Achterklepvragen

Gestart door Gert, 15-10-2011 17:16:22

Vorige topic - Volgende topic

Gert

Ben bezig met het demonteren van de oude achterklep (met roestplek). Drie van de grote torxbouten waarmee de klep aam de scharnieren bevestigd zit, kreeg ik makkelijk los, maar eentje zit muurvast en daardoor heb ik 'm beschadigd, waardoor de torxsleutel niet meer 'pakt'. Iemand tips en trucs om de bout alsnog los te krijgen?
Verder vraag ik me af hoe de ruitenwisserarm bevestigd zit en hoe ik die netjes loskrijg. Op de 'nieuwe' klep zie ik wel schroefdraad, maar ik krijg geen beweging in de wisserarm op de oude klep. En ik wil niet meer dingen slopen ...
Rust roet...

pwberg

Citaat van: Gert op 15-10-2011 17:16:22
Ben bezig met het demonteren van de oude achterklep (met roestplek). Drie van de grote torxbouten waarmee de klep aam de scharnieren bevestigd zit, kreeg ik makkelijk los, maar eentje zit muurvast en daardoor heb ik 'm beschadigd, waardoor de torxsleutel niet meer 'pakt'. Iemand tips en trucs om de bout alsnog los te krijgen?

Uitboren of met een linkse tap?
Dan wel even een nieuwe bout scoren.....

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elmarconi

Citaat van: Gert op 15-10-2011 17:16:22
Verder vraag ik me af hoe de ruitenwisserarm bevestigd zit en hoe ik die netjes loskrijg. Op de 'nieuwe' klep zie ik wel schroefdraad, maar ik krijg geen beweging in de wisserarm op de oude klep. En ik wil niet meer dingen slopen ...

1: Een maat grotere torx er met gedoseerd geweld inmeppen.

2: foto's: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12948.msg526687.html#msg526687
--
Autogas Inside . . .

Misha

Als je bij de kop van de bout kunt:

Soms lukt met een scherpe schroevendraaier op de rand en een hamer ook, en een goede griptang gaat ook nog wel.

De bovenkant indremelen zodat je er een brede schroevendraaier in kan zetten.

Alleen als het goed gereedschap is, anders kom je verder van huis. :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Gert

Het is uiteindelijk gelukt door met hamer en beitel een paar tikken tegen de boutkop te geven. Gelukkig had ik bij de vervangende klep vier goede bouten zitten, dus dat er eentje uit de oude klep vernield is, leverde geen problemen op. De klep zit er weer in, alleen moet ik 'm nog wel stellen, want de wasstraattest bracht enige lekkage aan het licht.
Daarnaast heb ik de 'oude' ruitenwissermotor over moeten zetten, want die in de nieuwe klep werkte niet. Verder zijn die klikbevestigingen van de binnenbekleding een drama. Enkele daarvan zijn stuk waardoor de binnenbekleding onder aan de klep deels loszit. Iemand tips om dat op te lossen?
Rust roet...

rogerV701998

Citaat van: Gert op 17-10-2011 08:46:22
Verder zijn die klikbevestigingen van de binnenbekleding een drama. Enkele daarvan zijn stuk waardoor de binnenbekleding onder aan de klep deels loszit. Iemand tips om dat op te lossen?

Te koop bij o.a. http://www.estateservices.nl/index.htm

Bij mijn V70 ook gedaan en dit werkt prima.