Re: blogje van mijn belgen (pomp en distributie riem op )

Gestart door christina, 30-10-2011 20:50:48

Vorige topic - Volgende topic

robin-850-92

Dat is duidelijk een uitlijn probleem, kijk eerst even goed naar de draagarmen en stuurkogels.

Jack v

Volgens mij heb je verschrikkelijk veel geluk met die bandjes gehad  :o die hadden er zo onderweg kunnen klappen.

Met alle gevolgen vandien :-\
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

+ 1 !!  Meteen een goede reden om dus vaker, goed (!!), je banden te controleren.

christina

we wisten dat ze niet optimaal meer waren,maar zo slecht hadden we niet verwacht. :-[
mag inderdaad van geluk spreken :angel:

christina

V70 TDI '97  D5252T  AW50-42  760 GLE '86  B280E  AW71

walter leever

Wow da's canvasrijden. :eusa_shifty:

Gelukkig niks gebeurd,en gezien. ;)

christina

de auto is op 5 augustus gekeurd met deze banden erom,het kan mij niet voorstellen dat onze buurman(die heeft hem gekeurd)me zo laat rijden en hij zelf flink de lul is als hij een steekproef zou krijgen.
dat zou betekenen dat de banden in drie maanden tijd zo zijn versleten tot aan het canvas
ik weet niet hoe snel dat gaat als de auto niet goed uitgelijnd is

christina

Jack v

In deze staat zou je eht eigenlijk in het stuur moeten voelen. Maar van de andere kant zijn de banden gelijk afgesleten dus hij staat op overdreven uitspoor of je draagarmen zijn versleten en met een combi van die beide zijn de banden er idd zo aan. Dat kan dus in 3 mnd tijd.

christina

het stuur trilde ook wel als je dat bedoelde,hoe harder ik reed hoe erger het werd
en hoe kun je de draagarmen controleren?

christina

Jack v

Makkelijkste manier is om even iemand in de auto te zetten en het stuur bijv. eerst max. links te draaien en dan naar de voorste rubbers van de  li draagarm te kijken voor de rechterkant geld hetzelfde stuur max re en kijken naar de voorste rubbers. Hier mag wel iets speling op zitten maar echt geen ruimte .

christina

gaan we zo snel mogelijk doen,en een goed adres zoeken voor het uitlijnen :)

christina

Broabander

Ik draai gewoon af en toe het stuur even helemaal naar links en kijk, dan naar rechts en kijk, en dan even vanaf de achterkant (naar de zon/verlichting toegedraaid) kijken en voelen. Is 2 minuten werk, je zult niet alles zien maar je ziet in ieder geval of je op het canvas rijdt of niet!

Doe ik dan meestal gewoon tijdens de olie-vloeistoffen check 1-2x per maand.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

christina

auto is net gekeurd,3 mnd geleden dan ga ik niet 1a2 keer in de maand mijn olie vloeistoffen checken en kijken of ik op canvas rijd
als je zo vaak je olie moet checken volgens mij klopt er dan iets niet aan de auto of je moet hem net hebben aangeschaft dat je het eerst in de gaten wil houden
de slijtage van de banden is  de laatste 3 mnd heel snel gegaan ,daar reken je gewoon niet op,normaal mag dat ook niet gebeuren

christina

-D©©©L-

Een snelle blik bij de bandenspanningscontrole had dit al eerder aan het licht gebracht, inderdaad een probleem in de uitlijning. Ik kan me slecht voorstellen dat de auto lekker en neutraal stuurde. Maandelijks oliepeilen is echt wel minimaal, onze gebakjes hebben geen elektronische peilstok ofzo.

Jack v

Citaat van: -D©©©L- op 06-11-2011 21:47:22
Een snelle blik bij de bandenspanningscontrole had dit al eerder aan het licht gebracht, inderdaad een probleem in de uitlijning. Ik kan me slecht voorstellen dat de auto lekker en neutraal stuurde. Maandelijks oliepeilen is echt wel minimaal, onze gebakjes hebben geen elektronische peilstok ofzo.
Sterker nog ik peil hem elke week ook al weet ik dat ie geen olie neemt en ik rustig van beurt naar beurt kanrijden zonder bijvullen. Het is gewoon voor je eigen zekerheid. Ook ed bandenspanning neem ik eens in de 2wkn mee bij een tankbeurt.

christina

de auto had geen afwijkingen naar links of rechts,en een leek staat ook niet 1 keer in de maand bij de garage om de olie te laten checken,en ze zijn er die de peilstok niet weten te vinden :)