euro perikelen

Gestart door animalT5R, 26-10-2011 19:06:02

Vorige topic - Volgende topic

volvotje850

Ik hoorde zojuist dat er een potje zou moeten komen van 2000 miljard euro.Om probleemlanden  te kunnen helpen.Ik vraag me af hoe ze aan zo'n onmenselijk bedrag willen komen.
Van mij zou accuut de gulden weer terug mogen komen maar of het verstandig is zou ik echt niet weten.

reneetje

Toch doet het meer met ons dan we denken , het brengt je niks....

Investeringen wachten we liever even mee, want wat staat er te gebeuren, niemand weet het  :-\

Inmiddels kennen we allemaal wel iemand die rechtsreeks is geraakt door de crisis, en we zijn er nog niet.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Jack v

Citaat van: peteRRR op 26-10-2011 19:33:58
Wat heeft die euro nou gebracht dan,alles is duurder geworden en geld wordt steeds minder waard.

Vind het 1 grote materialistische grap die hele euro,alles is veel sneller gekelderd en nu zitten we vast in een euro web.

Het moest ons toch samen brengen die euro ?

Groet.
Ik ben van mening dat de euro nooit had gemoeten, Nederland had zn eigen economisch stelsel moeten houden, nu kan dat niet weer teruggedraait worden. Dat de grenzen open zijn is dan wel weer een goed ding maar finanfcieel zijn we nu afhankelijk van wat de EU bepaald.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvotje850

De eurozone groeit inderdaad snel Wim.Maar ik lees/ga er van uit dat jij de nieuwe landen bedoelt die hun zaken niet op orde hebben.En daar heb je gelijk in.Maar onder andere Italie en Portugal hebben ook grote problemen en die zitten er al vanaf het begin bij.

Jack v

Citaat van: volvotje850 op 26-10-2011 19:44:00
De eurozone groeit inderdaad snel Wim.Maar ik lees/ga er van uit dat jij de nieuwe landen bedoelt die hun zaken niet op orde hebben.En daar heb je gelijk in.Maar onder andere Italie en Portugal hebben ook grote problemen en die zitten er al vanaf het begin bij.
En Spanje en Frankrijk
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

reneetje

Citaat van: Jack v op 26-10-2011 19:41:14
Wat heeft die euro nou gebracht dan,alles is duurder geworden en geld wordt steeds minder waard.

Vind het 1 grote materialistische grap die hele euro,alles is veel sneller gekelderd en nu zitten we vast in een euro web.

Groet.
Ik ben van mening dat de euro nooit had gemoeten, Nederland had zn eigen economisch stelsel moeten houden, nu kan dat niet weer teruggedraait worden. Dat de grenzen open zijn is dan wel weer een goed ding maar finanfcieel zijn we nu afhankelijk van wat de EU bepaald.
Tja, achteraf kijk je een koe in de kont .... :eusa_shifty:

De banken spelen toch een grote rol in dit geheel , de grijpgrage handjes van de heren top bestuurders waren nooit vol genoeg, meer , meer, en meer was en is hun motto.

Het is begonnen toen het 2e inkomen van moeders bijgeteld kon worden voor de hypotheek....men kon lenen tot de buren er scheel van zagen.
Ik zie het nu nog vaak genoeg , jong stel, paar kids en 2 prachtige wagens op de dam van hun al even leuke nieuwbouw huis....      dan denk ik vaak hoe kan het , ik begon met een oud krot in een arbeidersbuurt met in de kamer 2 tuinstoelen, en een oude Volvo voor de deur ... :eusa_shifty:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

volvotje850

Citaat van: reneetje op 26-10-2011 19:49:18
Citaat van: Jack v op 26-10-2011 19:41:14

Groet.
Tja, achteraf kijk je een koe in de kont .... :eusa_shifty:

De banken spelen toch een grote rol in dit geheel , de grijpgrage handjes van de heren top bestuurders waren nooit vol genoeg, meer , meer, en meer was en is hun motto.

Het is begonnen toen het 2e inkomen van moeders bijgeteld kon worden voor de hypotheek....men kon lenen tot de buren er scheel van zagen.
Ik zie het nu nog vaak genoeg , jong stel, paar kids en 2 prachtige wagens op de dam van hun al even leuke nieuwbouw huis....      dan denk ik vaak hoe kan het , ik begon met een oud krot in een arbeidersbuurt met in de kamer 2 tuinstoelen, en een oude Volvo voor de deur ... :eusa_shifty:

En de Volvo heeft hij nu nog  ;D  ;D

daytonawim

Citaat van: volvotje850 op 26-10-2011 19:44:00

Klopt helemaal, maar ook daar klopt de boekhouding al jaren niet, niemand die daar iets aan gedaan heeft.

Het lijkt er op dat bij de EU het jaren gedraaid heeft om politeke baantjes/macht en buiten proportionele groei.

En nog is dat spel aan de gang, de EU wil meer inkomsten van de landen hebben en de uitgaves vergroten, terwijl landelijk gezien de mensen de riem moeten aantrekken.

Griekenland kan naast de financiele steun, ook nog eens forse bedragen aan EU subsidie´s tegemoet zien voor projecten.

