Foutcode 1-2-2 automaatbak

Gestart door Auk, 24-09-2011 17:03:09

Vorige topic - Volgende topic

Auk

Vorige week las ik de foutcodes van de Roffel uit en stuitte bij de automaatbak op foutcode 1-2-2 ; Geen signaal of snelheid nooit boven 35 km/h

Kan iemand mij verder helpen wat het betekend en kan dit wellicht het hoge suizen/fluiten in z'n eerste versnelling zijn? (lees eerder topicKlikkerdeklikkerdeklik!
Auke
Volvo. for life

thuur

Je hebt niet toevallig de CC uitgelezen?

Gr :eusa_think:

Auk

Nee, was echt vanuit de automaatbak.
Auke
Volvo. for life

-D©©©L-

Citaat van: Auk op 24-09-2011 17:03:09
Vorige week las ik de foutcodes van de Roffel uit en stuitte bij de automaatbak op foutcode 1-2-2 ; Geen signaal of snelheid nooit boven 35 km/h

Kan iemand mij verder helpen wat het betekend en kan dit wellicht het hoge suizen/fluiten in z'n eerste versnelling zijn? (lees eerder topicKlikkerdeklikkerdeklik!

Informatie over storingscode

Toestand
De magneetklep S1 werkt in combinatie met magneetklep S2 om het schakelen te regelen. De magneetkleppen worden aangestuurd door de versterker in de regeleenheid voor de versnellingsbak. De regeleenheid voor de versnellingsbak opent de versterker om de magneetkleppen te activeren door een spanning door het circuit te sturen. Magneetklep S1 wordt in de 2e en 3e versnelling geactiveerd. De storingscode AT-122 wordt vastgelegd als de regeleenheid voor de versnellingsbak een open circuit of kortsluiting naar accuspanning registreert in het circuit van magneetklep S1 op het moment dat de magneetklep niet moet worden geactiveerd. De storingscode AT-122 wordt eveneens vastgelegd als de regeleenheid voor de versnellingsbak kortsluiting in de versterker van magneetklep S1 registreert op het moment dat de magneetklep niet moet worden geactiveerd en de keuzehendel in stand P, R, N, D, 3 of L staat. Magneetklep S1 kan dan niet worden geactiveerd of wordt continu geactiveerd (afhankelijk van de storing). 

Auk

Ah, uh...  :eusa_think:

En hoe kan het worden opgelost?
Auke
Volvo. for life

NinaPaul

solenoids/magneetkleppen vervangen in de bak (gerichte revisie)

(Eerst een solenoid/magneetklep test doen, bij terugkomende foutcode)
(ook eerst natuurlijk stekkers en bedrading controleren)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz