vieeeeuwwwwww.....

Gestart door Oele, 18-06-2004 09:25:22

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Beste mensen,

Sinds een paar weken hoor ik een grappig geluidje bij het rijden.

Vanaf zo'n 1500 toeren tot 2500 toeren bij het optrekken in alle versnellingen hoor ik vieeeeuwwwwww.

Als ik dan direct de koppeling in trap blijft het en bij het intrappen hoor je geen verschil, het komt langzaam in het gaat langzaam weg, alsof er iets aangedreven wordt en iets een beetje aansleept en slipt en vervolgens langzaam weer weg gaat.

Stationair geen last, het is echt geen turbodruk die lekt, heb de hele boel vervangen onlangs en daarvoor was het ook, zit echt ergens anders.

Hij doet het alleen als ie koud is...

Het lijkt ook wel alsof er iets doorslipt en het heeft rechtstreeks te maken met het optrekken.

Rijdt verder prima, maar mijn ervaring is dat als er iets kapot aan het gaan is, als je goed oplet de auto dat van te voren aankondigd en dit is een aankondiging volgens mij...

Maar wat wil ie mij vertellen...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

waste-gate

als de motor koud is stuurt de ecu deze dusdanig aan dat ie al vroeg opent om de turbodruk nog niet té hoog op te laten lopen.

Is dus prima in orde!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Oele

De wastegate kan het echt niet zijn, de meter staat nog onder de nul.
Als het de wastegate was, en ik em al zou horen, was dat niet pas sinds 2 weken...

Ik ga vanavond kijken of het de spanrollen zijn...

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Oele

Pakking tussen de turbo en spruitstuk? Die zit er bij mij gewoon koud op hoor.... niks geen pakking...

Ik denk dat dit bij mij toch de wastegate is... inmiddels iemmand met meer kennis laten luisteren en blijkt toch de wastegate te zijn....

Snap er niks van, ik heb het nog nooit gehoord.

Ik heb ook aan de riemspanner van de multiriem gerommeld en dit blijkt geen effect te hebben.

Binnenkort gaat er een nieuwe distributieriem op en zal ik de spanner en rollers controleren.

M a r c

waste-gate. Niks aan de hand. Bij koude motor gaat deze gewoon al sneller open om de turbodruk te beperken, dan hoor je de lucht vanuit het compressorgedeelte langs de klep van de waste-gate 'fluiten' zo de uitlaat in. Klinkt een beetje als een fikse storm en dan in de hoekwoning op de bovenste verdieping van een flat.  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Peertje

Citaat van: MH op 21-06-2004 15:56:01
waste-gate. Niks aan de hand. Bij koude motor gaat deze gewoon al sneller open om de turbodruk te beperken, dan hoor je de lucht vanuit het compressorgedeelte langs de klep van de waste-gate 'fluiten' zo de uitlaat in. Klinkt een beetje als een fikse storm en dan in de hoekwoning op de bovenste verdieping van een flat.  ;D

Pffffffffff, was me dat even schrikken.
Ik heb exact hetzelfde "probleem". En ik heb m'n roffeltje net. Ik dacht alweer aan dure reparaties en katten in zakken en zo. Maar gelukkig niets aan de hand dus.
LANG LEVE HET 850 FORUM!!!!
Hé? Geen banner meer?

mathh

Citaat van: SnakeByte op 09-11-2004 11:34:07

Pffffffffff, was me dat even schrikken.
Ik heb exact hetzelfde "probleem". En ik heb m'n roffeltje net. Ik dacht alweer aan dure reparaties en katten in zakken en zo. Maar gelukkig niets aan de hand dus.
LANG LEVE HET 850 FORUM!!!!

Als je bang bent gebeurt nooit wat ;D
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Peertje

Is het wel normaal dat nu het wat kouder wordt buiten, de waste-gate ook wat meer/langer te horen is.
Hé? Geen banner meer?

TTT242

Volgens mij wel ja, maar ik zou niet weten hoe dat juist komt. Vooral met koude motor is het merkbaar maar als daarbij ook nog koud is buiten dan hoor je 'm nog meer. Zal waarschijnlijk zijn dat met kouder weer de turbodruk makkelijker hoger komt en dat dus de wastegate nog vroeger open gaat.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

TTT242

Ik bedoel als het buiten kouder(lees bijna vriestemp) is met koude motor.....dat antwoord van Mark had ik al gezien......

TTT242

dacht het al, maar mij hoor je hier niet de wijsneus uithangen. Moet jij nog niet gaan slapen? ;D

mehn

Citaat van: TTT242 op 26-11-2004 00:23:56
dacht het al, maar mij hoor je hier niet de wijsneus uithangen. Moet jij nog niet gaan slapen? ;D

Wijsneus  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rad

Maar Oele, was dit het nou ook daadwerkelijk, of was het iets anders?

Oele

Citaat van: Ludo op 26-11-2004 00:17:31
in de winter duurt dat al snel 20-22km.

Hihi, neehoor die van mij staat in een verwarmde garage waar ik bovenop slaap...... als dat geen liefde is. :-[

Enne, ja het was en is idd het afblazen van de druk, geniet nu van het geluid en het gas gaat erop als de vieeeeuwwwwwwwwww weg is. Handig ook  ;D

Johann

dan hoor je de lucht vanuit het compressorgedeelte langs de klep van de waste-gate 'fluiten' zo de uitlaat in.

Hmmmm... Als dat zo is dan zou ik 'm maar als een speer na laten kijken...
Stel je voor, zo de druk van de compressor de uitlaat in.. ???
Dan slaat ie 't blok helemaal over?  ;D

Ik denk dat wat je hoort niet de wastegate is maar de compressor kant. Je hoort dan het compressor wiel meelopen terwijl de recirculatie klep soms ook open staat.
Bij mijn auto hoort ik het alleen in deel last of bij rustig weg rijden. Meestal zit de motor dan nog op vacuum of ATM. Als ik op de snelweg kort langs de vangrail rij met het raam open en dan gas geeft hoort ik een soortgelijke fluit op het moment vlak voordat de druk er op komt. Het compressor wiel is dan al aan 't meewaaien maar echt druk leveren doet ie nog niet.