Jarenlang verkeerde pompafstelling?

Gestart door Gert, 28-11-2011 21:43:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Sinds ik de brandstofpomp van m'n diesel een tijdje geleden op tijd heb laten zetten door Pul, is het verbruik fors gedaald. Voorheen haalde ik meestal zo rond de 1 op 12,8, nu tussen de 1 op 13,5 en 1 op 13,9. Dat is het gemeten verbruik, niet wat de boordcomputer aangeeft. Gebruiksomstandigheden zijn ongewijzigd. Kan het zijn dat ik jaren met een net niet goede pomptiming heb rondgereden?
Rust roet...

antraciet


Ewout Schalkwijk

Dat kan zeker. En je motor loopt waarschijnlijk ook mooier rond?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Gert

Hij loopt inderdaad iets mooier dan voorheen, maar over trekkracht heb ik nooit te klagen gehad. Met professionele meetapparatuur heb ik 'm een paar jar geleden van 0 tot 100 geklokt in 9,8 s, terwijl dat volgens fabrieksopgave 11,5 s zou moeten zijn. De monteur bij Pul dacht trouwens wel dat-ie getuned was, omdat hij 'm wel érg goed vond trekken. Maar dat moet dan voor mijn tijd zijn gebeurd, want ik weet van niks.
Rust roet...

darius

#5
Veel diesels staan nietgoed optijd, door slechte afstelling. Maar meestal door rek/slijtage van de pompriem. Mijn ervaring is dat ze het bij de dealer al snel "goed"vinden als de auto loopt en het motormanagement lampje niet brandt. Bij vragen het echt secuur te doen sturen ze je vaak door naaar een "specialist".....

Als je rap wil gaan met diesel is de juiste timing super belangrijk. :evil:

Oja je kunt zien aan het bolkop boutje op je ecu "bakje" of dat al eens open gemaakt is. In dat geval zal je wel gechipt zijn. Maar als je gechipt bent ga je 8 sec naar 100 doen hoor..
No show, only go.