waarbij je wel moest gloeien maar die je dan toch nog bijna 2 minuten moest doorstarten voordat ze het aansloegen met een bijna vloeibare straal zwarte diesel uit de uitlaat...
8)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

Ook even offtopic: het voorgloeisysteem van een oude Hanomag Henschel, de voorloper van de trekstarter van Mercedes....  Je had geen klauwen meer over :)

zorno

deze topic is afgesloten want het slechte starten is nu niet meer starten   ..en gebroken pompriem  ........pffff