Parrot icm geïntegreerde microfoon en speaker in hoofdsteun

Gestart door Sbv, 18-10-2011 22:40:35

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een parrot carkit en dan wel gebruik makend van de geïntegreerde luidspreker n microfoon welke in de hoofdsteun van de s70 van vrouwlief zit.

Momenteel heeft ze een vaste Nokia carkit(Cark091), maar helaas is haar telefoon overleden dus tijd voor een andere telefoon en dan dus ook een andere carkit.
Nu zat ik zelf aan een Parrot CK-3100 te denken, maar ik wil graag de luidspreker en microfoon behouden

Elsje

Citaat van: Sbv op 18-10-2011 22:40:35
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een parrot carkit en dan wel gebruik makend van de geïntegreerde luidspreker n microfoon welke in de hoofdsteun van de s70 van vrouwlief zit.

Momenteel heeft ze een vaste Nokia carkit(Cark091), maar helaas is haar telefoon overleden dus tijd voor een andere telefoon en dan dus ook een andere carkit.
Nu zat ik zelf aan een Parrot CK-3100 te denken, maar ik wil graag de luidspreker en microfoon behouden

Ja ik had de parrot aangesloten op de hoofdsteunmicrofoon van de V40 LPI van met (ex)vrouw.

NinaPaul

Zolang de weerstand van de microfoon hetzelfde is kan dat.

Normale luidsprekers moeten nooit een probleem geven.

Veel succes
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sbv

Inmiddels met het nodige zoeken kwam ik wel wat tegen dat het met ouder Parrots wel zou kunnen, maar met nieuwere ?

daytonawim

Luidspreker kan altijd, microfoon is gewoon een kwestie van uitproberen, maar ik geloof dat eigenlijk ook geen problemen zal opleveren, anders kan je er alijd een klein microfoon versterkertje tussen zetten.

snix

Je moet even kijken welke mute box en controllerbox er tussen zit(meestal achter de radio of bij de bestuurder onder het trapschot of onder het dashboard kastje. Daar bij heb ik een aantal vragen:

Gaat de radio op mute tijdens het bellen??
Zit er een externe bediening op of gaat het via de radio (bijv. een externe volume knop?

Wat ik weet van nokia is dat ze altijd dezelfde mute boxen (geen luidspreker dus maar een module) gebruiken en ook uitwisselbaar zijn met een nieuwe model. Zoals een Nokia CK-300 welke is uitgerust met Bluetooth en welke ook werkt met mijn Iphone (alle bluetooth toestellen dus).
Mocht dit het geval zijn dan is het alleen nodig om een nieuwe aansturing voor de mutebox te zetten en u kan weer verder bellen tijdens het rijden.

:D

Sbv

Momenteel zit de Nokia carkit netjes met mute op de radio. Schijnt een originele kabelboom van Volvo te zijn, maar op de radio zelf zit ook mute.

Binnenkort eens even stoeien met kabels dan maar, verder bedenken welke carkit.
Waarschijnlijk een parrot daar die met bijna alles werkt itt Nokia CK-7W die ik zelf in de V70 heb zitten

)()()sT

Armin, kom er eens even in?

Hij heeft een lederen interieur in de 850 gemonteerd waar een luidsprekertje in de hoofdsteun zit. Ik weet even niet of ie aangesloten is.

@®-

Citaat van: )()()sT op 19-10-2011 08:56:30
Armin, kom er eens even in?

Hij heeft een lederen interieur in de 850 gemonteerd waar een luidsprekertje in de hoofdsteun zit. Ik weet even niet of ie aangesloten is.
Hier ben ik

Ik heb inderdaad mijn Parrot aangesloten op mijn hoofdsteun speaker.

Het is op zicht vrij simpel.
Knip de stekker van de kabel van je hoofdsteun speaker, in deze kabel heb je 2 draden. Deze verleng je zodat je bij de kabelboom komt van de Parrot.
Je sluit de ISO-stekkers van je speakers niet aan op je autoradio, die van de voeding wel. Hierin zit op pin 1,2 of 3 de mute van je radio (afhankelijk waar je radio de mute op hebt zitten).

Als je de kabelboom van de Parrot neemt voor de speakers zoek je de uitgaande draden op van de linker voor speaker (pin 5 en 6).
Op deze sluit je de draden van de hoodsteun speaker aan.

