defect motortje hoogteverstelling koplampen

Gestart door Wouter1973, 07-10-2011 14:22:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

De vorige eigenaar van mijn V70 heeft nieuwe koplampen in laten bouwen, en daarbij kennelijk de moeite niet genomen om de elektrische hoogteverstelling van de koplampen terug te bouwen. Die lagen dus los bungelend ergens achter de koplampen, even voor het beeld :(
De motortjes zijn nog zeker bruikbaar en kunnen in principe terug geplaatst worden. Leuk en eenvoudig klusje, leek me. Helaas is het zo dat bij één van de motortjes het koperen ringetje met lipje van het asje af is. Dat hoort erop geklemd te zitten, echter die mogelijkheid is er niet meer omdat het daarvoor bedoelde zwarte plastic hulsje om het asje gedeeltelijk is gebroken. Mijn vraag is nu: is dit nog te fixen? En is het belangrijk dat het koperen ringetje vast zit voor de werking?

henry classic v70

Tjonge, nou moet je Dirk alweer een PB sturen ;D of ze uit een 850 1 op 1 over te zetten zijn weet ik eigenlijk niet...
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Wouter1973

Citaat van: henry classic v70 op 07-10-2011 14:26:21
Tjonge, nou moet je Dirk alweer een PB sturen ;D of ze uit een 850 1 op 1 over te zetten zijn weet ik eigenlijk niet...
Ik heb het idee dat die motortjes voor zo'n beetje alle modellen tot 2000 hetzelfde zijn.

henry classic v70

Dirk heeft die dingen volgens mij nog wel liggen, dat soort spulletjes worden er altijd meteen uitgehaald.
Even een goeie scoren en alweer klaar...
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Dirk heeft die niet meer liggen helaas.  Word dus gewoon een ander hoogteverstellertje monteren (handmatig of elektrisch)

grijzev70tdi

Citaat van: Wouter1973 op 07-10-2011 14:22:33
De vorige eigenaar van mijn V70 heeft nieuwe koplampen in laten bouwen, en daarbij kennelijk de moeite niet genomen om de elektrische hoogteverstelling van de koplampen terug te bouwen. Die lagen dus los bungelend ergens achter de koplampen, even voor het beeld :(
De motortjes zijn nog zeker bruikbaar en kunnen in principe terug geplaatst worden. Leuk en eenvoudig klusje, leek me. Helaas is het zo dat bij één van de motortjes het koperen ringetje met lipje van het asje af is. Dat hoort erop geklemd te zitten, echter die mogelijkheid is er niet meer omdat het daarvoor bedoelde zwarte plastic hulsje om het asje gedeeltelijk is gebroken. Mijn vraag is nu: is dit nog te fixen? En is het belangrijk dat het koperen ringetje vast zit voor de werking?

Heb je die auto zonder APK gekocht ofzo? Zo veel aan mis wat voor APK gewoon goed moet zijn....
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Wouter1973

Citaat van: Dirk342 op 07-10-2011 18:19:17
Dirk heeft die niet meer liggen helaas.  Word dus gewoon een ander hoogteverstellertje monteren (handmatig of elektrisch)
De handmatige zitten er nu in. Maar dat is niet origineel, ik heb een knopje voor elektrische hoogteverstelling op het dashboard. Een beetje APK keurmeester gaat hier moeilijk over doen...

Wouter1973

Citaat van: grijzev70tdi op 07-10-2011 19:11:52
Citaat van: Wouter1973 op 07-10-2011 14:22:33
De vorige eigenaar van mijn V70 heeft nieuwe koplampen in laten bouwen, en daarbij kennelijk de moeite niet genomen om de elektrische hoogteverstelling van de koplampen terug te bouwen. Die lagen dus los bungelend ergens achter de koplampen, even voor het beeld :(
De motortjes zijn nog zeker bruikbaar en kunnen in principe terug geplaatst worden. Leuk en eenvoudig klusje, leek me. Helaas is het zo dat bij één van de motortjes het koperen ringetje met lipje van het asje af is. Dat hoort erop geklemd te zitten, echter die mogelijkheid is er niet meer omdat het daarvoor bedoelde zwarte plastic hulsje om het asje gedeeltelijk is gebroken. Mijn vraag is nu: is dit nog te fixen? En is het belangrijk dat het koperen ringetje vast zit voor de werking?

