remlichten

Gestart door aardigebas, 27-10-2011 08:24:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haasje

Wat gebeurt er als je gaat remmen terwijl beide lampen eruit zijn? Je kunt niet gelijktijdig 2 lampjes verwijderen. Of misschien wel even contact uit en weer aan.

jeroen74

Als tijdens het remmen een of meerdere lampjes kapot gaan geeft ie dat onmiddelijk aan; het is een doorlopende meting zolang de lamp aangestuurd wordt.

daytonawim

Contacten van je controlebox nalopen, of even testen met een andere

Heb je toevallig een trekhaak ?

jeroen74

Van mijn auto zijn contacten en het doosje goed. En ik heb een trekhaak.

daytonawim

Bekijk de bedrading van de trekhaak eens, je zal niet de eerste zijn die "rare" storingen krijgt van corrosie van de trekhaak bekabeling.


jeroen74

Maar ik heb helemaal geen storing  ??? ::)

NinaPaul

Citaat van: jeroen74 op 29-10-2011 20:33:59
De stelling was:

Citaat van: haasjeIndien dus beide lampjes (li en re) tegelijk defect zijn, zal er geen waaqrschuwinslampje gaan branden.

Mijn experiment toont het tegendeel... Conclusie: ik heb gelijk en haasje zit er naast ;)

Citaat van: haasjeDe lampcontrole in een 850 en x70 werkt door te controleren of er verschil is tussen het linker en het rechter lampje (en eventueel tussen het 3de remlicht en een referentieweerstand)

De context waar ik verschilmeting mee bedoel is vrij ondubbelzinning lijkt me. Dus gewoon, geen verschilmeting.

Je hebt gelijk  :eusa_clap: Het is GEEN verschil meting zoals haasje beweerde.

persoon A "de soep kookt op het vuur"

persoon B "Nee, de soep kookt niet op het vuur! kijk maar geen vlammen."

werkelijkheid, de soep kookt op electrische kookplaat.
De werking (koken/meten) blijft gelijk, enkel de methode is anders.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

jeroen74

De werking is wel degelijk anders dan haasje beweert. Hij zegt nl. dat het controlelampje gaat branden als er maar 1 lampje is, en niet als er 2 kapot zijn. Ik zeg dat het lampje in beide situaties gaat branden; en heb dat bewezen middels een experiment. De methode is inderdaad anders, maar waardoor de werking wel ook anders is.

NinaPaul

wilde enkel het systeem wat duidelijker maken, niets meer niets minder

8)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur

Citaat van: jeroen74 op 29-10-2011 23:32:24
De werking is wel degelijk anders dan haasje beweert. Hij zegt nl. dat het controlelampje gaat branden als er maar 1 lampje is, en niet als er 2 kapot zijn. Ik zeg dat het lampje in beide situaties gaat branden; en heb dat bewezen middels een experiment. De methode is inderdaad anders, maar waardoor de werking wel ook anders is.

Misschien bij de remlichten niet, maar als 1 stadslicht LA en 1 RA defect is gaat het waarschuwingslampje niet aan.


Gr ;)

haasje

Ik heb het vandaag bij mij ook even getest, maar je hebt gelijk, indien ik 2 remlichten verwijder gaat het waarschuwingslampje branden, maar ik heb ook een 3de remlicht. Het ook loskoppelen van het 3de remlicht was me even teveel werk. Hoe het zit bij auto's zonder 3de remlicht zit weet ik niet.