Overigens beginnen sommige politici in eigen land eindelijk een beetje wakker te worden, alleen is er nu EU regelgeving gemaakt en kunnen ze niet meer doorpakken. (leuke erfenis van Balkelende en consorten)

daytonawim

Ik zie het nu nog vaak genoeg , jong stel, paar kids en 2 prachtige wagens op de dam van hun al even leuke nieuwbouw huis....      dan denk ik vaak hoe kan het , ik begon met een oud krot in een arbeidersbuurt met in de kamer 2 tuinstoelen, en een oude Volvo voor de deur ... :eusa_shifty:

Ook hier zijn Banken, bouwbedrijven, makelaars en taxateurs grotendeels schuldig.

Hoe kan een huis in 6 of 7 jaar 100% stijgen in waarde, daarbij 40K subsidie ontvangen, wij hebben dat toen eens doorgerekend, hij verdiende meer aan zijn huis dan dat ie met werken verdiende ( dat kan toch niet uit)

Maar ja zakken vullen was het motto.

Voor de prijs van een standaard rijtjeshuis, laat je in de state's een villa bouwen ???

V70 classic

Ongeacht wat het kost kappen met die handel.
Liever enkele miljarden verdampt op eigen bodem dan in dat zuid Europa.

Maar goed dat is meer een principe iets van mij dan dat het een finacieel/politiek onderbouwd iets is.

Als iemand me probeert te naaien ga ik voor de andere oplossing wat het ook kost.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

peteRRR

Daarbij komt ook nog dat het geen wat er nu kwa bezuiniging aan zit te komen wat speelt via de burger,ook nooooooiiiiit meer terug

komt als de boel weer op de rails is.

De hele euro is een stapel gedrag er moet allen maar bij en je ziet het niet meer terug.

Als de banken weer winst gaan draaien wat zien wij er dan van terug,....een zoet houdertje op de rente ja.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

daytonawim

Citaat van: peteRRR op 26-10-2011 20:01:05
Daarbij komt ook nog dat het geen wat er nu kwa bezuiniging aan zit te komen wat speelt via de burger,ook nooooooiiiiit meer terug

komt als de boel weer op de rails is.

De hele euro is een stapel gedrag er moet allen maar bij en je ziet het niet meer terug.

Als de banken weer winst gaan draaien wat zien wij er dan van terug,....een zoet houdertje op de rente ja.

Groet.

Dat zoethoudertje op de rente is dan idd een zoethoudertje, omdat we nu op de hypotheek al 20% te veel betalen en op normale leningen meer dan 50% te veel betalen.

Racingbrick

Sommige landen zijn gewoon binnen gehaald aan de haren, je gaat me toch echt niet vertellen dat niet iedereen wist dat de Grieken de cijfers hadden opgepoetst? ( om het word frauderen maar niet te gebruiken )
Dat was allang bekend, maar dankzij Zalm en Kok ( en natuurlijk alle andere verantwoordelijke ministers in de andere landen)  zijn ze als de verloren zoon binnen gehaald.
Tja, niemand mocht daar iets over zeggen, je laat toch niet je feestje verpesten? door een of andere wijsneus?
Neen, aan de haren binnen trekken en na ons de zondvloed...
Heb je dan al koppen zien rollen dan? jij en ik hebben ze niet binnen gehaald, maar mogen wel het gelag betalen die de grote ego's met al hun incompetenties ons mee hebben opgezadeld.
En wellicht onze kinderen ook....

Het ware verhaal horen we toch nooit...

zo dat moest er even uit, ik kan nog wel 3 meter hierover schrijven maar dat is allemaal zinloos.

Citaat van: daytonawim op 26-10-2011 19:39:23
Het probleem zit em in de groei van de euro zone, er zijn te snel te veel landen binnen de EU gekomen, die een slecht binnenlands financieel beleid hebben gevoerd.

EU bonzen, zijn alleen geintereseerd in die ruim 10K per maand die ze opstrijken, luxe reizen en dure vergaderingen.

Nu mogen de sterke landen het gat proberen te dichten, de banken die verliezen moeten gaan afschrijven, gaan ze incaseeren bij diezelfde burger, middels te hoge rente tarieven.

Daar door is er minder te besteden, en daalt de economie.

Dit is geen doom denken, bij het omvallen van de banken, hebben ze al laten zien dat ze op deze manier weer winst kunnen gaan maken.

reneetje

Citaat van: daytonawim op 26-10-2011 19:58:03

Ik zie het nu nog vaak genoeg , jong stel, paar kids en 2 prachtige wagens op de dam van hun al even leuke nieuwbouw huis....      dan denk ik vaak hoe kan het , ik begon met een oud krot in een arbeidersbuurt met in de kamer 2 tuinstoelen, en een oude Volvo voor de deur ... :eusa_shifty:

Hoe kan een huis in 6 of 7 jaar 100% stijgen in waarde, daarbij 40K subsidie ontvangen, wij hebben dat toen eens doorgerekend, hij verdiende meer aan zijn huis dan dat ie met werken verdiende ( dat kan toch niet ui

Doordat men telkens meer kon lenen van de banken.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

henry classic v70

Wat zou de uitslag zijn als er een referendum zou komen m.b.t. de €uro.......... :eusa_think:
Misschien zou een keuzereferendum iets zijn voor de huidige regering om kiesgerechtigden te pijlen en een keuze kunnen maken over de geboden alternatieven.
Het lijkt er nu op dat alles wat wordt beslist omtrent de €uro over de rug gaat van de belastingbetaler.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4