Help! Kachel doet het niet.. S70 2.5T

Gestart door Sem, 15-10-2011 16:44:06

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Nee, nee... het gaat niet over m'n eigen S70, maar over die van Ferry. Hij heeft vandaag z'n (nieuwe) auto opgehaald. Hij had m 4 weken terug gekocht.. misschien weten jullie het nog wel. Een hele mooie zilvere S70 2.5T op LPi met monza leder en maar 210dkm!

We hebben bij de aankoop vooral gelet op de airco.. 4 weken terug was het nog warm buiten en we zagen wel een ECC storing, maar dat heb ik al zo vaak gezien. Aangezien de airco een teer punt is bij deze auto's ga je daar voor naar kijken en deze werkte gewoon dus auto gekocht!  ;)

Vandaag heeft ie m opgehaald, maar nu merkt hij dat de kachel helemaal niet warm wordt. Het lampje "ON" van de ECC knippert continu.. ook als je de airco uitzet. Vandaag even zo'n uitleeskastje van N I E L S er aangehangen, maar die communiceert helaas niet met de auto.. jammer, want dat zou hij wel moeten doen met auto's vanaf 1999...

Iemand een idee nu, voordat we verder gaan zoeken? Ik heb even snel gevoeld aan de leidingen bij het schutbord, maar die leken niet heel warm te worden. Ik neem aan dat je je klauwen moet verbranden aan die leidingen?

Sem

bee

Als de motor op bedrijfs temperatuur is moet er minstens 1 leiding dezelfde temp hebben als het blok.
Als er geen warmte wordt gevraagd in het interieur moet de andere leiding dezelfde temp hebben.
Als de kachelventilator max draait is er temp verschil in de leidingen voelbaar.
In het slechste geval zit de warmtewisselaar dicht.

Bee.

Sem

Citaat van: bee op 15-10-2011 17:55:27
Als de motor op bedrijfs temperatuur is moet er minstens 1 leiding dezelfde temp hebben als het blok.
Als er geen warmte wordt gevraagd in het interieur moet de andere leiding dezelfde temp hebben.
Als de kachelventilator max draait is er temp verschil in de leidingen voelbaar.
In het slechste geval zit de warmtewisselaar dicht.

Bee.
In het slechtste geval? En dan moet het dash eruit? Ik zal morgen nog eens goed voelen als hij warm is.. Ik had eerder het idee dat beide niet echt warm waren, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk... ;-)

N I E L S

Geeft hij ook een storing aan dan in het ECC paneel als de kachelradiateur dicht zit?
Dan zou je toch eerder aan een electronische probleem denken.

wietseschuiling

Lucht in de kachelradiateur? Heb bij mijn roffel de slangen aan het schutbord los grhaald en er kvs in gegooid tot het eruit komt. Draaien laten tot hij circuleerd
[rijden] toen was het bij mij weer warm
Gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

Sem

Citaat van: N I E L S op 15-10-2011 18:32:05
Geeft hij ook een storing aan dan in het ECC paneel als de kachelradiateur dicht zit?
Dan zou je toch eerder aan een electronische probleem denken.
Dat lijkt me niet nee...  Ik denk wat knipperende lampjes betreft ook aan een elektronisch probleem, maar een beetje koelvloeistof in een paar slangen gieten kan natuurlijk geen kwaad. Zal morgen eens even goed kijken/voelen hoe warm die slangen nou echt worden....

Sem

Nou.. vandaag even goed warm gereden om vervolgens m'n handen te verbranden aan de beide leidingen die via het schutbord naar binnen gaan. Dat zit dus wel goed. Maar even uitlezen dus. Heb ook al even de stekker achter van de ECC unit getrokken en daarna weer geplaatst, maar dit hielp niet.. de "ON" knopt blijft knipperen.

maartendeb

Hee N I E L S heeft toch ook zo'n DiCE kloon? Dat zou gewoon moeten werken hoor. Contact sowieso op II, en als ie niet communiceert, even de laptop rebooten of een andere USB poort proberen, dat wil nog wel eens helpen. Anders wil ik nog wel een poging wagen? Woon in Utrecht rockcity.

N I E L S

Citaat van: maartendeb op 16-10-2011 19:27:18
Hee N I E L S heeft toch ook zo'n DiCE kloon? Dat zou gewoon moeten werken hoor. Contact sowieso op II, en als ie niet communiceert, even de laptop rebooten of een andere USB poort proberen, dat wil nog wel eens helpen. Anders wil ik nog wel een poging wagen? Woon in Utrecht rockcity.

Ik weet ook niet waarom het niet werkt,het contact stond gewoon op II ik heb het ook bij een V70 van 2001 gebruikt en dat werkt perfect.
Bij deze auto geeft hij hetzelfde aan als mijn eigen auto is dat je hem op contact moet zetten.

Sem

Citaat van: N I E L S op 16-10-2011 19:46:43
Citaat van: maartendeb op 16-10-2011 19:27:18

Ik weet ook niet waarom het niet werkt,het contact stond gewoon op II ik heb het ook bij een V70 van 2001 gebruikt en dat werkt perfect.
Bij deze auto geeft hij hetzelfde aan als mijn eigen auto is dat je hem op contact moet zetten.

Zou het misschien dan toch aan liggen, omdat het een "tussenmodel" is? Het is nog geen 2.4T, maar een 2.5T. Wel met ander gasklephuis volgens mij en ook een 5bak automaat.

wietseschuiling

Als het on lampje blijft knipperren zou je kunnen proberen
wat er gebeurt als je de accu polen loskoppeld en een
poosje wachten [reset]
Heb zoiets gehad met een 940 die wou niet stationair meer lopen.
Toen wel weer ??

WIETSE
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt