Rammel rechtsvoor

Gestart door nbohemen, 20-10-2011 19:15:22

Vorige topic - Volgende topic

nbohemen

Soms hoor ik opeens gerammel rechtsvoor wanneer je over een hobbelend weggetje rijdt, of wanneer er een deuk of put in het asfalt zit. Dezelfde dag kan dit ook opeens wegzijn. Draagarmen zijn vervangen.
Iemand een idee waar ik moet kijken.

Heb nog niet zo lang een 850, dus vroeg ik me ook af of die kapjes zo horen te zitten zoals op onderstaande foto.
Er zit ruimte tussen en bij inveren gaan ze ook heen en weer. (Heb altijd hydropneumatische Citroëns gehad, dus het is nog even wennnen)

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Jack v

die "kapjes " horen zo te zitten. Je moet het idd net als FFG zegt in de endlinkjes zoeken. Dat zijn de verticale stangetjes vanaf de schokbreker naar de stabilisatorstang.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

t_w

Of de demper zelf. Die kan ook een rammelend geluid veroorzaken, kan ik uit recente eigen ervaring melden ;).

nbohemen

Ik vermoedde ook al zoiets omdat de rechterveerpoot ook minder strak over putten gaat dan de linker. Misschien tijd voor een nieuwe...

Hans Duiven

Motorsteun rechtsvoor?

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Luc

Was bij mij de endlink rechtsvoor. Ik dacht niet dat zo'n klein ding zo'n herrie kon maken, maar tis toch echt zo, meestal gaat die rechtsvoor t eerst stuk, al weet ik niet waarom.
Heb me er eerst suf naar gezocht, en omdat ik eerst de motorsteun verdacht, heb ik die vervangen, maar t geluid bleef. Na vervangen van de endlinkjes, was het weg, kosten een paar tientjes, goed zelf te doen, en zelfs als het gerammel daar niet vanaf komt, vervangen kan doorgaans geen kwaad.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

nbohemen

Wanneer ik wat WD40 over de scharnierpunten van de draagarm spuit is het geluid weg. De volgende dag of 2 dagen laster is het echter weer terug. Het geluid komt daar dus toch vandaan. Ook vind ik dat de veerpoot rechts altijd minder mooi veert. Kan dit ook aan de draagarm liggen?

Het ziet er naar uit dat er nieuwe draagarm op moet begrijp ik.

UserID6342

Wees dan verstandig en vernieuw ze aan beide kanten.  1 nieuwe draagarm is hetzelfde als 1 schone sok aantrekken.....

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 29-10-2011 16:30:57
Wees dan verstandig en vernieuw ze aan beide kanten.  1 nieuwe draagarm is hetzelfde als 1 schone sok aantrekken.....

Hmm, ik doe eigenlijk altijd maar 1 schone sok aan :eusa_think: ;D

nbohemen

Wees dan verstandig en vernieuw ze aan beide kanten.  1 nieuwe draagarm is hetzelfde als 1 schone sok aantrekken.....

Maar dat kost me wel meteen een godsvermogen.

thuur

Citaat van: nbohemen op 30-10-2011 14:33:22

Maar dat kost me wel meteen een godsvermogen.

Dacht je dat een auto met die nieuwprijs dan bestond uit onderdelen van maximaal 100 euro per stuk?

Gr :eusa_think:

nbohemen

Nee dat begrijp ik. Wat is het voordeel om ze meteen allebei te vervangen? Gelijkmatige slijtage?

thuur

Citaat van: nbohemen op 30-10-2011 15:48:17
Nee dat begrijp ik. Wat is het voordeel om ze meteen allebei te vervangen? Gelijkmatige slijtage?

Ze zijn even oud en na vervanging moet de auto opnieuw uitgelijnd worden. Je bespaart je al uitlijnkosten op termijn.

Daarbij spelen ze een grote rol in de stabiliteit van je voertuig. Als je maar 1 kant doet heb je daar een spelingsvrij fuseekogel en superstrakke rubbers, terwijl aan de andere kant een half-versleten kogel zit met slappe rubbers. In extreme situaties wil je juist op je auto kunnen vertrouwen qua handling.

Gr ;)