Rammel rechtsvoor

Gestart door nbohemen, 20-10-2011 19:15:22

Vorige topic - Volgende topic

nbohemen

Aan wat voor bedragen moet ik denken?

Misha

Citaat van: nbohemen op 30-10-2011 16:19:19
Aan wat voor bedragen moet ik denken?
Origineel rond de 175 euro per kant aan onderdelen.
max half uur werk per kant voor de handige pipo.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Luc

? http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1814&product_id=5201

Ik kom op net geen 40 euro aan onderdelen, en als je het door een garage laat doen, met een brug en alle gereedschap ter beschikking, zijn ze in een half uurtje klaar, stel dat ze een heel uur garagetarief rekenen is je totale plaatje 75,-, en dat zou ik toch geen godsvermogen willen noemen.

Je kunt het ook gewoon laten rammelen, bij de APK doen ze dr niet moeilijk om, tenzij het ding echt totaal naar de kl#te is.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Luc

Citaat van: nbohemen op 29-10-2011 16:20:39
Wanneer ik wat WD40 over de scharnierpunten van de draagarm spuit is het geluid weg. De volgende dag of 2 dagen laster is het echter weer terug. Het geluid komt daar dus toch vandaan. Ook vind ik dat de veerpoot rechts altijd minder mooi veert. Kan dit ook aan de draagarm liggen?

Het ziet er naar uit dat er nieuwe draagarm op moet begrijp ik.

Ik had niet goed gelezen, je vermoedt dat het de draagarm is. Die zijn wat duurder idd, maar als je met WD40 daar in die buurt aan t spuiten bent, spuit je het rubber waarin de endlink zit ook in. Dan zet dat rubber wellicht wat uit en is het gerammel even weg. Zou het toch in de endlinkjes zoeken.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Chris

Citaat van: nbohemen op 09-11-2011 16:49:17
Uiteindelijk is de draagarm vervangen en het reactiestangetje, maar dit heeft helaas niets verbeterd.

Toen viel me opeens op dat bij de veerpoot die lawaai maakt de bovenkant van de schokdemper (dat kapje waarover ik aan het begin van deze thread met foto's kwam en hieronder nog eens) veel meer naar boven komt bij inveren dat de linkerveerpoot. Ook kan ik dat kapje heel makkelijk ronddraaien terwijl dat links niet kan.

Wat betekent dit en kan dit iets met het lawaai te maken hebben?

http://www.vanbohemen.com/pub/veerpoot1.jpg

Bij mijn rammel in de 850 was het veerpootrubber de boosdoener.

Gezien jouw verhaal bij het onderdeel op de foto zou dat bij jou ook weleens de boosdoener kunnen zijn.

daytonawim

Veerpootlager en rubber eens vervangen ( doe dan beide zijde tegelijk)

UserID6342

Citaat van: daytonawim op 09-11-2011 16:51:50
Veerpootlager en rubber eens vervangen ( doe dan beide zijde tegelijk)
Net zoals de draagarmen... Oh sorry, zag dat je er al 1 vernieuwd had :(

jeroen74

Als je dat kapje makkelijk kan ronddraaien, dan is zeer waarschijnlijk de stalen bus in de rubberveerschotel (gedeeltelijk) losgekomen van het rubber. Dan kan de schokbrekerzuigrestang vrij draaien/bewegen ten opzichte van de gehele veerpoot; ergo... je schokbreker en veer zijn aan de bovenkant niet meer star met elkaar verbonden.

Met wat pech schijnt die stang ook nog eens zowat door je motorkap heen te kunnen komen.

nbohemen

Het was inderdaad het veerpootrubber. De hele bus kon je er zo uitduwen. Twee nieuwe gekocht waarvan ik er vandaag 1 heb vervangen.

Het viel een beetje tegen doordat de veerspanners die ik had geleend zo slecht waren, dat het hele schroefdraad aan puin draaide. Toen was er geen tijd meer voor de andere veerpoot, maar die wordt spoedig ook vervangen.