Kachelmotor doet het wel....doet het niet....wel...

Gestart door Jeroentjuh, 14-10-2011 21:47:29

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Tijdje terug deed mijn kachelmotor het ineens niet meer, knipperende lampjes, dus ff uitgelezen. Kachelweerstand defect, had nog een gebruikte liggen dus die erin en alles werkte weer.

Paar weken later, weer geen kachelmotor, maar geen knipperende lampje. Ff onder het dashbord gedoken en bleek dat de kachelmotor zelf was overleden. Dus nieuwe besteld, die erin en alles werkte weer.

Tot gisteren, tijdens het rijden hield de kachelmotor er weer mee op, geen knipperende lampjes. Maar even later werkte die ineens weer. Dus nu stopt die er soms mee, vaak op de momenten dat je hem echt nodig hebt.... :eusa_wall: Maakt trouwens niet uit op welkestand die staat en er zitten geen foutcode's in....

Voordat ik de boel los haal en ga meten wou ik toch ff vragen of iemand dit toevallig ook al eens heeft mee gemaakt.

cas

wat is de staat van je interieur filter? als deze dicht zit... dan sloop je de boel snel weer.

doe maar eens je hand op de achterkant van een fohn .... als die aanstaat. Dan stopt de boel er ook snel mee als hij geen verse lucht kan trekken.

verder. het ECC paneel ook een verdachte.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

850 T5 Freak

Ik heb inderdaad ook wel eens dat mijn kachelmotor ermee kapt, geen knipperende lampjes foutcodes weet ik zo even niet. Maar wanneer ik de auto herstart dan werkt hij weer gelijk! Zat te denken om er een nieuwe in te zetten, maar nu ik dit zo lees bij jou begin ik te twijfelen..... Eigenlijk moet je weten ofdat de voeding dan wegvalt wanneer de motor ermee kapt....

Interieurfilter is bij mij brandschoon bij Jeroen denk ik ook :)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

cas

Citaat van: 850 T5 Freak op 14-10-2011 21:58:12
Ik heb inderdaad ook wel eens dat mijn kachelmotor ermee kapt, geen knipperende lampjes foutcodes weet ik zo even niet. Maar wanneer ik de auto herstart dan werkt hij weer gelijk! Zat te denken om er een nieuwe in te zetten, maar nu ik dit zo lees bij jou begin ik te twijfelen..... Eigenlijk moet je weten ofdat de voeding dan wegvalt wanneer de motor ermee kapt....

schoon zegt niet altijd wat, als deze erg nat is geweest kan hij al ernstig tegenwerken. Meen dat die ook met regelmaat vers moet. Kan geen kwaad dus om die preventief te vervangen!

dr is een sticky topic met punten die je kan afwerken.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jeroentjuh

Citaat van: 850 T5 Freak op 14-10-2011 21:58:12

Die is idd brandschoon ;) het probleem is dus dat hij tot nu toe alleen tijdens het rijden uitvalt, dus meten gaat dan ff niet. Anders moet ik er maar even een lampje/ledje bij op zetten om te kijken wat de voeding doet als hij uitvalt.

Maar een ECC paneel komt dat vaker voor?

850 T5 Freak

Net vervangen  ;) vraag me dan wel af waarom de kachelmotor blijft werken wanneer de recirculatieklep dicht is? Dan krijgt hij toch ook geen "lucht"?

@ Jeroen misschien toch een nieuwe kachelweerstand proberen? Om deze uit te sluiten?

Moet overigens wel zeggen dat ik bij mij op de zaak een aantal classics heb gehad met dezelfde klacht > kachel motor en weerstand vervangen klacht niet meer terug gekomen  :eusa_think:

Ecc paneel heb ik nog niet meegemaakt....

Jeroentjuh

Citaat van: cas op 14-10-2011 22:03:49
dr is een sticky topic met punten die je kan afwerken.

Druk aan het zoeken geweest maar de Sticky zie ik over het hoofd :eusa_wall:

Jeroentjuh

Citaat van: 850 T5 Freak op 14-10-2011 22:11:32
@ Jeroen misschien toch een nieuwe kachelweerstand proberen? Om deze uit te sluiten?

Was ook mijn eerste ingeving, was ook een gebruikte die erin is gekomen, maarja. Zal maandag eens kijken of we nog een nieuwe op het schap hebben liggen die ik even kan proberen. Als dat niet helpt knup ik er even een lampje bij op om te kijken wat de spanning doet tijdens het probleem....

850 T5 Freak

Ben benieuwd, ik ga die van mij morgen nog eens uitlezen, kijken wat deze zegt.....

850 T5 Freak

foutcode:

4-1-1 stroom interieuraanjager te hoog of geblokkeerd

Rijns_t5r

loopt je kachel motor erg zwaar als je hem met de hand probeert te rond te draaien?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

HanV70

uit de opmerking 850 t5 freak: dat als de recirculatieklep gesloten wordt de ventilator geen lucht krijgt, klopt volgens mij niet. Als de recirculatieklep gesloten wordt komt de aanzuigbuis van het interieur automatisch vrij bij een ecc systeem, als het goed is sluit deze klep ook automatisch af, als het contact van de auto op " uit  " gaat.
De ventilator krijgt bij gesloten recirculatieklep luchtaanvoer uit het interieur.

850 T5 Freak

Ja inderdaad, had daar niet aan gedacht  :eusa_shifty: ik heb het idee dat wanneer ik de auto start en de aanjager staat al ingesteld op bijna max. snelheid dat hij dan het vaakst uitvalt, misschien loopt hij dan te zwaar en bij lagere snelheid niet...... dus daarom schakelt het ecc systeem de motor uit  :eusa_think:

850 T5 Freak

Jeroentjuh

Citaat van: 850 T5 Freak op 19-10-2011 21:35:33
Nog nieuws Jeroen?

Gisteren even nieuwe kachelweerstand gemonteerd, even kijken wat hij hiermee blijft doen....... :eusa_pray: