Geen geluid meer

Gestart door Tom850, 13-10-2011 19:56:22

Vorige topic - Volgende topic

Tom850

Met enkele regelmaat valt mijn geluid totaal weg in me R. Ik heb er een HU1205 in. Me moeder heeft een V40 dus ook een HU1205, deze heb ik al uitgewisseld, maar helpt niks.

Alle zekeringenn heb ik ook al nagelopen, maar deze lijken allemaal goed.

Iemand anders nog een idee waar ik kan zoeken?

Groeten Tom

jacques1967

Zit er geen externe versterker aan uw radio gekoppeld (die dan wellicht hapert? Zo ja, dan zou ik het probleem daar eerder zoeken . Indien er wel geluid is , doen alle luidsprekers het dan ,en hoe? Het zou ook nog kunnen dat het in de verbindingen achter het apparaat zit. Misschien zou u de luidspreker bedrading eens door kunnen meten. Zo kun je zaken gaan uitsluiten en zo steeds gerichter kunnen zoeken.

NinaPaul

Als alles spontaan uitvalt kan je de luidspreker bedrading al uitsluiten.
De kans dat 8 speaker draden toevallig elke keer op hetzelfde tijdstip onderbreken is nihil.

Wanneer je de radio al hebt uitgewisseld kan je ervan uitgaan dat de radio zelf dus geen onderbreking geeft.

Ik zou het zoeken in de versterker en de aansluitingen ervan (ook de warmte beveiliging)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Tom850

Kan het ook zijn dat een kapotte speaker ook storing opleverd op het gehele systeem?

Groeten Tom

NinaPaul

Wanneer er kortsluiting ontstaat in de speaker kan dit ja (kortsluit beveiliging).

maar een defecte speaker zal (99%) defect blijven en niet af en toe storing veroorzaken.
Meestal gepaard met veel ruis/herrie.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

albert-jan850

ik zou het ook op de warmte gooien haal de radio er eens uit en probeer dan nog eens met een ventilator ofzo er op dat hij teminsten koeling krijgt
andere radio ook al geprobeerd?

Boeijke

Citaat van: Tom850 op 13-10-2011 19:56:22
Met enkele regelmaat valt mijn geluid totaal weg in me R. Ik heb er een HU1205 in. Me moeder heeft een V40 dus ook een HU1205, deze heb ik al uitgewisseld, maar helpt niks.Alle zekeringenn heb ik ook al nagelopen, maar deze lijken allemaal goed.

Groeten Tom

Citaat van: albert-jan850 op 24-10-2011 21:18:18
ik zou het ook op de warmte gooien haal de radio er eens uit en probeer dan nog eens met een ventilator ofzo er op dat hij teminsten koeling krijgt

???

daytonawim

Niet toevallig ergens een sluiting op je mute aansluiting.

antraciet

Citaat van: Boeijke op 24-10-2011 22:04:43
Citaat van: Tom850 op 13-10-2011 19:56:22
Met enkele regelmaat valt mijn geluid totaal weg in me R. Ik heb er een HU1205 in. Me moeder heeft een V40 dus ook een HU1205, deze heb ik al uitgewisseld, maar helpt niks.Alle zekeringenn heb ik ook al nagelopen, maar deze lijken allemaal goed.

Groeten Tom

Citaat van: albert-jan850 op 24-10-2011 21:18:18

???

tsja lezen is moeilijk  ;D

t_w

Op alle bronnen? zowel cd als radio?

Tom850

Ja ik heb dan zowel geen radio als cd geluid.
Maar alle oplossingen zijn welkom
Word het nu namelijk een beetje zat.
Groeten Tom

Tom850

Oplossing gevonden.

Versterker is kapot. Iemand ervaring met reparatie?

Groeten Tom

haasje

daytonawim

Ja kan even bij de dealer vragen wat een ruil unit kost, volgens mij waren die niet echt heel duur namelijk.

Dan heb je wel weer een die helemaal perfect is.

Henk855

Even een schop omhoog:

Heb ook het effect dat mijn radio een 805 soms voor enkele seconden uitvalt, geen ruis of wat dan ook maar echt helemaal niets meer, de verlichting en display blijven gewoon branden. Zover ik weet zit er in de R van mij geen versterker die het probleem kan geven en de contacten van de antenne versterker heb ik al gecontroleerd en dat ziet er goed uit.

Suggesties?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com