De hoofdsteun microfoon zal je niet kunnen gebruiken, Parrot gebruikt een onversterkte microfoon, terwijl Nokia altijd versterkte microfoon gebruikt. Of je moet de operatie aangaan om de microfoons uit elkaar te slopen en alles over te zetten.

En nu gebruik je dus de speaker van de hoofdsteun in plaats van de speakers van de auto. Persoonlijk vindt ik dit prettiger dan het gebruik van de speakers van de auto, ook omdat als je voor het stoplicht staat iedereen mee kan genieten van je telefoon gesprek.

Mocht je hulp willen hebben moet je het maar zeggen.

Sbv

Kijk daar hebben we wat aan.

Heb je ook de microfoon van de hoofdsteun gebruikt ?
Welke Parrot heb je daarbij gebruikt ? een CK-3100 ?

Er zit trouwens een SC-900/901 in de auto. Carkit heeft enkel voeding nodig, de rest mag van elders komen

@®-

Citaat van: Sbv op 19-10-2011 09:19:01
Kijk daar hebben we wat aan.

Heb je ook de microfoon van de hoofdsteun gebruikt ?
Welke Parrot heb je daarbij gebruikt ? een CK-3100 ?

Er zit trouwens een SC-900/901 in de auto. Carkit heeft enkel voeding nodig, de rest mag van elders komen
Ik heb niet de hoofdsteun microfoon gebruikt, omdat deze bij mij er niet meer aan zat. Je kan het natuurlijk gewoon uitproberen of het werkt of niet.

Je hebt dus geen ISO-stekkers in de auto omdat je de originele radio hebt. Dan moet je even van de oude kabelboom kijken waar de mute op is aangesloten. Voor de voeding kan je gewoon de kabel gebruiken van de Nokia. Mute is de gele draad, constant + rood, en geschakelde + blauw, en zwart is uiteraard massa. Deze draden sluit je aan op de keblboom van de parrot rood constante +, oranje geschakeld +, zwart uiteraard massa.

Mijn Parrot is inderdaad een CK-3100. Het maakt verder niet veel uit welk type je hebt van Parrot want het blijft in principe hetzelfde behalve dat bij de nieuwere types van Parrot de kastjes kleiner zijn geworden.

innocenti

De kleine microfoons van Nokia die je bij de binnenspiegel kan plakken zijn gewoon compatible met de Parrot carkits. Ik heb ook een nokia microfoon aangesloten op mn parrot omdat deze een veel beter geluid geven dan de parrot microfoons. Alleen de stekkeraansluiting is anders, maar deze kan je zo omsolderen als je bij een electronica zaak de juiste stekker haalt. Parrot heeft een kleinene connector, maar geen idee hoe zo'n type heet (koptelefoonstekkertje).

@®-

Citaat van: innocenti op 19-10-2011 13:36:12
De kleine microfoons van Nokia die je bij de binnenspiegel kan plakken zijn gewoon compatible met de Parrot carkits. Ik heb ook een nokia microfoon aangesloten op mn parrot omdat deze een veel beter geluid geven dan de parrot microfoons. Alleen de stekkeraansluiting is anders, maar deze kan je zo omsolderen als je bij een electronica zaak de juiste stekker haalt. Parrot heeft een kleinene connector, maar geen idee hoe zo'n type heet (koptelefoonstekkertje).

HEt is altijd te proberen.
Bij mij werkte het in ieder geval niet, niemand kon mij horen, terwijl ik 100% zeker weet dat ik de connector goed heb aangesloten.

Maar door het te proberen weet je het zeker.

Sbv

Ben nog denkende welke carkit. Vermoedelijk een CK3100 daar deze redelijk gunstig zijn kwa prijs en zoveel zal deze niet gebruikt worden.
Aan de microfoon in de hoofdsteun zit al een stekker welke in de Nokia carkit past

spitsrijder

Citaat van: @®- op 19-10-2011 23:24:49
Citaat van: innocenti op 19-10-2011 13:36:12

HEt is altijd te proberen.
Bij mij werkte het in ieder geval niet, niemand kon mij horen, terwijl ik 100% zeker weet dat ik de connector goed heb aangesloten.

Maar door het te proberen weet je het zeker.

Heb 't ook geprobeerd om de parrot aan de originele hoofdsteun microfoon te knopen.
Mocht helaas niet baten, ging niet werken :'(. Heb nu maar de parrot mic aan de spiegel gehangen, welke overigens super werkt.