vieeeeuwwwwww.....

Gestart door Oele, 18-06-2004 09:25:22

Vorige topic - Volgende topic

esther

Citaat van: Oele op 18-06-2004 09:25:22
Beste mensen,

Sinds een paar weken hoor ik een grappig geluidje bij het rijden.

Vanaf zo'n 1500 toeren tot 2500 toeren bij het optrekken in alle versnellingen hoor ik vieeeeuwwwwww.

Als ik dan direct de koppeling in trap blijft het en bij het intrappen hoor je geen verschil, het komt langzaam in het gaat langzaam weg, alsof er iets aangedreven wordt en iets een beetje aansleept en slipt en vervolgens langzaam weer weg gaat.

Stationair geen last, het is echt geen turbodruk die lekt, heb de hele boel vervangen onlangs en daarvoor was het ook, zit echt ergens anders.

Hij doet het alleen als ie koud is...

Het lijkt ook wel alsof er iets doorslipt en het heeft rechtstreeks te maken met het optrekken.

Rijdt verder prima, maar mijn ervaring is dat als er iets kapot aan het gaan is, als je goed oplet de auto dat van te voren aankondigd en dit is een aankondiging volgens mij...

Maar wat wil ie mij vertellen...

Ik heb exact hetzelfde als bovenstaande! Ik kan geen oplossing vinden. Wat is er aan de hand met mijn roffel?

Peertje

Citaat van: MH op 21-06-2004 15:56:01
waste-gate. Niks aan de hand. Bij koude motor gaat deze gewoon al sneller open om de turbodruk te beperken, dan hoor je de lucht vanuit het compressorgedeelte langs de klep van de waste-gate 'fluiten' zo de uitlaat in. Klinkt een beetje als een fikse storm en dan in de hoekwoning op de bovenste verdieping van een flat.  ;D

Ik heb hetzelfde "probleem".
Vooral nu met dat koude weer blijf ie wat langer viiieeeuw-en.  ;D
Hé? Geen banner meer?

Rijns_t5r

8)bij mij viewt die altijd,dacht dat normaal was,this mijn eerste volvo met turbo,lijkt wel of er zoon amerikaanse politie auto achter je rijd(uh ongeveer)dat is dus niet normaal of wel? ???
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS