Kachel blaast koude lucht! HELP!!

Gestart door MarcoV, 28-10-2011 13:22:21

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Mijn kachel gaat na opgewarmd te zijn na een aantal min koude lucht blazen. Alles staat op aut en op 22 graden.
Heb de interieur-sensoren al gereinigd maar dit heltp niet,het vreemde is dat ik de temp  boven de 25 graden moet zetten om weer warme lucht te krijgen.
Heb de airmix dichtstaan maar dit is ook niet de oplossing.
Wat zou dit kunnen zijn?

En zou je de ecc kunnen resetten om weer zijn goede uitleeswaarde te krijgen,begreep dat als er een storing op de sensoren is deze een vaste temp van 24 graden opslaan.
Dat zou verklaren waarom hij gaat koelen op stand 22.

MarcoV :-\

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MarcoV

Nee,morgen even doen.

MarcoV

MarcoV

Net even de foutcode uitgelezen en hij geeft 4-1-7 aan.
Is dit de interieursensor?
Even gereset en de code is nu 1-1-1, vanmiddag met rijden even kijken of hij warm blijft en zoniet weer foutcode checken.

MarcoV

Jeroentjuh

Citaat van: MarcoV op 29-10-2011 12:14:50
Net even de foutcode uitgelezen en hij geeft 4-1-7 aan.
Is dit de interieursensor?
Even gereset en de code is nu 1-1-1, vanmiddag met rijden even kijken of hij warm blijft en zoniet weer foutcode checken.

MarcoV

4-1-7  Sensor inlaat ventilator passagierszijde in passagierscompartiment geblokkeerd.

Dus idd de interieursensor aan de rechter zijde.....

MarcoV

Ja,heb ze allebei al gereiningd door ze door te blazen, even kijken of het nu goed gaat na reset.
Weet jij of de waarde van 24 graden die de ecc opslaat na deze storing ook gereset is na resetten foutcodes?

MarcoV

Theostek

Citaat van: MarcoV op 29-10-2011 12:54:11
Weet jij of de waarde van 24 graden die de ecc opslaat na deze storing ook gereset is na resetten foutcodes?

MarcoV

Normaal is deze in het zelf diagnoseprogramma opgenomen.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

MarcoV

Citaat van: Theostek op 29-10-2011 18:09:27
Citaat van: MarcoV op 29-10-2011 12:54:11

MarcoV

Normaal is deze in het zelf diagnoseprogramma opgenomen.

Wat betekend dit,dat het vanzelf terug gaat? Heb vandaag gereden maar blijft koele lucht blazen na een poosje.
Sensoren draaien gewoon en zijn schoon en geen foutcode meer. Kan een van de sensoren dan toch kapot zijn of zou de regelunit zelf zijn?

MarcoV

MarcoV

Iemand een idee wat er kapot kan zijn aan de ecc?

MarcoV ???

Peter14

Als de kachel koud wordt zodra de motor op temperatuur komt, (dus de thermostaat opent!) gaat er veel koelvloeistof naar de radiator. Dus check op dat moment het vloeistofniveau. Ontluchten kan ook een oorzaak zijn. Bij mijn auto (850 '96) heb ik VOORZICHTIG (met doeken en handschoenen) de dop van het compressievat geopend bij volledig warme motor. Vanuit het vooronder boerde toen een enorme luchtbel naar boven en moest er een liter vloeistof bijgevuld worden.
Werkt je airco nog, controleer dan ook de speling op de koppeling van de pomp. In de stand automaat van de ECC hoort de koppeling op de pomp telkens even een paar seconden aan te slaan om te ontwasemen. Als de koppeling echter blijft hangen wordt het erg koud in de auto :evil: (De airco handmatig uitschakelen werkt dan ook niet)
Je kunt dit testen door de ECC van de automaatstand te halen en te kijken of de kachel dan wel warm wordt.

axelvr

gewoon kachelweerstand vervangen?

rovelra

Citaat van: Peter14 op 31-10-2011 18:16:09

Als de kachel koud wordt zodra de motor op temperatuur komt, (dus de thermostaat opent!) gaat er veel koelvloeistof naar de radiator. Dus check op dat moment het vloeistofniveau. Ontluchten kan ook een oorzaak zijn. Bij mijn auto (850 '96) heb ik VOORZICHTIG (met doeken en handschoenen) de dop van het compressievat geopend bij volledig warme motor. Vanuit het vooronder boerde toen een enorme luchtbel naar boven en moest er een liter vloeistof bijgevuld worden.
Werkt je airco nog, controleer dan ook de speling op de koppeling van de pomp. In de stand automaat van de ECC hoort de koppeling op de pomp telkens even een paar seconden aan te slaan om te ontwasemen. Als de koppeling echter blijft hangen wordt het erg koud in de auto :evil: (De airco handmatig uitschakelen werkt dan ook niet)
Je kunt dit testen door de ECC van de automaatstand te halen en te kijken of de kachel dan wel warm wordt.

Als je met warme moter de dop van het reservoir haalt begint de aanwezige kvs te koken door het druk verschil. Normaal gezien gooit ie dan een hele buts kvs eruit!!!
Onluchten doe je door de moter te laten draaien zonder dop op het reservoir totdat het niveau begint te steigen , dan dop erop en wachten tot de fan aanslaat , de dag erna ( met KOUDE motor ) de kvs bijvullen!

MarcoV

Citaat van: Peter14 op 31-10-2011 18:16:09

Kan ik nog proberen maar denk niet dat dat het probleem is. Airco heb ik uit staan maar werkt gewoon goed als ik hem aanzet,als ie uit staat wordt het gewoon warm als ik hem boven de 25 graden zet,ook op aut.

MarcoV

mehn

Ik heb daar ook wel eens last van. Vooral bij langere ritten merk ik het.
Het is een uur lekker warm en plots heb ik 5 minuten lang koude lucht aan de voeten. Gaat meestal vanzelf weer weg.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Peter14

Citaat van: axelvr op 31-10-2011 18:17:10
gewoon kachelweerstand vervangen?
Bij een defecte kachelweerstand hoort een fout code (1-3-5?)