Ik heb het even gehad

Gestart door M a r c, 17-06-2004 22:39:17

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Sorry hoor, maar mijn respect voor de beroeps(vrachtwagen)chauffeur begint zienderogen af te nemen....

1. Rij ik zondag met mijn vrouw naast me terug vanuit Schevening. Netjes op de middelste baan met ca. 120 km/uur, komt de rechts rijdende truck gewoon naar links.... ik zie de chauffeur notabene gewoon naar me kijken in zijn spiegel en dan toch gewoon doorduwen. Gelukkig kon ik nu wél naar de linkerbaan, maar het is toch van de zotte dat je gewoon gedwongen wordt? Voor hetzelfde geld reed er links ook een wagen.... Er was niet eens een reden voor hem om van baan te wisselen.

2. Vandaag kom ik aanrijden uit een flauwe bocht met ca. 110 km/uur, deze komt uit op een uitvoegstrook die ik moet volgen om verderop weer meteen rechts te gaan. Komt er doodleuk een vrachtwagen met aanhanger vanaf de rechtrijstrook meteen uitvoegen op de uitvoegstrook waar ik rij.... gewoon richting uit en gaan.....  >:( Sinds wanneer hebben uitvoegende (vracht)wagens voorrang? Meneer was nog boos ook dat ik niet voor hem ging remmen en heeft vervolgens wel 10 minuten achter me gereden met grootlicht  >:(  >:(  >:( Alsof hij niet gewoon had kunnen wachten en achter mij in had kunnen voegen, de strook was lang zat.

3. Vervolgens rij je over een industrieterrein wel 10 minuten achter een vrachtwagen die zegge en schrijven niet één keer richting aangeeft.....  :(

Waarom? Nog geen 3 weken geleden wordt je bijna je graf ingeduwt door een vrachtwagenchauffeur die zit te slapen en dan gebeurt je dit steeds...  ???

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

We schijnen in een vrij land te wonen. Maar af en toe maak je dingen mee en hoor je zaken waarbij ik me dan toch ga afvragen hoe "vrij" we nu echt zijn in Nederland. En dan doel ik eigenlijk met name op de onbezonnen actie's die de politie  tegenwoordig verzint om de burger geld uit de zak te kloppen. Een collega van mij die onlangs op straat enkele vrienden tegenkwam en daarmee stond te praten werd door een tweetal politieagentes gesommeerd om verder te lopen omdat 'samenscholing' niet was toegestaan. Als ze zouden blijven staan riskeerden ze een bekeuring, waarbij de politieagente zelf al aangaf dat het allemaal niet zo erg was wat ze deden, maar ze hadden nu eenmaal een quotum te halen.... Dus mocht je toevallig ooit kennissen of familie op straat tegenkomen, snel even zwaaien en doorlopen want anders krijg je een prent. Niet omdat je crimineel bezig bent, maar wel om te zorgen dat de bewuste verbalisant zijn quotum haalt. Ik vraag me af of diezelfde politieagentes in het donker ook een groepje échte ongure figuren aan zullen spreken? Of lopen ze dan maar een blokje om? Ik weet het niet meer. Hoor ik zojuist op de radio ook nog een nieuwsbericht dat de vakbond het kort geding verloren heeft dat zij hadden aangespannen naar aanleiding van een agent die een slechte beoordeling had gekregen omdat hij té weinig bekeuringen had uitgeschreven.... Ik snap het niet meer? Minder bekeuringen wil toch zeggen minder overtredingen? En daar streven we toch naar? Is toch juist goed als men minder bekeuringen uit moet schrijven? Dat is een teken dat toch steeds meer mensen zich aan de regels en wetten houden. Zoals ik het nu zie is het hele politieapparaat tegenwoordig een commerciële instelling geworden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Lijkt me voor de échte politieagent ook zeer frustrerend om met zo'n beleid te worden geconfronteerd. Maar ja, aan de andere kant moeten ze natuurlijk wel de kosten van nieuwe flitspalen en radardetector-detectieapparatuur terugverdienen. Wat een land.... Nee; wat een beleid! Geef mij de goede oude wijkagent maar weer terug. Maar die is natuurlijk veel te duur want die schrijft bijna nooit bekeuringen uit...

