volvo 850 T5 houd in.. hoop vernieuwd?

Gestart door Thomas850freak, 10-10-2011 23:46:04

Vorige topic - Volgende topic

Thomas850freak

Hallo ''allemaal''

ik kijk al 2,5 jaar op het forum samen met mijn vader en heb altijd me oplossingen zo goed kunnen vinden dat het niet nodig was te posten dus alvast daarvoor bedankt echt top  :eusa_dance:

ik hoop dat jullie me ook hierbij kunnen helpen.

ik heb na een kapotte koppakking (door een kapotte thermostaat) van een blok met 4,5 ton een ruilmotor gekocht bij verwijst demontage.

motor incl turbo, spruitstukken injectoren. 150.000 gedraait compressie test 12.6 tot 13 bar.

bij de motor wissel nieuwe bougies, kabels, verdelerkap, en binnenrotor erop gezet
alle vacuumslangen gecontroleerd en vervangen wat ''verrot'' was.
carterventilatie slangen naar de turbo en het inlaat spruitstuk vervangen.

de bobine en kabel niet (heeft het bij de oude motor) altijd goed gedaan

na dat een garage (die eerder wel goed werk heeft geleverd bij ''simpele'' reparaties) een hoop niet goed heeft gedaan en ik de garage ook niet meer vertrouwde.

ben ik zelf alle foutcodes gaan uitlezen en resetten kwam uit op de pingelsensoren 1tje was niet aangesloten andere stekker was .. welja .. weggeknipt ??

alles hersteld.. geen lambda lampje meer... geen foutcodes .. maar toch loopt de motor niet zo mooi als ik gewend ben .. hij hapert op hoge toeren, en klinkt vrij rauw naar mijn mening.

waar kan ik nu het beste gaan kijken.

injectoren? die zijn meegekomen met het blok. en helaas me oude ook terug met het vorige blok.

brandstof pomp en filter nog niet vervangen.. waren voor de wissel prima?

ik hoor graag ideeën!

mvg Thomas

UserID6342

benvolvo20

olie verbruik?
wat zegt de turbo meter?
misschien carterventilatie?

cas

gewoon even meegedacht... aangezien er gerommeld is bij de klop/pingelsensoren. zitten deze op de juiste positie gemonteerd, of wellicht gedraaid? of moet hij hier dan ook een foutmelding geven...

heb je de auto wat tijd gegeven na het aansluiten om zichzelf " in te leren" ?
toch eens vervangen de kabels, en rest van onsteking.
Injectoren mag je opsturen, wil ik wel voor je reinigen en testen. ( geen testrapport maar optisch)
Denk dat je best de injectoren mag omruilen bij verwijst, ze zijn de moeilijkste niet.....

je kan de druk op de rail eens meten, zit een ventieltje op de rail rechts waar je een drukmeter op aan kan sluiten.

Of eens kijken of je bij een volvo kenner/monteur bijv. Dirk als hij tijd en zin heeft langs te rijden voor een deskundige "look" onder de kap  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

UserID6342

Altijd welkom en altijd bereid om te kijken.

Thomas850freak

vandaag even de buitekant van het blok schoongemaakt vanwege wat olie bij de bougie kabels (plastic kap nog even weg gelaten)
stukje gereden. goed warm gereden. 1x goed het gas erop gehad. ging heel aardig. (ben nog een beetje voorzichtig) thuisgekomen.. ligt nu weer een beetje olie bij de bougie kabels. in die ''vakjes''

EN welja.. is me stuurbekrachtiging pomp kapot gegaan tijdens de rit??? heel hard tikkend geluid meegaan in het toerental....had het eerder ook wel wat als die koud was. maar hij stuurt nog prima? (heb er nog 1tje liggen van me vorige 850 gelukkig)  :eusa_dance:

- Olie verbruik nog niet gemeten de peil staat nu wel onderaan na +-500 had niet gemeten hoeveel erin zat toen ik de auto ophaalde bij verwijst., maar hij spuit het er nu dus uit bij de dop. ga eerst even een nieuwe dop halen bij volvo morgen. en de olie bijvullen.

- turbo druk bouwt naar mijn idee wat langzaam op (langzame voet reactie) maar slaat netjes 3/4 aan.
dus misschien me TCV (is ook meegekomen met het blok en me oude mee terug)
- carterventilatie potje leek zgan? slangen klemmen blingde nog bijna. maar die ga ik toch maar even controleren.. slangen heb ik wel vernieuwd.
- vacuum slangen zijn goed.
- geen foutcodes.
- pingelsensoren volgens de instructies die ik had gevonden op dit forum gemonteerd. 15:00 en 17:30
storing is ook verholpen.

@ cas wat kost het om m'n injectoren te reinigen?.  was hier ook een setje witte inj. te koop op het forum voor 90 euro.. of is dat overbodig (wil in de toekomst nog wel gaan chippen maar eerst alles netjes hebben)
en ik ga even proberen de druk te meten op de rail, weet je toevallig ook wat de waardes horen te zijn?

@dirk als ik er niet uit kom, neem ik het aanbod graag aan!,  ik ga eerst zelf nog maar even aan de slag.
ik heb volgens mij al kennis met jou gemaakt op de meeting op het midland hier bij mij in lelystad, donkerblauwe 850 T5 sedan ''95 met een een btje magere indische jongen erin  :P

in iedergeval nog een hoop losse eindjes, ik ga weer verder zoeken en dingen uitsluiten.. ik houd jullie op de hoogte.

en bedankt voor de hulp tot zover !

mvg Thomas

cas

op verzendkosten na, kost deze keer niets  ;) 

Ik heb nog een goede set originele uit mijn t-5r liggen. die mag je evt wel overnemen. Maar reinigen wil ik best even voor je doen. ( ultrasoon en dus doorspuiten)

drukwaarde op de rail weet ik niet, als ik ga gokken krijg ik weer van Ludo op mijn kop. ze zijn overigens wel te vinden ergens op het forum. zal even wat zoeken voor je.

wacht maar even met de witte. Dan is het namelijk ook wel nodig om op termijn je software wat aan te passen. beter dat je dat in 1 keer mee te pakken met een grotere turbo ( 16t bijv) en chippen.

Thomas850freak

hey cas

kon het toch niet laten om de injectoren nog eens goed te bekijken.

conclusie ik mis bij de 5e injector aan de inspuitkant het laatse ''kapje''  zal vast niet goed zijn??
ben dus ook wel geintresseerd in dat setje van jou..

stuur me anders maar even een pb over de prijs etc.

mvg Thomas

ulkeman

Citaat van: Thomas850freak op 11-10-2011 23:55:24
hey cas

kon het toch niet laten om de injectoren nog eens goed te bekijken.

conclusie ik mis bij de 5e injector aan de inspuitkant het laatse ''kapje''  zal vast niet goed zijn??
ben dus ook wel geintresseerd in dat setje van jou..

stuur me anders maar even een pb over de prijs etc.

mvg Thomas

het kapje wat je waarschijnlijkbedoelt is het stofkapje.
niet 100% noodzakelijk.

benzine druk is plusminus 3 bar ( hij moet dit een poos vast houden ) doet die dat niet is het niet goed.

tikken wat op toerental mee gaat,
miss een looprol of een spanrol?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Thomas850freak

spanrollen waterpomp etc de hele set is vervangen bij de motor wissel.

maar ik ga het nog nader onderzoeken morgen.

bedankt voor de tip!

cas

kapje is waarschijnlijk idd de stofring, blauw meestal. zeg maar zo groot als een euro. IN de rail zitten ook kleine zwarte, die zijn wel van belang. en de rubberen ringen (2) per injector.

Thomas850freak

Citaat van: ulkeman op 12-10-2011 00:07:32
Citaat van: Thomas850freak op 11-10-2011 23:55:24

het kapje wat je waarschijnlijkbedoelt is het stofkapje.
niet 100% noodzakelijk.

benzine druk is plusminus 3 bar ( hij moet dit een poos vast houden ) doet die dat niet is het niet goed.

tikken wat op toerental mee gaat,
miss een looprol of een spanrol?

Tikken was toch de stuurbekr pomp. inmiddels vervangen..

wel even de spanrol gecontroleerd, die was prima

bedankt voor het meedenken!

mvg Thomas

Manga

850R 2.0 DOP