Carterventilatie

Gestart door Red Devil, 28-10-2011 14:38:07

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Op de turboslang zit een onderdeel dat is aangesloten op de turboregelklep en op de carterventilatie. Op dit onderdeel zit ook een stekker aansluiting. Deze heb ik vandaag losgehaald en de olie liep letterlijk uit deze stekker.

Wat kan hier de oorzaak van zijn en wat zijn eventueel de gevolgen. Het geheel heb ik gereinigd, maar wil het wel zeker weten.

Gr.
Ted

Red Devil

Na een km of 15 zit het stekkerje weer vol met olie. Deze loopt er niet uit en ook de aansluiting van onderdeel op de turboslang is droog.

Gr.
ted

Ludo

Citaat van: Red Devil op 28-10-2011 14:38:07
Op de turboslang zit een onderdeel dat is aangesloten op de turboregelklep en op de carterventilatie.

???
Maak er eens een foto van, want dit is (voor iedereen denk ik) nieuw.

wietseschuiling

:eusa_think:
Ja dit zegt mij ook niets zo, heb bij mijn tdi gekeken maar
kan de link nog niet leggen.
graag een foto ja
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

Red Devil

Hier op deze link staat een goede foto van het bedoelde onderdeel. Op 1 aansluiting zit de dikke slang vanaf de carteronluchting vanaf de bovenzijde van het blok, op de andere een dunnere vanaf de ( in denk) TCV boven op het luchtfilterhuis en de derde (vierkante) zit een stekker. En deze stekker zit vol met olie.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50224.0.html

Gr.
Ted

Ludo

Die link gaat over benzinemotoren.
TCV is de turboregelklep, daar komt geen carterontluchting bij te pas, enkel slangetjes die naar de turbo gaan.

Jeroentjuh

Dit ding dus (maar dan die van een diesel)....

Stekker is van het PTC element van de carterventilatie. PTC element zal inwendig wel aangetast zijn door de olie en zo de olie (dampen) lekken door de stekker naar buiten.......

Komt idd wel vaker voor.....

Red Devil

niets aan doen dus of vervangen?

Gr..

Ted

thuur

Heb je er last van dan?

Gr :eusa_think:

Red Devil

Heb ik eerlijk gezegd nog niet kunnen beoordelen. Maar olie/vocht in een stekkerverbinding lijkt mij niet oke.

Gr.
Ted