Just my 2 cents  :(

info@europeantuning.nl

haRtV70R

Aha, als beroepschauffeur voel ik me natuuurlijk geroepen om te reageren
op de eerste posting. Laat ik beginnen met te zeggen dat er erg veel ramdebielen rondrijden op zo een ding, staat als een paal boven water.
MAAR er schijnen soms nog meer van dat soort types in autos rond te rijden! Als je dagelijks c.a 650km met trekker-oplegger combinatie rondtuft
krijg je daar pas een goed beeld van. Het punt is dat als je nog nooit in een lkw heb gereden je gewoon GEEN IDEE hebt hoe STOM heel veel mensen doen in hun autotje (ten nadele van de vrachtwagen/chauffeur).
Mensen die je de gelegenheid gewoon niet geven/gunnen om eventjes te manoevreren, autos die je inhalen als je een scherpe bocht neemt.. DAT PAST NIET!!! Totaal onbegrip cq onbenul van het gewicht van een gemiddelde combinatie, dat als je dus bv 20km moet afremmen je ''tig'' versnellingen terug moet en ''tig'' liters diesel (onnodig) verstookt om het
kreng weer op gang te ktijgen. Een chauffeur zal dus altijd proberen om het gevaarte op snelheid te houden. DUS als hij bv wil inhalen en richting aangeeft, en ipv dat de pkw's hem voorlaten rijden veel mensen snel het gat dicht, zal hij/ik dus op een gegeven moment ''gewoon'' naar links gaan
en denken "zie maar waar je blijft dan, HUFTER'' Dus les 1: Geef een truck eens de gelegenheid om in te halen en wacht even en geef bv een seitje dat ie naar links kan. Dan kun je op veel sympatie rekenen van de chauffeurs, hoeft het ding niet onnodig af te remmen.  ;)

Dit is maar een enkel voorbeeld. Zo zijn er TIG te noemen, wat ik niet ga doen. Probeer je eens in de situatie van de trucker te plaatsen. Daar om zeggen ook alle chauffeurs: GA MAAR EENS EEN DAGJE MEE! Dan wordt pas duidelijk hoe veel ergernissen ''wij'' moeten doormaken, iedere dag...

Dit is niet pesoonlijk voor Marc bedoelt, maar voor iedere auto rijder.

Gr Huib ;) :) :P
[move][/move]

M a r c

Dag Huib,

ik tot voor afgelopen jaar altijd zelf in het transport gezeten als wagenparkbeheerder bij een groot transportbedrijf...  reed dus zelf ook wekelijks met volume-combi of trekker/oplegger naar diverse garages e.d. :)

Geloof me, ik weet inderdaad ook wel dat er mensen zijn die niet beseffen dat een vrachtwagen minder wendbaar is en een langere remweg heeft.  Maar juist omdat ik dat wel heel goed weet geef ik truckers altijd alle ruimte. Alleen vice-versa schijnt dat dus niet altijd te werken....

groeten Marc

info@europeantuning.nl

haRtV70R

Ja daar zit wel een kern van waarheid in :-[   Veel Chauffeurs hebben
het idee ''meer'' te zijn als een ander... en denken dat een beetje hoffelijkheid van hun kant niet nodig is..

Maar dat komt ook (ten dele) door de voortdurende frustratie van de stommiteiten van andere weggebruikers. En daardoor zoiets hebben van
''bekijk het allemaal maar'' ,wat uiteraard niet goed is te keuren!

Gr Huib
[move][/move]

Jeroentjuh

En die vrachtwagens die gewoon blijven inhalen op plaatsen en tijden dat het niet mag, zeer irritant, daar krijg je nou files van, je kan niet lekker doorrijden, constant op de rem. Ze doen hun knipper aan en gooien hem zo op de linkerbaan.....

Johann

Ik stel voor dit weblog te locken.

Het is een log, niet nog een off topic algemeen forum.
Daarnaast hebben we deze discussie al gehad.