Centerspeaker plaatsen in S70

Gestart door N I E L S, 16-10-2011 14:19:23

Vorige topic - Volgende topic

N I E L S

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een centerspeaker.
Ik heb een S70 en zou er erg graag een ander bovendek in willen zetten met een centerspeaker kan dat gewoon op mijn originele radio/cd (weet niet exact het type nummer) of moet ik hiervoor ook een andere radio hebben en eventueel bedrading hiervoor.

)()()sT

Je moet volgens mij wel een SC-900 of 901 hebben.
Rogé (rovelra) heeft in zijn C70 een centerspeaker geplaatst ter vervanging van zijn navigatie.
Stuur hem ff een pb'tje ;)

N I E L S

Citaat van: )()()sT op 16-10-2011 14:21:50
Je moet volgens mij wel een SC-900 of 901 hebben.
Rogé (rovelra) heeft in zijn C70 een centerspeaker geplaatst ter vervanging van zijn navigatie.
Stuur hem ff een pb'tje ;)

Bedankt,ik zal hem wel een pb sturen.

Sem

Jij hebt een SC-805 en gaat volgens mij niet lukken... Een SC-901 vinden zal niet zo'n probleem zijn. :)

N I E L S

Citaat van: Sem op 16-10-2011 19:00:03
Jij hebt een SC-805 en gaat volgens mij niet lukken... Een SC-901 vinden zal niet zo'n probleem zijn. :)

Dat denk ik ook niet maar er zal toch ook een nieuw stuk bedrading in moeten als het erin zit moet het ook wel werken.

Sem

Citaat van: N I E L S op 16-10-2011 19:54:13
Citaat van: Sem op 16-10-2011 19:00:03

Dat denk ik ook niet maar er zal toch ook een nieuw stuk bedrading in moeten als het erin zit moet het ook wel werken.
Is volgens mij een kabel die je gewoon kan bestellen. Gaat van speaker naar de versterker dacht ik.. kan ook radio zijn.

henry classic v70

Moet je daar ook geen processor bij hebben die het aanstuurt..?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

t_w

Citaat van: henry classic v70 op 16-10-2011 22:53:17
Moet je daar ook geen processor bij hebben die het aanstuurt..?

Voor de overige speakers wel, maar de centerspeaker wordt direct vanaf de HU aangestuurd.

prefect

Je heb voor de SC900 of SC901 een aparte versterker nodig voor alle speakers behalve de centerspeaker. Die sluit je inderdaad direct op de radio aan.
WEL heb je, om van het dolby-effect gebruik te kunnen maken, een aparte processor nodig.
Dus je hebt nodig:
- ander bovendek
- centerspeaker met kabel naar radio
- dolby-processor
- externe versterker.

Je hebt externe versterkers die gemonteerd worden onder de passagiersstoel (dus kabelboom nodig) en je heb externe versterkerd die achter het dashboard gemonteerd worden (kortere kabelboom nodig, makkelijk inbouwen en aansluiten op je bestaande bekabeling.

succes!

daytonawim

Dat kabeltje van de centerspeaker naar radio schijnt niet meer leverbaar te zijn, dus op de sloop even goed zoeken,
anders weet ik wel een oplossing.

Robster480

Citaat van: prefect op 17-10-2011 09:52:56
Je heb voor de SC900 of SC901 een aparte versterker nodig voor alle speakers behalve de centerspeaker. Die sluit je inderdaad direct op de radio aan.
WEL heb je, om van het dolby-effect gebruik te kunnen maken, een aparte processor nodig.
Dus je hebt nodig:
- ander bovendek
- dolby-processor
- externe versterker.

Je hebt externe versterkers die gemonteerd worden onder de passagiersstoel (dus kabelboom nodig) en je heb externe versterkerd die achter het dashboard gemonteerd worden (kortere kabelboom nodig, makkelijk inbouwen en aansluiten op je bestaande bekabeling.

succes!

Het enig echte juiste antwoord + lijstje met benodigde onderdelen :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

rovelra

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40373.45.html

Hier staat beschreven welke stekker positie je moet hebben voor de center !!{even geduld daar de fotos zijn geupload met imageshack , duurd iets lange"}

daytonawim

Enne als je toch een headunit koopt, neem dan een SC901, die heeft net iets meer mogelijkheden dan de SC900
Uiterlijk zie daar overigens helemaal niets van.

heerhugo

De kabel is easy te maken met originele connectors:

N I E L S

Citaat van: Robster480 op 17-10-2011 10:28:54
Citaat van: prefect op 17-10-2011 09:52:56
Dus je hebt nodig:
- ander bovendek
- dolby-processor
- externe versterker.

succes!

Het enig echte juiste antwoord + lijstje met benodigde onderdelen :)

Bedankt voor de reacties en de goede raad,het is toch niet zo makkelijk als ik dacht maar ik weet nu iedergeval wat ik nodig heb.
Het is denk ik het makkelijkst om alles in 1 keer uit een sloper te halen(als dat te vinden is).
De gewone geluidsinstallatie klinkt erg goed,maar die extra speaker lijkt mij een mooie toevoeging.