Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DriveRR-

Citaat van: Taranis op 11-02-2018 17:30:50
Bespaar jullie allemaal de moeite, die truckers kunnen er ook niet aan doen: https://yoo.rs/redactie/blog/van-meer-dan-2-uur-autorijden-per-dag-word-je-dommer-1501258710.html

Als er 1 beroep is wat zo snel mogelijk geautomatiseerd dient te worden is dat wel het truckers-bestaan. Hoeven er ook geen mensen wekenlang in hun cabine en op troosteloze parkeerterreinen te bivakkeren (schrijnend!), kunnen trucks met een kleinere onderlinge afstand rijden want het systeem weet wanneer de voorligger af gaat slaan of gaat remmen dus het file-probleem is ook meteen een stuk minder. Al was het maar omdat het dan in te stellen landelijk inhaalverbod er voor zorgt dat het verkeer op links gewoon door kan rijden: rijtijden zijn dan geen excuus meer. En het is ook nog eens beter voor het milieu omdat trucks minder hoeven remmen en optrekken, idem voor de personenauto's op de linkerbaan.

En ja, het is natuurlijk mijn schuld dat ik regelmatig naast zo'n pannenkoek met oplegger zit die dan plots besluit opzij te komen zonder te knipperen en het liefst z'n gewicht in de strijd gooit. Ik heb dan nog steeds leedvermaak om de keer dat achter mij een verborgen camera-auto reed en de geboren en getogen Nederlandse "beroepschauffeur" een artikel 5 toebedeelde. Maar ik weet het, het is mijn fout dat ik wel 300 meter voor een afslag de richtingaanwijzer aanzet zoals me geleerd is, een trucker hoeft dat pas halverwege de reeds ingezette manoeuvre te doen want hij weet niet beter.

Ja, ik geef ze de ruimte als het op een normale manier gaat. Jammer dat het in 98% van de gevallen op zo'n manier gaat dat ik het liefst de 007-rocket launcher aan boord zou hebben.

Wat een misplaatste frustratie zeg, gelukkig ben jij altijd op elke weg tegelijk en de echte specialist die over een grote groep mensen in het algemeen kan oordelen. Als er één pannenkoek is, dan ben je dat zelf met je reactie... Je maakt er wel duidelijk mee dat je totaal niet weet waar je het over hebt.

Het lijkt er meer op dat mensen die meer dan 2 uur per dag op hetzelfde forum zitten aanzienlijk dommer worden.  :eusa_wall:

Piet

Fucking trucking.

The Demon

Wie van de frustraatjes in dit topic wil komende week mijn werk overnemen en ervaren hoe het in de praktijk werkt?
En er dus achter komen dat de regeltjes bedacht door "stropdassen" die nog nooit een vrachtwagen van dichtbij gezien hebben niet werken?

Oh ja, wel even je code 95 gaan halen ( € 1000,00 per 5 jaar) en je chauffeurspas anders mag je niet eens een meter rijden.

V70 classic

Citaat van: The Demon op 11-02-2018 21:38:23
Wie van de frustraatjes in dit topic wil komende week mijn werk overnemen en ervaren hoe het in de praktijk werkt?
En er dus achter komen dat de regeltjes bedacht door "stropdassen" die nog nooit een vrachtwagen van dichtbij gezien hebben niet werken?

Oh ja, wel even je code 95 gaan halen ( € 1000,00 per 5 jaar) en je chauffeurspas anders mag je niet eens een meter rijden.

En dat betaal je zelf?
Of je baas?
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

The Demon

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 21:40:06
Citaat van: The Demon op 11-02-2018 21:38:23
Wie van de frustraatjes in dit topic wil komende week mijn werk overnemen en ervaren hoe het in de praktijk werkt?
En er dus achter komen dat de regeltjes bedacht door "stropdassen" die nog nooit een vrachtwagen van dichtbij gezien hebben niet werken?

Oh ja, wel even je code 95 gaan halen ( € 1000,00 per 5 jaar) en je chauffeurspas anders mag je niet eens een meter rijden.

En dat betaal je zelf?
Of je baas?

Het elke 5 jaar vernieuwen van het rijbewijs en de daarbij behorende medische keuring mag ik zelf ophoesten.
De kosten van de code 95 delen mijn werkgever en ikzelf, dit komt omdat ik voor een eigen vervoerder werk en dus onder een andere CAO val waar dit niet in is opgenomen zoals in de vervoers-CAO wel het geval is.
Daar in tegen is mijn CAO-loon weer hoger dan dat van een chauffeur die onder de vervoers-CAO valt.
Maar dat neemt niet weg dat het een kostenpost is die je op mag hoesten om je werk (wat ik al 30 jaar doe) te mogen uitvoeren.
Hoe krom kan het zijn, betalen om te mogen werken?

Blackfox

Volvo 850 forum is veranderd in ''ouwe wijven forum'' ;D ;D

tjonge jonge wat een heen en weer gezever zeg :eusa_wall:

BBS

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 21:40:06
Citaat van: The Demon op 11-02-2018 21:38:23
Wie van de frustraatjes in dit topic wil komende week mijn werk overnemen en ervaren hoe het in de praktijk werkt?
En er dus achter komen dat de regeltjes bedacht door "stropdassen" die nog nooit een vrachtwagen van dichtbij gezien hebben niet werken?

Oh ja, wel even je code 95 gaan halen ( € 1000,00 per 5 jaar) en je chauffeurspas anders mag je niet eens een meter rijden.

En dat betaal je zelf?
Of je baas?

Even antwoorden:

in maart 2016 heb ik EUR 1974,50 aan de rijschool overgemaakt voor 4 cursussen code95. Lange Zware Voertuigen tot 25,25 meter, ADR (gevaarlijke stoffen), Heftruck certificaat en update verkeersregelingen. In collectief verband nog Ladingzekering gedaan en omdat ik zelf het wilde BHV.
In november 2017 al-met-al 450 euro voor verlengen groot rijbewijs, (eigen verklaring, keuring arbo arts en medisch specialist) en in januari j.l een nieuwe digitale chauffeurspas á EUR 117.
Dit alles om mijn te werk te mogen doen! Ik weet heel zeker dat er bar weinigen zijn die dit ervoor hebben om te mogen werken.
Volvoloos....

V70 classic

Citaat van: The Demon op 11-02-2018 21:51:37
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 21:40:06
Citaat van: The Demon op 11-02-2018 21:38:23
Wie van de frustraatjes in dit topic wil komende week mijn werk overnemen en ervaren hoe het in de praktijk werkt?
En er dus achter komen dat de regeltjes bedacht door "stropdassen" die nog nooit een vrachtwagen van dichtbij gezien hebben niet werken?

Oh ja, wel even je code 95 gaan halen ( € 1000,00 per 5 jaar) en je chauffeurspas anders mag je niet eens een meter rijden.

En dat betaal je zelf?
Of je baas?

Het elke 5 jaar vernieuwen van het rijbewijs en de daarbij behorende medische keuring mag ik zelf ophoesten.
De kosten van de code 95 delen mijn werkgever en ikzelf, dit komt omdat ik voor een eigen vervoerder werk en dus onder een andere CAO val waar dit niet in is opgenomen zoals in de vervoers-CAO wel het geval is.
Daar in tegen is mijn CAO-loon weer hoger dan dat van een chauffeur die onder de vervoers-CAO valt.
Maar dat neemt niet weg dat het een kostenpost is die je op mag hoesten om je werk (wat ik al 30 jaar doe) te mogen uitvoeren.
Hoe krom kan het zijn, betalen om te mogen werken?

Tja ik moet mn rijbewijs ook gewoon vernieuwen.
Is dus geen argument.
Heb ook C-E en ben dus ook gewoon nat.
Waar ik werkte werd alles vergoed, dat jij moet betalen is dus niet ons probleem.
Dat zijn afspraken die jullie zelf maken.

Meer mensen hebben beroepskosten dis t overal wat.
Had ik bij de laatste jobs ook.
Zit gewoon in je salaris in dan he.
Als je t goed doet tenminste.
T geeft je een stukje vrijheid.
Je kunt weg wanneer jij wil zonder dat je een rekening krijgt.
Elk voordeel heb zn nadeel, zo zie ik t dan.

Btw je mag langskomen om samen een rondje te rijden.
Mag met zo een modern bordeel.
Of een klasieker met een Fuller of eaton erin.
Altijd leuk een stukje harken.
Is weer ff geleden  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

The Demon

Sorry, maar ik hou van mijn werk.

The Demon

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 22:01:09

Tja ik moet mn rijbewijs ook gewoon vernieuwen.
Is dus geen argument.
Heb ook C-E en ben dus ook gewoon nat.
Je hebt C-E?
Heb je ook je Code 95?
En een chauffeurspas?
Als NEE, dan mag je geen meter op de openbare weg rijden!

knip

Al 5 minuten niks..
Eindelijk klaar.. ;D

V70 classic

#746
Citaat van: The Demon op 11-02-2018 22:07:57
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 22:01:09

Tja ik moet mn rijbewijs ook gewoon vernieuwen.
Is dus geen argument.
Heb ook C-E en ben dus ook gewoon nat.
Je hebt C-E?
Heb je ook je Code 95?
En een chauffeurspas?
Als NEE, dan mag je geen meter op de openbare weg rijden!