Heb je die auto zonder APK gekocht ofzo? Zo veel aan mis wat voor APK gewoon goed moet zijn....
Terechte opmerking! Er zat een redelijk verse apk op. Ik heb de vorige eigenaar al gewaarschuwd dat de garage waar de auto altijd in onderhoud is geweest op z'n zachtst gezegd zeeeeer twijfelachtig is qua deskundigheid. De vorige eigenaar gelooft echter heilig in de kunde van die garage. Zelf weten. Ik heb er teveel op vertrouwd, en het is maar weer eens duidelijk geworden dat APK niet altijd iets zegt. De compleet vergane fusee, speling op linker draagarm, verdroogde banden, niet werkende elektrische hoogteverstelling, lekkend uitlaatspruitstuk, vergane stabilisatorstangetjes voor, slechte schokbrekers....pffff.......en dan gewoon goedgekeurd zonder enige opmerking. Belachelijk toch?

haasje

x70 en 850 stelmotors zijn niet hetzelfde en volgens mij totaal niet uitwisselbaar.

UserID6342

Citaat van: Wouter1973 op 07-10-2011 19:58:03
Citaat van: Dirk342 op 07-10-2011 18:19:17
Dirk heeft die niet meer liggen helaas.  Word dus gewoon een ander hoogteverstellertje monteren (handmatig of elektrisch)
De handmatige zitten er nu in. Maar dat is niet origineel, ik heb een knopje voor elektrische hoogteverstelling op het dashboard. Een beetje APK keurmeester gaat hier moeilijk over doen...
Wip je voor de APK de schakelaar eruit en is het ook weer klaar....

Wouter1973

Citaat van: Dirk342 op 07-10-2011 21:02:58
Citaat van: Wouter1973 op 07-10-2011 19:58:03
Citaat van: Dirk342 op 07-10-2011 18:19:17
Dirk heeft die niet meer liggen helaas.  Word dus gewoon een ander hoogteverstellertje monteren (handmatig of elektrisch)
De handmatige zitten er nu in. Maar dat is niet origineel, ik heb een knopje voor elektrische hoogteverstelling op het dashboard. Een beetje APK keurmeester gaat hier moeilijk over doen...
Wip je voor de APK de schakelaar eruit en is het ook weer klaar....
Ik hoor het al, ik denk te moeilijk ;-)

grijzev70tdi

Citaat van: Wouter1973 op 08-10-2011 07:48:21
Citaat van: Dirk342 op 07-10-2011 21:02:58
Citaat van: Wouter1973 op 07-10-2011 19:58:03
Citaat van: Dirk342 op 07-10-2011 18:19:17
Dirk heeft die niet meer liggen helaas.  Word dus gewoon een ander hoogteverstellertje monteren (handmatig of elektrisch)
De handmatige zitten er nu in. Maar dat is niet origineel, ik heb een knopje voor elektrische hoogteverstelling op het dashboard. Een beetje APK keurmeester gaat hier moeilijk over doen...
Wip je voor de APK de schakelaar eruit en is het ook weer klaar....
Ik hoor het al, ik denk te moeilijk ;-)

Ik heb in de wandelgangen gehoord dat dat gaat veranderen. Maar hoe of wat ???
En niet elk APK station wil dat doen, officieel mag het niet (wij doen het wel hoor) Dus een beetje vriendjes maken met de garage bij jou ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 07-10-2011 21:02:58
Wip je voor de APK de schakelaar eruit en is het ook weer klaar....

... en geen slapende honden wakker maken, op de plek van de schakelaar even zo'n afgerond vierkant dopje plaatsen ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4