Ervaringen met nylon subframebussen

Gestart door MrCain, 02-10-2011 18:08:11

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

De subframe rubbers van mn 850 zijn langzamerhand een beetje aan vervanging toe : de achterste zijn een beetje zacht geworden door lekkage aan het stuurhuis... Nu heb ik gezien dat er nylon bussen voor bestaan, neem aan dat deze het subframe een stuk "vaster" aan de carrosserie zet. Dat heeft zijn voordelen, maar wat zijn de nadelen? Meer geluid/trillingen?

Misschien dat hier mensen zijn die de ervaringen wil delen?

Alvast bedankt,
Michiel.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

volvobug

Hier zijn (bijna) alleen maar mensen die ervaringen willen delen  :angel:. Maar aan mij heb je met dit onderwerp niets, helaas  :-\
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Thys

Over een paar weken hoop ik het je te kunnen vertellen.

yoeri

wat ik weet is dat je beter voor Polyurethaan kan gaan want nylon houd vogt vastdaardoor kan de hij anders worden met stugheid

yoeri

ben wel heel beniewd wat het doet bij een subframe

daytonawim

Voor mijn gevoel is dat net iets te veel van het goede, PU bussen zijn stijf en relatief hard maar absorberen nog wel iets, nylon is gewoon knijterhard en dus erg stijf absorbsie vermogen = 0, dus maximaal trillingen en geluids doorgifte.

T'is maar waar je van houd.

M a r c

Die bussen zijn ook ontwikkeld voor circuitauto's en niet voor straatauto's....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Vulk

De originele zijn sowieso best duurzaam. Ik denk ook niet dat je er harder mee de bocht om kan in ietwat normale omstandigheden, noch zal de auto er beter door uitzien. :)

MrCain

Citaat van: daytonawim op 03-10-2011 20:10:18
Voor mijn gevoel is dat net iets te veel van het goede, PU bussen zijn stijf en relatief hard maar absorberen nog wel iets, nylon is gewoon knijterhard en dus erg stijf absorbsie vermogen = 0, dus maximaal trillingen en geluids doorgifte.T'is maar waar je van houd.

Die indruk had ik ook, moet wel leuk blijven nartuurlijk. De powerflex die ik nu heb (bovenste rubber) vind ik nog net kunnen. Erger moet het dus niet worden. En per slot van : het subframe zit nu niet voor niets in rubber...

MrCain

Citaat van: Thys op 02-10-2011 18:20:52
Over een paar weken hoop ik het je te kunnen vertellen.

Ben dr erg benieuwd naar!

MrCain

MrCain

Citaat van: M a r c op 03-10-2011 20:12:01
Die bussen zijn ook ontwikkeld voor circuitauto's en niet voor straatauto's....

Heb je helemaal gelijk in Marc, maar wou toch eens weten of het toegevoegde waarde heeft op een straatauto. En of het niet TE is.

MrCain

Citaat van: Vulk op 03-10-2011 20:12:25
De originele zijn sowieso best duurzaam. Ik denk ook niet dat je er harder mee de bocht om kan in ietwat normale omstandigheden, noch zal de auto er beter door uitzien. :)

Hehehehehe heb jij ook weer gelijk in, maar was toch erg benieuwd => het is te koop dus misschien dat het wel een goede upgrade kon zijn. Als alles steviger aan elkaar zit (zoals een veerpootbrug ook doet) kan het wel eens een verschil maken.

Dus met andere woorden : als je echt hardcore bent kun je dit er op zetten, maar het heeft dus niet echt super upgrade zoals een veerpootbrug (deze maakt dus echt een verschil). Gaat nog ff afwachten wat Thys er van gaat vinden => ben daar toch wel benieuwd naar.

daytonawim

Ik denk dat je een enorme klaperbak krijgt, daarnaast krijgt de carosserie op deze manier veel meer te verduren qua trilling en klappen.

Je VPB voorkomt torsie van je carosserie.

Overigens kan je echt wel sneller door een bocht als alles stijf is, alleen is je veiligheids marge ook foetsie, nu denk je Mm, kan nog net, dan heb je nog wel een beetje in reserve. Met een stijve auto is het dan al gebeurt ! (m.i)

volvoc70T5

Ik heb ze erin zitten..
ben `r eigenlijk best wel blij mee.. alles gaat net wat soepeler/strakker dan hiervoor (mss ook wel dat de oude echt versleten waren)..

vibraties vallen me mee.. het enige wat ik veranderd heb na het plaatsen van deze is de baksteun..
deze waren allebei van poly en ben hier weer terug gegaan naar de originele steun..
met alleen poly was het wel net iets teveel qua vibraties..

in de winter kan ik het wel merken (heb ze nu +- een jaartje erin zitten) dat ze erin zitten..
koude start is vaak wat luidruchtiger..

maar ik zou niet meer terug willen als je me die vraag zou stellen...