En net wil je een rondje rijden om je gelijk te halen dat t allemaal
Zo moeilijk is.
Maar een stukje afgesloten terrein is kortbij.
Bij buurman oid dan rijden we evt wat voor en achteruit.
Of mn zwager heb een transport bedrijf rijden we daar wat.
T zal wat roestig zijn.
Verder heb ik dat pas en die code niet nodig.
Want ik wil geen chauffeur zijn of worden.
Heb deels te maken met een eerder ongeluk.
En verder heeft t me nooit geboeid.
Heb mn metertjes gereden.
De meeste tegen mn zin.
Maar je moet wat he.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

leons850

Citaat van: The Demon op 11-02-2018 21:38:23
Wie van de frustraatjes in dit topic wil komende week mijn werk overnemen en ervaren hoe het in de praktijk werkt?
En er dus achter komen dat de regeltjes bedacht door "stropdassen" die nog nooit een vrachtwagen van dichtbij gezien hebben niet werken?

Oh ja, wel even je code 95 gaan halen ( € 1000,00 per 5 jaar) en je chauffeurspas anders mag je niet eens een meter rijden.

Als ik zo de truckers hoor klagen pas ik wel. Ga ik liever met mijn stropdas om naar m'n werk. (Naja eigenlijk alleen een overhemd). Gelukkig hoor je mij niet klagen over het lesgeld wat ik daarvoor grotendeels zelf heb betaald.

Toch fijn dat de meeste hun werk wel leuk vinden.
Want eigenlijk betaal je dus voor die dingen (code 95 en die reut) om werk te doen wat jullie leuk vinden. Tja, elk nadeel heb z'n voordeel.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70 classic

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 22:50:04
Citaat van: The Demon op 11-02-2018 21:38:23
Wie van de frustraatjes in dit topic wil komende week mijn werk overnemen en ervaren hoe het in de praktijk werkt?
En er dus achter komen dat de regeltjes bedacht door "stropdassen" die nog nooit een vrachtwagen van dichtbij gezien hebben niet werken?

Oh ja, wel even je code 95 gaan halen ( € 1000,00 per 5 jaar) en je chauffeurspas anders mag je niet eens een meter rijden.

Als ik zo de truckers hoor klagen pas ik wel. Ga ik liever met mijn stropdas om naar m'n werk. (Naja eigenlijk alleen een overhemd). Gelukkig hoor je mij niet klagen over het lesgeld wat ik daarvoor grotendeels zelf heb betaald.

Toch fijn dat de meeste hun werk wel leuk vinden.
Want eigenlijk betaal je dus voor die dingen (code 95 en die reut) om werk te doen wat jullie leuk vinden. Tja, elk nadeel heb z'n voordeel.

Leon t is zeiken om je gelijk te halen.
T begon met t inhalen.
Ja maar als ik die 1 km/h harder kan rijden.
Dan win ik 15 min.
Men gaat eraan voorbij dat een hele volks stam daarvoor soms 40 km/h langzamer moet rijden.
En dat allemaal
Door 2 hufters die al 9 km te hard rijden.
Maar dat mag

Vervolgens is t allemaal moeilijk.
Weerleg je dat meer dingen moeilijk zijn dan word t duur.
Uiteindelijk moet je je beroepskosten gewoon in je salaris inzitten.

Is t zelfde als iets afschrijven op 4 jaar.
En na die tijd klagen dat je een nieuwe auto moet kopen.

Ieder zn vak verder.
T enige wat ik nooit zo goed kon was met een aanhanger achteruit rijden.
We kwamen er wel aan uit, maar als je sommige bezig zag respect.
Maar goed t was mijn vak ook niet.
T was handig dat je t kon.
Meer niet.
Ik moest trouwens nog wel een stukje achteruit rijden met de aanhanger destijds voor mn CE.
Maar heb dat eigenlijk nooit goed geleerd.
Al heb ik m nooit op de neus genomen bij t in de WP zetten.
Maar t bleef een gehannis.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

leons850

Zoiets inderdaad.

De mannen die nog van hun vak houden en het goed kunnen, niets anders dan respect. Maar die hebben het verder nergens over. Kallem an en komt wel goed.

Ik hoop dat ik nog eens in zo'n ding mag rijden, lijkt mij best een keer gaaf.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein