stilgevallen en start niet meer

Gestart door zorno, 03-10-2011 17:25:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorno

db riem is dus gebroken

hoe kan ik te weten komen wat de schade is??????

hell

zorno

de riem is trouwens op  200 000  vervangen en heeft nu 278 000     hoe lang gaat hij normaal mee??


BBS

Qua kilometers had hij nog wel even mee moeten gaan.
Maar in welk jaar is de D-riem vervangen dan? Wij halen namelijk de kilometers ook niet maar ik ga wel de D-riem vervangen (preventief) na 5 jaar...
Als die van jou er al langer op zit kan dat ook een oorzaak zijn...
Volvoloos....

zorno

maximum 3 jaar want er wordt elke jaar meer dan 30 k mee gereden

hathü


BBS

Maximaal 3 jaar kan haast niet de reden zijn dat de riem gebroken is, naar mijn bescheiden mening.. ;)

Heb je de oude riem nog?
Kun je die misschien even bekijken of dat de riem toevallig niet ergens aan is gelopen en dat daardoor de riem gebroken is... Niet dat je nu veel aan hebt, maar de kennis die je hiermee opdoet kun je dan gebruiken voor de nieuwe motor/roffel*

* doorhalen wat niet van toepassing is ;D
Volvoloos....

zorno

de zuiger van cilinder 1 staat tegen de klep   dus die zal zeker krom staan of komt het voor dat er geen schade is aan de kleppen    nokkenas lijkt nog in takt .......

Jack v

Dus toch een gebroken db riem jammer joh, vreemd dat ie bij 78dkm al stuk is. Ben wel benieuwd naar de oorzaak :eusa_think:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ronald21

ff terug naar wie 'm erop heeft gezet als dat kan en ff flink foeteren als ie niet mee wil werken

Jack v

Citaat van: Ronald21 op 08-10-2011 18:32:56
ff terug naar wie 'm erop heeft gezet als dat kan en ff flink foeteren als ie niet mee wil werken
sorry maar dat gaat niet werken denk ik, waterpomp of oliepomp niet vastgeslagen??

Of de riem is beschadigd of nooit vervangen :-\
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Hoeft niet desastreus te zijn, het wil wel eens voorkomen dat er alleen maar een klep krom is, dan kan het misschien nog best uit om het te repareren.
Even de kop eraf trekken dan weet je waar je aan toe bent.

Ronald21

Citaat van: Jack v op 08-10-2011 18:35:35
Citaat van: Ronald21 op 08-10-2011 18:32:56
ff terug naar wie 'm erop heeft gezet als dat kan en ff flink foeteren als ie niet mee wil werken
sorry maar dat gaat niet werken denk ik, waterpomp of oliepomp niet vastgeslagen??

Of de riem is beschadigd of nooit vervangen :-\

dat gaat zeker werken.............menig consumentengids/programma staat er vol mee

en indien bovag helpt dat ook

maar laten we niet meteen beren op de weg zien.

Jack v

Bij een erkend bovag garage misschien wel maar bij een huis tuin en keuken monteur niet. Die draait zich om en lacht je uit :eusa_eh:

Enkele uitzonderingen daargelaten die wel degelijk garantie geven op hun werk. 
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Het komt zelfs voor dat de fabrikant van de distributieriem de onkosten vergoed, maar natuurlijk alleen als de riem springt omdat de riem zelf niet goed is. In 99% van de gevallen is er een andere oorzaak voor het knappen zoals een waterpomp of looprol die er geen zin meer in had, en dan kan je het ook echt niet op de monteur/garage verhalen als het al zo lang geleden is.

Marc O.

Is de waterpomp ook vervangen bij die riemwissel?
...The Nile isn't just a river in Africa...