2-3-2 wie weet er nog meer

Gestart door francois, 08-10-2011 20:54:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

francois


2-3-2  long term fuel mixture too lean or rich at idle

heb zelf een paar ideeen maar ik wil er nog een paar van jullie horen

grfr

Ludo

2-3-2 is vaak een vacuumlekkage, van het beruchte knietje afkomstig.

francois

nee    knietje is nieuw  ;D


grfr

Ludo

Oke, dat had je dus al gecontroleerd.  ;D

De volgende stap die ik dan zou doen, is even de LMM uitwisselen.

francois

lmm  ???

toerental soms op 900 niet altijd

was aan het denken tcv (gasklephuis)

grfr

nielshoevenaars

2-3-2 volgens pdf file die ik ergens vond:

Lambda adjustment; for 1994 and later, adaptive heated oxygen sensor control

Ludo

Citaat van: francois op 08-10-2011 21:06:48
lmm  ???

Jazekers, er zijn er je al 10tallen voorafgegaan...
Probeer maar, kost in het ergste geval 5 minuten van je leven.  ;)

Trouwens, tcv = turbo controle valve.

francois

oke zal ik zeker even proberen als ik een vind

grfr

Ludo

Ik wil je best wel helpen daarmee, maar de mijne ligt al een paar jaar bij Thuur.  :eusa_doh:  ;D
Anders moet je hem even contacteren.

)()()sT

Ik heb ook nog eentje als reserve liggen... ;)

KIM

Heb je niet nog een foutcode?
Meestal geeft 'ie wel aan dat het mengsel juist rijk of juist arm is.

Bij arm heb je meestal met een luchtlekkage te maken in het inlaattraject of in de uitlaat voor de lambdasensor.
Bij een te rijk mengsel is de drukregelaar een verdachte.

Omdat je probleem al geconstateerd wordt tijdens stationair, kun je er van uitgaan dat het probleem duidelijk te herkennen moet zijn. Het knietje dat Ludo aangaf is duidelijk waarneembaar in ieder geval.

rovelra

Tcv heb ik nog wel voor je liggen indien nodig !!

Grt Rogé

)()()sT

Dat beruchte knietje, waar dient dat voor? Ik heb 'm er niet meer op namelijk, beide gaatjes afgedopt  :eusa_shhh:

Ludo

Goed bezig Joost.   :eusa_snooty:  ;D
Is van de carterontluchting.

)()()sT

Ik vertrouw op de monteur ;)