Toerental wisselvallig na schakelen of optrekken - VIALLE LPI oorzaak?

Gestart door Rick3, 09-10-2011 20:16:49

Vorige topic - Volgende topic

Rick3

Hallo allemaal,

Rij nu een dik jaar met mijn V70 uit '97, bij 204k LPI erin laten zetten en nu een 35k verder - de investering is er alweer uit, haha!!

Ik moet zeggen dat ik m toch nooit helemaal top op LPI vind lopen. Met grote regelmaat een hik rond de 120 p/u. En sinds een week of 2 weer iets nieuws: een toerental dat inzakt.
Dit gebeurt bij:
-opschakelen en vervolgens (door)accelereren; toerental blijft ff hangen en zakt dan in
-accelereren: toerental gaat omhoog om vervolgens in te zakken

In beide gevallen klinkt het alsof het een automaat is (het is een handbak) die z'n werk niet goed doet. Lijkt net alsof het schakelmoment veel later gebeurt dan zou moeten ofzo.

Wat kan dit zijn? Heeft het te maken met de LPI?
Morgen namelijk weer een afspraak staan bij de 'LPI winkel'. Goed om zelf iets meer te weten van de hoed en de rand....

Thanks,
Rick

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

volvobug

Check of de LPG kabelboom die er later ingefrot is overal vrij hangt/ligt, nergens tegen aanschuurt en de isolatie overal goed is. Met name aan linkerkant blok, onder de verdeler willen ze bij inbouw nog wel eens e.e.a. ineengevouwen en met tieraps wegwerken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Rick3

jeroentje_m

Ik heb wel een benzine en maak vandaag iets vergelijkbaars mee:

Bij hard optrekken (in 2 of 3, ook al een keer in 4) trok de auto niet meer zo hard op als ik gewend ben, tegelijkertijd begint het toerental op te lopen. Een keer liet ik het gas niet snel genoeg los en schoot de motor door naar 5 à 6 duizend toeren.

Iemand een idee?

2001 V70, T5, benzine, handgeschakeld.

volvobug

Citaat van: jeroentje_m op 27-11-2011 21:02:59
Ik heb wel een benzine en maak vandaag iets vergelijkbaars mee:

Bij hard optrekken (in 2 of 3, ook al een keer in 4) trok de auto niet meer zo hard op als ik gewend ben, tegelijkertijd begint het toerental op te lopen. Een keer liet ik het gas niet snel genoeg los en schoot de motor door naar 5 à 6 duizend toeren.

Iemand een idee?

2001 V70, T5, benzine, handgeschakeld.
Lijkt me meer een gevalletje slippende koppeling, niet hard optrekken maar wel in de toeren omhoog schieten.

volvobug

Citaat van: Rick3 op 09-10-2011 20:16:49
Hallo allemaal,
....
Morgen namelijk weer een afspraak staan bij de 'LPI winkel'. Goed om zelf iets meer te weten van de hoed en de rand....

Thanks,
Rick

Had de LPI winkel nog een zinnige diagnose waar we iets van kunnen opsteken?

jeroentje_m

Citaat van: volvobug op 27-11-2011 23:23:00
Citaat van: Rick3 op 09-10-2011 20:16:49
Hallo allemaal,
....

Thanks,
Rick

Had de LPI winkel nog een zinnige diagnose waar we iets van kunnen opsteken?

Hey volvobug,
dank voor de reactie, denk dat je gelijk gaat krijgen. Vandaag de garage gebeld voor een afspraak. Eerste vermoeden was inderdaad slippende koppeling. kosten kunnen tussen 1000 en 1100 euro liggen. Auw!

Rick3

Volgens de LPI inbouwer kan het niet aan de gasinstallatie liggen - alles nagelopen.
Zoals het nu lijkt idd de koppeling (wel iets vroeg met 240dkm..). Verder loopt de auto niet helemaal vlak (zo nu en dan een stotter), dit zou moeten liggen aan de ontsteking (ondanks de nwe bougies, kabels etc). Er zat in 1 van de nieuwe kabels nogal een 'verlies' - de vonken vlogen er vanaf nadat hij eea had nat gemaakt en contact maakte met een schroevedraaier!

Volgende week kijkt er iemand naar, hoop m nu eindelijk eens lekker 'smooth' te krijgen!
Keep you posted,
Rick

Hans Duiven

Dit is de bobine van Rick zijn V70..

Helaas was het niet donker genoeg om even met een plantenspuit in de weer te gaan,
maar hij oogt op z'n zachtst gezegd niet 'al te fris'  meer.

Maar eens even achter een andere bobine aan Rick.

De bougiekabels zijn van 2010.