Volvo S70 2.5 10v

Gestart door *JL*, 13-10-2011 16:09:08

Vorige topic - Volgende topic

*JL*

Hallo,

Sinds een half jaar heb ik weer een volvo dit maal een S70 2.5 10v.
Nadat ik de getunde ex klpd T5 had verkocht ben ik een jaartje vreemd gegaan met een peugeot 206 GTI een fijne auto maar kwalitatief geen 850.

Nu ben ik redelijk snelle auto's gewend en wist op voorhand dat de S70 geen strepen trekker is.

Maar wat mij opvalt is dat de auto elke rit anders rijdt het lijkt wel alsof hij de ene keer meer vermogen/vlotter is dan de andere keer.
Op het moment dat auto sneller/soepeler aanvoelt lijkt het ook wel als hij iets makkelijker door de toeren klimt.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

Groet,

Jorgo

volvobug

Ik heb dezelfde ervaring, maar ik hou het erop dat het bij mij tussen de oren zit  ;D Alhoewel hij met hogere omgevingstemperaturen lekkerder lijkt te lopen. Ook met wind in de rug trouwens  ::)

-edit: typo
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rogerV701998

everlast

hey ik ben dus niet de enige die hier last van heeft,dit gedrag probeer ik er al uit te krijgen zolang ik de s70 heb(2,5 jaar).
ik heb nagenoeg alle sensoren al vervangen en soms lijkt het te helpen maar dan komt die wisselvalligheid weer terug.
ik dacht al dat ik gek aan het worden was  :P

*JL*

Fijn dat meerdere mensen dit al is opgevallen (ben ik gelukkig niet de enige, dacht ook al dat ik gek werd).
Ik ga de sensor die roger aangaf eens vervangen en kijken als dit helpt.

Ik zat ook nog te denken aan gecorrodeerde massa kabels?