kleine beurt werd grote beurt

Gestart door babiketjap, 24-10-2011 16:39:26

Vorige topic - Volgende topic

babiketjap

Deze ochtend mijn Volvo weggebracht voor een kleine beurt en trillingen tijdens het rijden. Uurtje later door de garage gebeld. Remblokken voor versleten, twee draagarmen stuk en 2 remcilinders in verregaande staat van ontbinding. Tezamen met de kleine beurt ongeveer €1200,-.

Ik heb nog even de afweging gemaakt, maar ik laat het toch maar maken. Hij rijdt verder gewoon geweldig. Ook in min achterhoofd dat ik van het voorjaar ook al de remblokken en schijven achter heb vervangen, nieuwe voorruit er in heb laten zetten en een nieuwe radiateur heb laten plaatsen.

Het is even slikken, maar morgen rijdt hij weer als een zonnetje

NinaPaul

dat zijn de minder leuke auto momenten ;)

hoop dat je er snel weer bovenop komt ;)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

daytonawim

Autsch, dat doet idd wel even zeer.

Zelf had ik zelf wel een paar zaken vervangen, ipv dat door de garage laten doen.

joebar

jeetje mina....
Ik denk dat mijn uurtarief met onmiddelijke ingang verdubbeld wordt...1200 euri . dat kostte mijn hele T5

albert-jan850

waar zit je bij de kwik fit zeker

MVeldhuis

Wauw, das toch zeker een hondertje of 6 aan materiaal en 3 uur werk als je heel rustig aan doet, voor 1200 wil ik dat ook wel doen ;D

albert-jan850

Citaat van: MVeldhuis op 24-10-2011 17:20:17
Wauw, das toch zeker een hondertje of 6 aan materiaal en 3 uur werk als je heel rustig aan doet, voor 1200 wil ik dat ook wel doen ;D
3 uurtjes red je niet

Jack v

mee eens
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Citaat van: albert-jan850 op 24-10-2011 17:21:54
3 uurtjes red je niet

Nog op mijn dooie gemakkie.

Jack v

Citaat van: MVeldhuis op 24-10-2011 17:33:04
3 uurtjes red je niet

En dan ook nog koffie /poepen en plassen tussendoor :eusa_whistle:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

albert-jan850

Citaat van: Jack v op 24-10-2011 17:33:55
Citaat van: MVeldhuis op 24-10-2011 17:33:04

je kan mij meer vertellen maar als je het geod en serieus wilt doen ben je al iets langer bezig teminsten ik laatst even de voor remmen van een honda s2000 vervangen met zuigers nieuwe olie slangetjes enz
nouu wil ik niet overdrijfen met schoonmaken enz er bij ben ik toch 4,5 uur bezig geweest

3 uurtjes red je niet

En dan ook nog koffie /poepen en plassen tussendoor :eusa_whistle:

Jasper Boven

Christ, ik wordt echt misselijk van die prijzen. Even een kleine rekensom:

• set ATE blokken plus schijven op eBay.de €160,-
  • 2 stuks draagarmen Meyle HD eBay.de €125,-
  • 2 klauwen achter €200,- kan vast goedkoper, maar goed.

Komt er nog wat klein materiaal bij, laten we daar €20,- voor rekenen. Dan zit je grofweg aan de €500 voor onderdelen. Met twee man, zonder brug en lucht, maar wel degelijk gereedschap zit dit er echt wel in een middag onder. Daarna nog wel even laten uitlijnen.
Ik snap heel goed dat sommige mensen er echt niet op zitten te wachten om onder hun auto te kruipen en daarom graag wat meer betalen, maar het is op deze manier wel heel snel verdiend door de garages.  Ik heb bij Volvo Serva in A'foort ook wel eens gevraagd wat hun vroegen voor montage van één klauw voor. Inclusief materiaal schatte ze dit op zo'n €500. Iedereen zijn vak hoor, maar met dat soort exorbitante bedragen is het bij mij snel duidelijk.
Hoe dan ook, nu kan je weer lekker doorrijden. Dat is het vast waard :).

albert-jan850

en uit eindelijk gaat het daar weer om uitlijnen kost ook een keer 40 euro ofzo
dus ja ik zou eventjes rustig een zaterdag de tijd er voor nemen en het zelf doen

Boeijke

Tss.. de mijne zou zo'n beetje economisch totall loss verklaard worden bij dit bedrag.
Ben toch wel van mening dat dit (ook bij een garage) goedkoper kan.

albert-jan850

ja ben ik met je eens daarom zij ik al kwik fit