autogordels altijd ?

Gestart door dennis850, 22-06-2004 12:59:54

Vorige topic - Volgende topic

FGG

ik heb altijd de gordel om behalve in situaties waarin het niet verplicht is, dan wil ik de gordel wel eens af doen, maar ook niet altijd.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Ja, altijd om!
Passagiers ook, check dit altijd voordat ik wegrijd
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

triton

Ik heb m'n gordel nooit om .
Ook niet in de vrachtwagen.
Doe hem alleen om als ik zie dat er controle is.
Doe hem zelfs niet om als er politie achter mij zit , want ik ga niet huichelen.
Komen ze langszij dan krijg ik of een bekeuring of een gebaar van doe je gordel om.

André
Professioneel raddraaier

Hiker

Bij mij is het zelfs zo er met de gordel dat  ik mezelf er wel eens op betrap dat ik op de motor de beweging maak om m'n gordel om te doen... ???  :eusa_whistle: :eusa_wall:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

joebar

Ik heb altijd een heupgordel op de stoel liggen, alleen om de  :police:  te jennen.
draag hem zelden ( buitenland) en als ik dan aangehouden wordt, sla ik vlug de heupgordel om, en dan heel verbaasd reageren als ze weer eens uit de hoogte op je raam tikken, , je raam open maakt, en dan vragen ze quasi nonchalant....
u weet wel waarom we u staandehouden...
En dan heel verbaasd NEUHHH geen flauw idee....

waarom dragen we geen gordel?????

ik weet niet waarom u hem niet draagt, maar ik heb er gewoon een om hoor , en wijs dan op de heupgordel.....

5 van de 10 gaan dan reageren van dat mag niet of dat is niet toegestaan....

jawel hoor in de wet staat het dragen van een goedgekeurde gordel is verplicht, nergens staat dat het een 2-3 of 4 punts gordel moet zijn...

de rest mompelt iets van dat kijken we na, en dan hort u nog van ons..

nou niet dus  

The Saint

Citaat van: joebar op 20-02-2010 21:28:37
Ik heb altijd een heupgordel op de stoel liggen, alleen om de  :police:  te jennen.
draag hem zelden ( buitenland) en als ik dan aangehouden wordt, sla ik vlug de heupgordel om, en dan heel verbaasd reageren als ze weer eens uit de hoogte op je raam tikken, , je raam open maakt, en dan vragen ze quasi nonchalant....
u weet wel waarom we u staandehouden...
En dan heel verbaasd NEUHHH geen flauw idee....

waarom dragen we geen gordel?????

ik weet niet waarom u hem niet draagt, maar ik heb er gewoon een om hoor , en wijs dan op de heupgordel.....

5 van de 10 gaan dan reageren van dat mag niet of dat is niet toegestaan....

jawel hoor in de wet staat het dragen van een goedgekeurde gordel is verplicht, nergens staat dat het een 2-3 of 4 punts gordel moet zijn...

de rest mompelt iets van dat kijken we na, en dan hort u nog van ons..

nou niet dus 

Er zijn veel vooroordelen en er is nog meer onzin. Maar volgens mij zijn gordels zinvol in het geval van een botsing. Ik neem aan dat je je daar iets bij kunt voorstellen?

Waarom denk je dat je de politie zo kunt "jennen"? Zij voelen er niets van als jouw tanden in je stuur zitten en je hersenen op je motorkap liggen?

Echt, het lijkt mss stoer, maar in mijn ogen ben je heel dom.

is mijn mening maar hoor
No shirt no shoes, no pinball

Vulk

Gewoon altijd, tenzij om achteruit te rijden, dan gaat hij wel's af.

Ik zie niet in waarom ik die niet zou dragen. Ik ben nu niet van de magerste en heb er absoluut geen last van.

)()()sT

Ik sluit me volledig aan bij Rudy. Beetje kinderachtige houding ook. Sorry, tis zondagochtend  :evil: ;D

jan piet

Gewoon niet zaniken en dat ding om. Het is genoeg bewezen dat het meer dan een beetje beschermd. En dan zo genaamd veilig kiezen voor een Volvo en dan de gordel niet omdoen?????
Haal dan ook gewoon  je airbags, sips, abs en andere zaken er af, het maakt dan immers toch niet uit jij kiest om in een rolstoel te willen landen.

