Vloerbedekking bestuurderszijde doorweekt.

Gestart door Luc, 13-10-2011 23:34:58

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Vandaag lekker middagdienstje gehad. Toen ik bij de auto kwam stond er condens op de voorruit. Tot mn verbazing, aan de binnenkant, de hele voorruit was niks meer door te zien. Nadere inspectie wees uit dat ook de vloerbedekking en mat aan bestuurderszijde zeiknat zijn. De rest is allemaal droog, ook de andere ramen zijn niet beslagen.
Auto verbruikt geen koelvloeistof, ruikt ook niet naar koelvloeistof, het is echt alleen maar water, voorruit is ook niet vettig of zo.

De voorruit is afgelopen zomer vervangen, maar tot op dit moment heeft dat geen problemen opgeleverd.
Paar weken geleden heeft Dirk342 mn auto voorzien van VVIS, en een paar dagen daarna heb ik het tellerwieltje van de dag- en km-teller vervangen.
Iemand een tip waar ik moet beginnen te zoeken? Waar dat water vandaan komt?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

haasje

Je afwateringsrubbers in en/of onder de paravan verstopt?

rpakuypers

Check maar eens even je zekeringenbak onder de motorkap. Als daar de afwatering dicht zit dan stroomt het zo de auto in ........ aan de bestuurderszijde.

Groet,
Roger

Luc

Neen, die afwatering heb ik in Maart met enig geweld opengemaakt...
Check het nog eens voor de zekerheid bij daglicht, maar ik kan t me niet voorstellen.

haasje

Er zitten in totaal 4 waterafvoerpunten, heb je ze allemaal schoongemaakt?

Luc

Ja... nu zijn er de afgelopen weken wel weer een heleboel bladeren in terecht gekomen, dus ff checke kan geen kwaad.
Toch verdenk ik eerder de zekeringenbak, omdat we daar een paar kabeltjes doorheen gefrot hebben voor de VVIS. Maar dat w8 ff op daglicht.

rpakuypers

Citaat van: Luc op 13-10-2011 23:38:33
Neen, die afwatering heb ik in Maart met enig geweld opengemaakt...
Check het nog eens voor de zekerheid bij daglicht, maar ik kan t me niet voorstellen.

Da's wel enige plaats waar er iets van een "roostertje" zat. Ik heb bij mijn V70 dat hele ding losgehaald en de slang eraf want de verstopping bleek in de slang te zitten want die zat met een tiewrap vast............. bij het doorspoelen schoot daar een dikke zwarte klodder uit.

Groet,
Roger

haasje

Misschien dat door het bijtrekken van de kabels je afdichting niet goed meer zit, kabels op de verkeerde manier naar binnen laten komen?

Luc

Citaat van: haasje op 14-10-2011 00:08:31
Misschien dat door het bijtrekken van de kabels je afdichting niet goed meer zit, kabels op de verkeerde manier naar binnen laten komen?

Alles kan... maar Dirk weet normaal wel waar ie mee bezig is. Tis te donker en in mn garage staat op dit moment een cabriolet op blokken, dus verdere actie over een paar uurtjes.

volvobug

En? Het is al lang weer licht, wat was het nou   :azn:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Als je voorruit wel vettig is (en verder geen lekkage of dergelijks), wat wil dat zeggen?

rogerV701998

Citaat van: Vulk op 14-10-2011 08:43:48
Als je voorruit wel vettig is (en verder geen lekkage of dergelijks), wat wil dat zeggen?

Dat je die moet schoonmaken?

Vulk

En als het daarna vrij snel terugkomt. (en zeg nu niet minder frieten eten).

UserID6342

Vulk

Heb geen airco, geen natte vloerbekleding, noch koelvloeistofverlies. :)

edit: heb wel een kleine lekkage via de voorruit, kan het daar aan liggen?