3.....,4.....jaaaaah 5 cylinders (opgelost)

Gestart door Red Devil, 16-10-2011 22:26:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Devil

Sinds het vervangen van de D-riem begin september, heb ik twee keer gehad dat de auto aansloeg en dan pruttelend tot leven kwam. Bij het vervangen van de D-riem wilde hij helemaal niet meer starten en moest de inspuitpomp opnieuw worden afgesteld. Warm slaat hij meteen aan, maar koud duurt het een seconde of 5 - 10. Ook zie een een beetje grijze rook. Als ik de contactsleutel omdraai en een seconde of 10 wacht, slaat hij wel meteen aan.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen.

Gr.
Ted

Piere

Hoe staat't met je gloeikaarsen?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Red Devil

Weet ik niet. Bij mijn vorje diesel waren ze op en dat gaf de zelfde symptomen. Alleen sloeg deze wel in 1 keer aan, na een keer of 10 starten en niet cylinder voor cylinder.

Piere

Ik gok dat dat kwam doordat ze bij je vorige gelijkmatiger versleten waren...
Hoelang zitten ze'r al in?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Red Devil

Geen idee, ik heb de auto pas vanaf 02-2011. KM is 361K.

Piere

Als ik in jouw plaats was zou ik de gloeibougies vervangen. Zal sowieso ooit es moeten gebeuren en het is nu ook niet dat het een maandloon kost. En wellicht gaat het opgelost zijn ook aangezien het enkel maar een probleem is tijdens het starten :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Red Devil


Jack v

met een buissleutel nr 10 is dat zelf te doen, alleen degene tegen de stuurpomp aan schijnt lastig te zijn.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

hathü

En als ze erg vast zitten(wat wel eens voorkomt) en afbreken ben je de pineut. Ik heb het destijds laten doen, voor iets van rond de 170 euro.

Robinjo

Voor 99% dat de pomp toch niet goed op tijd staat, maar je kan ook eerst de gloeistiften met een multimeter doormeten als ze er nog inzitten, dan meten of er spanning op de stiften komt te staan bij contact aan (wel even de stekker van de temp-zender lostrekken zodat de ecu denkt dat het -40 graden is). Let op: de grote zekering rechts (onder het klepje) is niet van de gloeistiften motor maar is van de 3 gloeistiften die in het koelvloeistofhuis links achter zitten  ;D


Gr Rob.


erikv70

ik heb dat probleem ook gehad.slecht starten,en als hij aansloeg dan kwam er dikke grijze rook uit,en de auto liep eerst op 4 cillinders totdat het blok warm werd.bij mij was het probleem de afstelling van de brandstofpomp.en de spanrol was kapot...spanrol en riem laten vervangen en af laten stellen..de auto loopt weer perfect...

suc6
gr erik

Red Devil

#11
Bij mij zijn de D-riem en de pompriem reeds vervangen. Ik weet dat er bij het vervangen van de pompriem problemen waren met de pomp. Auto starte niet meer. Ik kan overigens niet terugvinden of de gloeipennen ooit vervangen zijn. In de V zijn ze nog nooit vervangen, maar dat ding blijft ondanks zijn 592k gewoon starten, ook tijdens de wintersport. Sleutel om en hij loopt zonder hapering.

Gr.
Ted

overdreven?? moet zijn 492k  ;D

Robinjo

Citaat van: Red Devil op 17-10-2011 22:21:02
Bij mij zijn de D-riem en de pompriem reeds vervangen. Ik weet dat er bij het vervangen van de pompriem problemen waren met de pomp. Auto starte niet meer.

En daar zit nu de pijn, als je namelijk de riemen vervangt zet je de pomp meteen statisch op 0,275mm en daarna stel je hem dynamisch af met de looprol. Aangezien de auto niet meer aansloeg ga ik er van uit dat dit dus niet goed is gebeurt. Bij de VAG motor komt de timing op de graad nauwkeurig wat erg lastig is...... ja zelfs voor dieselspecialisten is dit een secuur werkje maar als het goed staat loopt de TDI bij de eerste klap.

P.S. deze motor gaat pas zijn gloeisiften gebruiken om te starten bij < 5gr.

Gr Rob.

fpede

Citaat van: Robinjo op 18-10-2011 19:55:29


P.S. deze motor gaat pas zijn gloeisiften gebruiken om te starten bij < 5gr.

Gr Rob.

Is niet helemaal juist, je hoeft maar voor te gloeien vanaf min 5 graden, echter werken de gloeibougies altijd, zelf al meerdere malen tegengekomen, dat de auto niet wou starten na een tijdje op contact gestaan te hebben,(lees: ong. 10 min) even contact afhalen en weer opzetten en geen vuiltje aan de lucht.

Robinjo

To facilitate cold starting and to minimize knock, each cylinder has a glowplug automatically activated by the engine control module (ECM) via the glowplug relay.
The engine control module (ECM) receives information about engine temperature from the engine coolant temperature (ECT) sensor. Depending on this signal and the battery charge the glow plugs are activated in four phases. This is to avoid draining the battery when starting the engine.
The glowplugs are self-regulating and have built-in bimetallic thermostats. They can be activated for long periods. This increases the output of the glowplugs. This keeps engine warm-up time short and means that the glowplugs can be on longer without overheating. Normal glowplug operating temperature is approx. 1,100 °C.
The four glowplug phases are:
-Preheating
-Standby heating
-Start heating
-Post-heating

Preheating
If the ignition is switched on when engine temperature is under +5 °C the glowplugs are activated for a period which varies with engine temperature and atmospheric pressure. The glowplug indicator lamp on the dashboard indicates that preheating is active. Preheating shuts off when the engine is turned by the starter motor.

Standby heating
After preheating standby heating is activated for up to five seconds. This corresponds to the time between the glowplug indicator lamp going out and the engine starting. This makes the engine easy to start even if it is not started as soon as the indicator light goes out.

Start heating
Start heating is activated for up to 30 seconds each time the engine is turned over by the starter motor, if engine coolant temperature (ECT) is below +30°C and engine speed (RPM) is below a given threshold. Start heating facilitates engine starting even when it is not entirely cold.

Post-heating
Post-heating starts when the starter motor stops turning the engine. Duration depends on engine temperature, engine speed (RPM) and quantity of fuel injected. Post-heating is always shut off when engine speed (RPM) exceeds 2,500 rpm, irrespective of engine temperature and quantity of fuel injected. Post-heating is always activated even if preheating has not been activated. This improves combustion which reduces noise levels, improves idling and reduces exhaust gas emissions. Post-heating also improves idling at extremely low temperatures.

Gr Rob.  ;D