Uitgezonderd mensen die om enigerlei medische reden (die ik mij niet acuut kan voorstellen gelukkig tenzij je een stoma oid hebt maar dat is hier ven niet spannend) ben je in mijn ogen te stom om überhaupt auto te rijden als je dergelijke zaken niet omdoet. Laat staan dat je zielig moet zijn of de gemeenschap moet opdraaien voor jouw ellende te betalen die jezelf (gedeeltelijk, afhankelijk van de schuldvraag van een ongeval) heb opgezocht.
Het narren van politie met een heupgordel gaat net zolang goed tot je een flinke buts in je hoofd hebt, maar getuigd imo niet van enige intelligentie.
Dan niet hypocriet zijn en de hand in eigen boezem steken. Ik heb er geen last van als jij tegen de voorruit aanhangt, maar geen zin om te betalen omdat jij ervoor gekoze hebt dat risico te lopen. Jullie betalen toch ook mijn aanmoedigingspremies uit leeuwarden niet omdat ik het risico neem ze te krijgen?

Zo stevige reactie, maar wel duidelijk

:eusa_shhh: JP

BarT5

Tot een jaar of 11 geleden vondt ik mezelf wel heel erg stoer om geen autogordel te dragen. Toen reed een vriendje van me weg met een range rover en tijdens het wegrijden wilde hij zijn gordel om doen. Dat ging niet op de tast en hij keek naar beneden. Toen was daar plotseling de T-splitsing met die leuke rood/witte planken. Dat was niet zo erg, maar de oever van slootje daarachter hield de Range heel abrupt tegen. Hij reed nog niet hard, 20-25 km.
Vriendje ging met zijn hoofd DOOR de gelaagde voorruit. Die at als een kraag om zijn nek. (leuk die plastic laag) Ruim 150 hechtingen en voor de rest van zijn leven een reliëfkaart op zijn schouders.

Ongeveer tegelijkertijd werd mijn vrouw zwanger (van mij) en vond ik mezelf een ontzettende lvl dat ik dacht dat ik stoer was om zonder te rijden.

Nooit meer zonder gereden !!

reneetje

Citaat van: jan piet op 21-02-2010 10:04:31
Gewoon niet zaniken en dat ding om. Het is genoeg bewezen dat het meer dan een beetje beschermd. En dan zo genaamd veilig kiezen voor een Volvo en dan de gordel niet omdoen?????
Haal dan ook gewoon  je airbags, sips, abs en andere zaken er af, het maakt dan immers toch niet uit jij kiest om in een rolstoel te willen landen.

Uitgezonderd mensen die om enigerlei medische reden (die ik mij niet acuut kan voorstellen gelukkig tenzij je een stoma oid hebt maar dat is hier ven niet spannend) ben je in mijn ogen te stom om überhaupt auto te rijden als je dergelijke zaken niet omdoet. Laat staan dat je zielig moet zijn of de gemeenschap moet opdraaien voor jouw ellende te betalen die jezelf (gedeeltelijk, afhankelijk van de schuldvraag van een ongeval) heb opgezocht.
Het narren van politie met een heupgordel gaat net zolang goed tot je een flinke buts in je hoofd hebt, maar getuigd imo niet van enige intelligentie.
Dan niet hypocriet zijn en de hand in eigen boezem steken. Ik heb er geen last van als jij tegen de voorruit aanhangt, maar geen zin om te betalen omdat jij ervoor gekoze hebt dat risico te lopen. Jullie betalen toch ook mijn aanmoedigingspremies uit leeuwarden niet omdat ik het risico neem ze te krijgen?

Dus als iemand rookt , dan moeten we die ook maar bekeuren ....... ??? ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

UserID6342

Wil dit toch proberen enigzins te nuanceren.  Over het algemeen is het gebruik van een gordel natuurlijk veiliger, echter zijn er ook zat aanrijdingen bekend (zelf 2x gehad) waarbij het dragen van een gordel hoogstwaarschijnlijk een dodelijke afloop had gehad omdat de bestuurder (lees 2x ikzelf) niet weg kon, door gordelspanners, etc.  Ikzelf draag deze om medische reden gegrond dus niet maar let wel altijd op dat mijn passagiers de gordel om hebben.

)()()sT

Wat heeft dat roken ermee te maken  ???

The Saint

Citaat van: BarT5 op 21-02-2010 10:25:28
Ongeveer tegelijkertijd werd mijn vrouw zwanger (van mij) ..

;D

Voor de rest een mooie reactie overigens!
No shirt no shoes, no pinball

reneetje

Citaat van: )()()sT op 21-02-2010 10:33:05
Wat heeft dat roken ermee te maken  ???
Citaat van: jan piet op 21-02-2010 10:04:31
Haal dan ook gewoon  je airbags, sips, abs en andere zaken er af, het maakt dan immers toch niet uit jij kiest om in een rolstoel te willen landen.

Dat is (kan) ook schadelijk zijn voor je gezondheid , en zo belast je de gezondheidszorg toch ook.

Maar dat mag je zelf weten , daar staat niet die achteljke wetgever met zijn neus bovenop......

Zo zou het ook met gordel dragen moeten , eigen verantwoording....... :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)