Even voorstellen (alweer)

Gestart door s©ub@, 26-10-2011 17:44:29

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

"... en, ga je je nog voorstellen in het voorstel topic?" vroeg Spin! me vandaag...

Goeie vraag en ach, waarom ook niet?
Daar is ie dan weer, terug van weggeweest en wederom vol aan de Roffel; s©ub@

Sinds een goede weer terug in een echte Roffel; een '98 V70 2.5 XC AWD!
Na, de afgelopen 4 jaar een '02 V70 D5 gereden te hebben kwamen er langzaam maar zeker toch steeds meer 'kwaaltjes' tevoorschijn bij de D5. Zo moest er eind 2010 een andere motor in vanwege een vastgelopen waterpomp op onze reis naar Nederland, moesten de remmen kompleet vernieuwd worden, deed de airco het niet meer, en... en... en... Maar goed; mag er iets kapot gaan aan een auto met, nog net geen, 4 ton op het klokje? Die waterpomp was, op z'n goed Nederlands gezegd, ronduit qudt maar daarvoor is Nederland ook een beter land om een andere motor te gaan zoeken in vergelijk met Zwitserland.

Sinds een paar maanden werk ik, deeltijd, bij een auto-import bedrijf bij mij in de buurt. Beetje IT-en, beetje leuke auto's rijden en blijkbaar komen mijn Nederlands, Frans en Engels ook nog goed van pas bij het verhandelen. Nou had ik dus, regelmatig, een auto van de zaak onder mijn dikke batterij en was de noodzaak om de D5 aan te houden nihil. Ik wist dat er iemand heel erg geïnteresseerd in mijn D5 was dus de koop was vrij vlot gesloten. Na wat rondsturen in verschillende Audi's, BMW's en Aston Martin's kwam ik toch tot de conclusie dat het tòch verdomd makkelijk zou zijn als ik een eigen estate had; zeker met het oog op onze beide honden die nog regelmatig ergens mee naar toe gaan. Daarbij komt nog dat Astrid erg actief is in agillity (een hondensport) en ook voor mijn duikmateriaal is er verdomd weinig plaats in een BMW M3.

Dus na een paar weekjes rondkijken en wat tochtjes gemaakt te hebben hier in Zwitserland ben ik een aardige XC tegen het lijf gelopen.
Deze auto was van de vriendin van een verkoper bij de locale Volvo garage. Mijn 'chauffeur', een vriend van me die ik kende van brandweer Brunnen en die zelf ook Volvo rijd, kende de verkoper en na wat gepraat, een paar overtuigende argumenten en wat geld was ik dus vrij vlot de nieuwe eigenaar van dit stukje roffelend Zweeds staal.

Sinds de XC hier voor de deur staat ben ik alweer behoorlijk 'thuis', ik heb VADIS weer lopen, heb mijn gereedschap eens afgestoft en heb zelfs mijn volvo850club-jas weer meegenomen uit Nederland  :eusa_dance:
In de afgelopen week alweer druk bezig geweest met kleine dingetjes; de kachelventilatormotor was kapot (maar die lag er gelukkig in Helmond nog eentje), remblokjes achter vervangen, koplammotortje weer aangesloten op de reflector waardoor nu weer de straat verlicht word in plaats van het dak van de tunnels, heerlijk!

Aankomende maandag staat de keuring op het programma en ik geloof niet dat er nog heel veel aan het beestje gedaan moet worden, kan ook eigenlijk niet; hij heeft er pas 286'000 km opzitten, dus is eigenlijk pas net ingereden.

De specs - zoals al geschreven, een Volvo V70 2.5 XC AWD, beige leer, stoelverwarming voor èn achter, automaat en eigenlijk de rest allemaal wel standaard.
Nog te doen: voordeuren worden niet geopend dmv CV, worden wel afgesloten, dus zal binnenkort eens de deurpanelen verwijderen en kijken wat daar het probleem is. De kachel heeft, geloof ik, een kapot motortje ergens: ik krijg rechts hele warme lucht en links nauwelijks plus de lampjes van de ECC knipperen ff na het starten. Foutcodes uitlaten lezen en service lampje resetten en nog ff 4 wintergummen eronder mikken zodat ik, als het ff sneeuwt, hier toch nog de heuvel op kan komen...

Verders alles nog steeds zoals het hoort hier;
Astrid tuft nog vrolijk rond in haar witte C30 R-design diesel, Pa is inmiddels van '03 XC70 D5 overgestapt in een '08 XC90 D5 en ik word nog regelmatig nat.

Als iemand nog toevallig een zwarte achterklepspoiler voor een V70 heeft liggen, of een SC816 (of iets dergelijks) of een veerpootbruggetje; 8 december is mijn verjaardag  ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

KIM

confruo

Kijk das mooi werk, een XC derbij een zwarte ? ben benieuwd naar de plaatjes :P

elianmars

Jee, ik zag net een andere post van je en dacht, Scuba, dat is lang geleden!

Welkom terug!!  :eusa_clap:

Johann

BenC70ES

Een oude bekende!

Veel plezier met die XC   ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Boeijke

So....das lang geleden!  :o

Welcome back Koen  :eusa_clap:

Willem

thuur

)()()sT

Citaat van: elianmars op 26-10-2011 22:52:22
Jee, ik zag net een andere post van je en dacht, Scuba, dat is lang geleden!

Welkom terug!!  :eusa_clap:

Haha! Dat dacht ik ook ;D
Welkom terug, er zijn nog steeds een hoop oud-gedienden hier 8)

mehn

O jee, nu is het voorbij met de rust...

;D

Welkom terug Koen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wepster

he die koen

da's weer ff geleden kerel .
fijn om te horen dat je weer terug bent op je oude honk .
nu zal er wel weer een hoop leven in het forum komen zeker ;D

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Spin!

Jaaaa....!! Istiewéér!

En toevallig staat je oude hok te koop!
http://link.marktplaats.nl/487953157

;D

www.vm-parts.nl

Vulk

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. ;D