Engine swap

Gestart door Mosotune, 06-10-2011 16:24:15

Vorige topic - Volgende topic

Mosotune

Hoi,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een volvo 850 sedan uit 96' het is de 2.5 liter 10 klepper.
Er zit een orginele LPG inbouw in. systeem is recentelijk vernieuwd. ( verdamper&stappenmotor).

Nu was ik benieuwd of er mensen zijn die in dit model of vergelijkbaar een t5 blok in hebben gelegt.
Dit vraag ik me af omdat de auto opzich een goede basis heeft en al op lpg staat.

Graag jullie meningen en ervaringen over wat ik wel dan niet nodig heb.

mvg, chris

daytonawim

Een T5 met een LPG verdamper installatie is geen goed idee.

Ombouw naar T5 is te doen als je een hele donorauto hebt en die er naast zet.

-D©©©L-

Het is wel te doen, maar veel werk.

Motor, koppeling, bak, aandrijfassen, kabelboom, ECU's (denk aan startblokkering problemen). Radiateur, intercooler, voorpijp, uitlaat, hitteschilden, klokkenwinkel. LPG systeem vervangen door LPi systeem.

ergo... Alleen als je met je wagen vergroeid bent is het de moeite waard.

Mosotune

Oke, bedankt voor de reacties. dus ik kan beter in principe bijvoorbeeld een 2.3 t5 aankopen En het gas systeem daarop zetten met uitzondering van de reguliere gas injectie naar een LPI systeem. Probleem is wel weer dat ik hem moet omkeuren de auto.

Maar ook dat had gemoeten bij de rdw als ik een motor swap uitvoer. Maar oke het is veel werk idd.Bedankt! en ik vergroei nooit aan een auto haha:p

grijzev70tdi

Dan zou ik als ik jou was niks aan doen, als je niet aan je auto gehecht bent. Beter een T-5 kopen waar a' LPI in zit
Grolsch, het klinkt al lekkerder