Re: blogje van mijn belgen (pomp en distributie riem op )

Gestart door christina, 30-10-2011 20:50:48

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Citaat van: christina op 06-11-2011 21:54:39
en een leek staat ook niet 1 keer in de maand bij de garage om de olie te laten checken,en ze zijn er die de peilstok niet weten te vinden :)
er zijn er genoeg die zeggen; mijn auto neemt geen olie tot ze stilstaan onderweg en zeggen; hij maakte wel een vreemd geluid het laatste stukje en er brande ook een rood lampje :eusa_whistle:
Gewoon voor jezelf even eens in de 1 á 2 weken die stok eruit trekken moet toch niet teveel moeite zijn. Je hebt ook nog geluk dat je niet in een politieconrole bent gelopen dan had je zekers een hele dikke print gehad.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

christina

dat je door rijd als het lampje brand is dom het brand niet voor niks  en was ik politie tegen gekomen had ik dikke pech.
ik vind het persoonlijk onnodig om zo vaak je olie te peilen,kun je wel aan de gang blijven,dan zijn er vast nog wel veel meer dingen die je vaak kunt nakijken  

V70 TDI '97  D5252T  AW50-42  760 GLE '86  B280E  AW71

Broabander

Klopt, en m.i. hoort dit ook bij onderhoud. Net zoals dat je regelmatig op je benzinemeter kijkt, op je temperatuurmeter, de profieldiepte van je band bekijkt en checkt of je lampjes nog werken.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

elianmars

Ik peil ook zelden de olie. Eerder één keer per drie maanden, dan eens per maand. Laat staan eens per week.

De slijtage zit aan de binnenkant. Valt niet echt op, behalve als je bijvoorbeeld parkeert en het stuur volledig gedraaid hebt staan.

grijzev70tdi

Olie van de D5 peil ik ook zelden. Ik weet dat hij niks verbruikt/verspilt. Alleen voor lange ritten doe ik het. Banden spanning doe ik wel als hij toevallig op de brug staat voor het een of het ander. Bij de 850 is het olieverbruik nog even afwachten
Grolsch, het klinkt al lekkerder

-D©©©L-

Citaat van: christina op 06-11-2011 21:54:39
de auto had geen afwijkingen naar links of rechts,en een leek staat ook niet 1 keer in de maand bij de garage om de olie te laten checken,en ze zijn er die de peilstok niet weten te vinden :)
Na het uitlijnen snap je ongetwijfeld wat ik bedoel met lekker sturen.   :)
Dat er mensen zijn die nog steeds denken dat je een handleiding (= instructie boekje) van een technische gecompliceerd apparaat als een auto niet hoeft te lezen, is wat mij betreft geen argument. Garagebedrijven zijn er blij mee; goed voor de omzet.  ;D

christina

heb ik uitgebreid gelezen ;)
ga nu opzoek naar een bedrijf die de auto kan uitlijnen.
iemand suggesties?wel in friesland :P

christina

gevonden,hiemstra drachten
kan vanmiddag gelijk komen :D

Jack v

let welop dat ze eerst de achteras rechtzetten en dan pas voor. De meeste uitlijners weten dit niet en doen alleen de sporing van de voorwielen.

Kom je zelf ookuit Drachten trouwens?

christina

heb gezegd dat het om een 4 punt uitlijning gaat,maar blijf er met mijn neus boven op staan ;D
kom uit langezwaag,vlakbij heerenveen

christina

Vulk

Hebben ze de achterkant ook uitgelijnd? Hoe bevalt het rijden nu?

christina

ja het was een 4 punt uitlijning,het het rijd stukken beter :eusa_dance:

Jack v

Dus wel merkbaar hé :D Hebben ze de draagarmen ook voor je gecontroleerd?

christina

hebben ze wel naar gekeken,maar heb ze er niet over gehoord
toen we de auto kochten was dat allemaal net vervangen werd er gezegd door de vorige eigenaar.
we zullen er zo snel mogelijk een keer  na kijken
ik kan weer met losse handjes rijden   :eusa_dance: grapje :police: