Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond.

Gestart door nkasper, 30-10-2011 16:35:46

Vorige topic - Volgende topic

jacques1967

De ene baksteen heeft het zwaarder te verduren gehad dan de andere. Regulier onderhoud is zeker nodig , ook indien de auto niet veel km maakt. Ook de voorkeur van de bezitter speelt mee. Reed deze rond zonder ooit maar eens onder die motorkap te kijken?  Of was het een kritische fijnproever die zijn bolide graag in goede staat wilde behouden? Mijn keuze is dan snel gemaakt..De eigenaren die latere bezitters zijn ,,erven,, vooral de hoge kosten die voortvloeien uit veroudering ,slijtage, defecten en de gewone onderhoudsperikelen. Maar als ie dan weer in orde is, ben ik de noeste arbeid aan de auto snel vergeten, totdat het volgende item zich voordoet. Zou het ook kunnen negeren....  :eusa_liar: :eusa_liar: Gelukkig was mijn exemplaar in redelijke staat van onderhoud , zij het met diverse mankementen die inmiddels gerepareerd zijn,  maar mijn roffeltje is al wel 19 jaar oud en 250 k achter de kiezen. Momenteel rijdt de auto praktisch probleemloos en heeft me nog niet laten staan , rijdt toch meestal 900 km per week.Vind dat de kosten beheersbaar blijven indien je voor sommige slijtage gevoelige delen eerst eens goed rondkijkt en een goede afweging maakt wat te vervangen voor origineel en wat mag ook imitatie zijn. Zonder in te boeten op kwaliteit of voorkeur. Om de totale kosten voor mij acceptabel te houden , doe ik dus veel zelf. Maar ik ben zelf wel kritisch en repareer /vervang gewoon wat ik nodig vind. Bijna nooit zonder reden. Mijn cijfer mbt de betrouwbaarheid is een 8.5/10. Betreft dus een alter 1 glt uit 1992.   sjips.. ik zie net dat het over de V70 gaat. :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

mxeryus

Ik rijd zelf sinds september 2010 een witte V70 TDI uit 1999, aangeschaft met 419.321 km op de teller. Ben nu bijna 50.000 kilometer verder en de auto heeft me nooit in de steek gelaten. Weliswaar zijn begin dit jaar onder andere distributieriem, waterpomp, krukaspoelie vervangen (was ingecalculeerd) maar dat valt gewoon onder onderhoud. Vooralsnog geen opmerkingen over betrouwbaarheid van de V70, bij vrijwel alle merken hebben nieuwere modellen last van "vreemde" electronicastoringen.
Wel tweemaal de lampen van de dimlichten moeten vervangen, maar de leverancier (niet die uit Eindhoven) leverde gratis een nieuwe set lampen - en die doen het al weer een jaar ;-)
Ik kan me wel herinneren dat ik met een Renault Scenic minstens twee keer per maand bij de garage kwam (omdat de leasemaatschappij weigerde bijvoorbeeld beide dimlichten te vervangen en die bij een Scenic vrijwel onmogelijk zelf te vervangen zijn), met een BMW 318ti minstens eenmaal per maand. Heel vroeger een Italiaanse auto gehad (iets met twee turbo's) en die stond meestal in de garage geparkeerd....

Arie T5R

Ik ga me er ook maar eens mee bemoeien... De V70N is in het algemeen slechter dan de 850/v70 classic. Wat te denken van de geartronic die max 250.000 mee gaat. bobines die om de haverklap kapot gaan bij de 2.4t's, injectoren van de D5 blokken, draagarmen die overmatig slijten, en zovoort. De classic heeft daar allemaal geen last van en ik kan het als ex eigenaar van een v70N en 100.000km per jaar wel aardig inschatten denk ik. Op dit moment rij ik een V70r classic en een 2.5T en inderdaad nog steeds 100.000km per jaar. En nu wel probleemloos!

elmarconi

Late modellen van een serie zijn iha genomen beter/betrouwbaarder dan de eerste.
--
Autogas Inside . . .

Kingfisher

En ik zit hier juist vanavond tegen m'n vrouw een heel pleidooi te houden waarom we onze classic binnenkort moeten inruilen op een V70N!
Daarnaast zijn we ook nog eens lid van de consumentenbond + gids (nog niet gelezen) en komt dit hier ook nog eens allemaal voorbij op het forum..........

Daar gaat m'n case!  :eusa_wall:

;D

Turbo-Geek

Leuke jurk en schoenen voor haar kopen ....
En de serieuze beslissingen zelf nemen ;)
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Hans Duiven

Citaat van: Kingfisher op 31-10-2011 22:34:39
En ik zit hier juist vanavond tegen m'n vrouw een heel pleidooi te houden waarom we onze classic binnenkort moeten inruilen op een V70N!
Daarnaast zijn we ook nog eens lid van de consumentenbond + gids (nog niet gelezen) en komt dit hier ook nog eens allemaal voorbij op het forum..........

Daar gaat m'n case!  :eusa_wall:

;D

De enige reden om een V70N te kopen is om het prachtige interieur, voor de rest vind ik hem niet zo mooi als de classic.

Kingfisher

Mjah, eerlijk gezegd zou ik het niet weten mbt de kwaliteitsverschillen hoor.
Wat ik wel weet is dat ik met de classic nooit vreemde defecten heb gehad, anders dan regulier onderhoud. Dat ondanks de stand van bijna 230.000km .

De reden voor een gewenste switch naar een V70N zou voor mij vooral zijn dat deze "steviger" en "groter" aanvoelt. M.a.w. je voelt meer auto, zowel mbt de zit, het sturen en het interieur. That's all.

Nu eerst maar eens kijken voor een leuk jurkje en schoentjes  ;D

Snellebaksteen

Hier ook geen enkel probleem in de 35.000 die we er dit eerste jaar mee gereden hebben. Ik heb wel de achterremmen volledig vervangen maar dat is eigenlijk ook gewoon onderhoud, zeker bij een stand van 350.000 km vind ik dat niet vreemd.
Oja, 1 ding: de pookhoes was versleten. En de glaasjes van de mistlichten zijn voor de tweede keer stuk. Dat laatste ligt niet aan de auto maar aan de hoge stoepranden bij mijn vrouw haar werk.... Need I say more? :eusa_shhh:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: Hans Duiven op 31-10-2011 22:37:54
De enige reden om een V70N te kopen is om het prachtige interieur, voor de rest vind ik hem niet zo mooi als de classic.

Juist voor mij een reden om een N te laten staan. Ik vind ze allemaal een beetje meuren van binnen :eusa_shifty:

Gr ;)

axelvr

raar dat de V70 zo hoog komt , mijn s80 D5 uit 2005 heeft nu 454.000km op de klok  staan , altijd goed onderhoud gehad , nog steeds een verbruik van 6,4L/100km en nog nooit rare dingen aan de auto gehad.

Vreemde resultaten van de consumentenbond!

Chris

Citaat van: Marc O. op 30-10-2011 16:57:12
Heeft Ronald met zijn XC70 meegedaan aan hun onderzoek? ;D
;)

;D!

Dan had de kop er als volgt uitgezien "XC70 minst betrouwbare Volvo ooit..... voor mensen die vinden 'dat het daar maar tegen moet kunnen'" :eusa_whistle:  ;D.

blauweroffel

Mijn V70N (2001) is wel betrouwbaar.....................wel is er aan onderhoud eea aan gebeurd:
nieuwe draagarmen voor, nieuwe koppeling incl vliegwiel, maar dat was ingecalculeerd, ook niet heel vreemd bij een km stand van bijna 2 ton. Hoewel de koppeling het wat mij betreft het niet lang heeft volgehouden, maar ik weet dan ook niet veel van de rijstijl van de vorige eigenaar.
Daarnaast een gereviseerd gasklephuis en nieuwe lmm, maar dit wilde ik zelf ivm de niet vlekkeloze motorloop.
Het vervangen heeft geen verschil gemaakt, dus die oude waren niet de oorzaak van het probleem.
De gasinstallatie heeft wat problemen gegeven (nieuwe pomp) en die is nog niet helemaal probleemloos. Slaat af bij overschakelen benzine naar gas en soms loopt de motor niet goed op gas (helaas...) Maar dat is niet specifiek een V70 probleem.
Nu alleen nog dat rare geluidje opsporen dat je hoort in de motor tijdens het rijden. (alsof er een metalen schoepenwieltje heel hard meedraait met het toerental  >:()
Hij ruikt "lekker"(lavendel uit FR), ;D
Een fijne auto, maar:

ik heb een classic "99 (20V 2.4) gehad en die heeft nooit problemen gegeven, ook niet op gas. gewoon regulier onderhoud.
En eerlijk gezegd weet ik niet of ik weer een N koop als ik weer een andere zou kopen, een classic is wellicht beter als  "uitontwikkelde" auto.

Misha

Citaat van: Chris op 02-11-2011 10:29:22
Citaat van: Marc O. op 30-10-2011 16:57:12
Heeft Ronald met zijn XC70 meegedaan aan hun onderzoek? ;D
;)

;D!

Dan had de kop er als volgt uitgezien "XC70 minst betrouwbare Volvo auto ooit..... voor mensen die vinden 'dat het daar maar tegen moet kunnen'" :eusa_whistle:  ;D.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: blauweroffel op 02-11-2011 10:58:14
ik heb een classic "99 (20V 2.4) gehad en die heeft nooit problemen gegeven, ook niet op gas. gewoon regulier onderhoud.
En eerlijk gezegd weet ik niet of ik weer een N koop als ik weer een andere zou kopen, een classic is wellicht beter als  "uitontwikkelde" auto.

Met dit soort oude meuk moet je gewoon wat geluk hebben of kun je wel pech hebbenn.

Een N is inmiddels ook al weer 10 jaar gemaakt en de laatste N is ook zeker niet de eerste N.
Ik denk dat je met een 2004N of 2008N ook een goede betrouwbare en uitontwikkelde auto hebt.

Op wat irritaties na doet mijn N het ook zonder betrouwbaarheidsproblemen.

Maar ik blijf erbij: de consumentenbond moet zich niet bezighouden met auto's en subjectieve onderzoeken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het