Kachelmotor doet het wel....doet het niet....wel...

Gestart door Jeroentjuh, 14-10-2011 21:47:29

Vorige topic - Volgende topic

cas

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jeroentjuh

Citaat van: Jeroentjuh op 21-10-2011 06:37:23
Citaat van: 850 T5 Freak op 19-10-2011 21:35:33
Nog nieuws Jeroen?

Gisteren even nieuwe kachelweerstand gemonteerd, even kijken wat hij hiermee blijft doen....... :eusa_pray:

En hij doet het nog steeds zonder problemen..... :eusa_dance:

850 T5 Freak

ah gelukkig  :)

binnenkort ga ik misschien mijn kachelmotor ook vervangen, alhoewel hij nu weer maanden feilloos heeft gewerkt  :eusa_think:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Christian850

Na een jaar dit topic maar weer even omhoog halen :)

Heb hetzelfde probleem als 850 T5 Freak, kachel doet het vaak even maar valt dan uit en vooral als je hem hard aan zet.

Grote kans dus dat de kachelmotor ook zwaar draait, al heb ik nu niet echt de gelegenheid om 't uit te zoeken.
Niet echt veel zin om in de regen naar buiten te gaan om te sleutelen :P

affijn, mocht 'ie wat zwaar lopen, is dan de enige optie die kachelmotor vervangen?
Of kan het ook anders verholpen worden?
Ben ik zo in ieder geval beetje voorbereid als ik er straks mee aan de slag ga :)

Betreft overigens ook een 850, uit 1994 met ecc

grijzev70tdi

Heb hier nog wel een goede  kachelmotor liggen. Wil hem er ook nog wel voor je in zetten ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

850 T5 Freak

Kachelmotor zou ik eerst vervangen  ;) bij brezan kost deze iets van 100€ dacht ik.
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Christian850

Kachelmotor heb ik inmiddels los gehad, en er kwam een soort klemmetje van een bevestigingsschroef uit vallen.

Ding draaide verder prima rond dus de boel weer in elkaar geschroefd en nog geen problemen tot nu toe :)

Bedankt in ieder geval voor de reacties!

nieuwe_arjan

Citaat van: Christian850 op 11-11-2012 19:04:26
Kachelmotor heb ik inmiddels los gehad, en er kwam een soort klemmetje van een bevestigingsschroef uit vallen.

Ding draaide verder prima rond dus de boel weer in elkaar geschroefd en nog geen problemen tot nu toe :)

Bedankt in ieder geval voor de reacties!

Die klemmetjes worden wel gebruikt om dat plastic ding te 'balanceren', blijkbaar kunnen ze er ook afvallen. :o

johnn54

Ook ik heb dus problemen met mijn kachelventilator.
In stand 4 doet hij het nagenoeg altijd (al hoor je soms wat terugval in toeren, maar dat pakt ie gelijk weer op), in stand 1,2 en 3 stopt ie soms spontaan (even op 4 zetten en dan terug doet ie het meestal weer (even) ).

Ik heb zo een paar uurtjes hier op het forum (via 'zoeken') doorgebracht met als zoektermen "kachelmotor" en "Kachelweerstand"
Ben daar wel iets wijzer geworden, namelijk dat het 75% kans aan de kachelweestand en 25% aan de ventilator zelf licht (al kan die wel baat hebben bij schoonmaken en wat siliconenspray als ik zo lees).
Om het gelijk goed aan te pakken zit ik te denken om beiden te vernieuwen (ben dan gelijk van alle gezeur af als het goed is).
Mijn vraag is dan hier ook:
Waar kun je deze zaken krijgen tegen welke prijs??? (eventueel met artikelnummers)
Bedoel, ik wil best iets uitgeven....maar het liefst zo min mogelijk (en toch nieuw spul hebben  :eusa_whistle: )