Turbo inkoopactie

Gestart door denkweb, 19-06-2004 15:21:18

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

De volvo 850 club heeft onderstaand bericht ontvangen met de vraag of de club interesse heeft bij een inkoopactie van Turbo's in het buitenland. Omwille van de vele haken en ogen aan bestellen in het buitenland is deze actie niet geschikt geacht door de bestuursleden van de 850 club. Ik kan me echter voorstellen dat er wellicht wel mensen op dit forum zijn die hier oren naar hebben. Bij deze wil ik jullie hier dus attent op maken. Let wel dat als iemand hier interesse bij heeft deze op EIGEN INITIATIEF uiteraard met dit bedrijf contact kan zoeken, GEHEEL OP EIGEN RISICO dus ook.

Bericht:
Hello,

I am a turbocharger dealer in the U.S., and I have some brand new Volvo 850 turbos that I will sell for much cheaper than retail price, 375 Euros.

If any of your members are interested, we can do a "group buy." For five turbos or more, I can sell to you for 335 Euros each.

Turbo #: 49189-01410
Type #: TDO4HL-13G-6CM2

Thank you,
Anton Bird
Seattle, Wash. U.S.
anton@smartwaterinc.com

ed

Ik heb geen idee wat voor turbo dat is, maar ik heb er wel een nodig.
Weet iemand dat?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jeroentjuh

TDO4HL-13G-6CM2, deze turbo's zitten op de 2.5T versie's en niet op de T5's...!!!!

Als het nu Mitsubishi TD04HL-19T turbo's waren voor die prijs ;)

Johann

Het lijken 2.4/2.5T turbo's (LPT)
Ik dacht eigenlijk dat die een 7cm2 turbine hadden..

Jeroentjuh

Citaat van: Johann op 19-06-2004 17:16:48
Ik dacht eigenlijk dat die een 7cm2 turbine hadden..

Je heb 13G/6 en 13G/7 versie's......

denkweb

Wellicht levert deze persoon ook andere Turbo's, geen idee.

M a r c

Jij hebt een TD04HL-16T. Ik zou nu gelijk upgraden naar 18T als ik jouw was  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

CiteerJij hebt een TD04HL-16T. Ik zou nu gelijk upgraden naar 18T als ik jouw was   ;D

Maar Ed zit met de LPI beperking, of je zou de aanpassingen moeten doen die Entuscan aan zijn LPI heeft...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M a r c

Op een of andere manier zou je toch bij vollast de benzine-injectoren wat benzine bij kunnen laten spuiten om de A/F ratio correct te houden? Iemand daar al ooit aan gedacht? Doen ze bij een 'nat' NoS-systeem ook; gewoon een extra injector die extra benzine toevoegd op het moment dat het lachgas wordt ingespoten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Marc,

Ik weet niet of benzine en gas wel samen gaan. Inderdaad wil ik geen 18T vanwege het LPG. De aanpassingen van Entuscan zijn inderdaad nog niet op de markt. Een zesde injector is ook nog een optie. Dan kan je theoretisch tot de 300pk gaan, en dat zal ik met een 18T zonder chip niet halen.
Ik weet echter niet of een 18T dan wel een verbetering is boven een 16T als ik er toch geen chip in zet. Hij zal pas bij een hoger toerental vermogen gaan leveren, en daar ben ik niet naar op zoek. Ik vind juist dat hij onderin wel wat meer mag hebben.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Entuscan

Benzine en autogas gaan niet goed samen .... is me toch altijd verteld in ieder geval.
Ik moet bij de 240 (manuele gas schakelaar) altijd zorgen dat de ene brandstof mooi uit het systeem is door de knop halverwege te zetten alvorens op ander brandstof over te schakelen.

6de injector heeft indd als probleem dat men totaaaaaal niet weet waar de brandstof naartoe gaat.  Cylinder 1tot3 krijgen misschien heel veel , 4 minder en 5 niks.

Op een Me7 is het afaik niet mogelijk om een 6de injector te steken. Op de Me4 zou het nog kunnen maarja met bovengenoemd probleem/vraagteken.

Wat me wel verteld is geweest is dat onderin de toeren er normaalgezien wel gas voldoende is om meer vermogen te kweken. Standaard had ik ook enkel bij vollast, net voor/na het opschakelen last van inhouden. Onderin de toeren nooit problemen gehad.

Ik zou ook graag onderin nog wat meer vermogen hebben ... maar dan komt de vraag: Wat geeft onderin meer vermogen maar niet bovenin?  ???

De sportuitlaat gaf bij mij wat meer vermogen onderin, merkte ik dadelijk in de file toen ik naar huis reed na de montage.
De geoptimaliseerde luchtinlaat zorgde voor wat snellere reactie op het gaspedaal, snellere spool-up maar waarschijnlijk ook meer vermogen hoog in de toeren omdat hij daar toch vlotter trekt als daarvoor.

Een betere downpipe geeft onderin veel meer vermogen maar volgens mij ook bovenin waardoor we weer echt vast komen te zitten.
Volgens de meetingen op de bank zit je met dp zonder cat en sportuitlaat gemiddeld genomen met een 15pk meer ... dus veel te veel erbij voor de gas :( Ook voor mij.(samen met de chip dus)

Het is allemaal niet zo makkelijk dat tunen ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

BenC70ES

Wastegate-armpje-tuning?  ::) Veel vermogen onderin verhoogt de kans aanzienlijk op kromme drijfstangen...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Entuscan

wastegate tuning begin ik niet aan.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

mario

Heb ff nieuw draadje gestart, had niets meer met het  oorspronkelijke onderwerp te maken.

hier http://www.volvo850forum.com/index.php?board=20;action=display;threadid=5269
:) ;) :(

janis

Hee, bij deze meneer heb ik een nieuwe turbo gekocht voor mijn T4 (weliswaar maar een 14T, te klein voor jullie). Ik weet dat ie ook grotere kan leveren. Ik kan eens naar de prijs van een 18T of 19T informeren, als daar interesse voor is.

Voor mijn nieuwe 14T was ik uiteindelijk (met invoerrechten BTW) etc 500 euro kwijt terwijl een gereviseerde ruilturbo me hier 845 euro zou hebben gekost.
Ik heb er nu wel een beetje spijt van dat ik geen 16T heb gekocht, maar ja, dan had ik ook een adapter moeten kopen etc,.

Janis