Stoelverwarming

Gestart door YuriBoertjes, 30-10-2011 21:10:30

Vorige topic - Volgende topic

YuriBoertjes

Had losse draadjes onder de bestuurdersstoel. (lampje van schakelaar doet het) Nieuwe stekkertjes er aan en weer vast gezet toen ik met rugleuning bezig was. Dacht (hoopte) dat hetprobleem daar wel mee verholpen zou zijn. Helaas!!! Verwarming doet 't nog steeds niet.

Nu heb ik al veel gelezen op het forum over doormeten thermostaat en of de matjes, meten schakelaar, zekeringen, relais en weet ik veel wat niet nog meer. Allemaal super, maar ik ben echt de grootste kneus op het gebied van electra. Kan iemand mij een stappenplan in jip en janneke taal geven over wat nu te doen? Of is er iemand in de buurt van zwolle die mij hierbij kan en wil helpen/ assisteren?

Gr. Yuri

Jack v

Probeer Marco (DCCL) eens :)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

ik wil ook wel is helpen meten.

woon ook omgeving zwolle.

pb maar bij intresse.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

YuriBoertjes

@jack v: dank voor tip
@ulkeman: dank voor aanbod. Ik probeer deze week nog 1 ding zelf. Anders neem ik contact met je op.

Wat is nu het verhaal met die thermostaat? Lees hier en daar dat je die er uit kunt wriemelen, zodat je makkelijker en met meer zekerheid de 2 stekkers vast kunt zetten, om daarna de thermostaat weer terug te drukken. Klopt dit? Zit de thermostaat niet vast aan iets anders electronisch in de zitting? Zal echt iets voor mij zijn om met zo'n actie de hele bende daadwerkelijk naar de kloten te helpen.

ulkeman

afdeling dalfsen

YuriBoertjes

@ Ulkeman: Dank voor de reactie en link. Mijn stoelen zijn electrisch verstelbaar, dus de wereld aan motortjes en draadjes en stangen daaronder. Ontkom er dus bijna niet aan de de stoel weer los geschroeft moet worden (al is dat hetw erk niet). Dit ga ik deze week proberen. Doet ie dan nog niet, dan neem ik even contact met je op zodat ik even langs kan komen om de boel door te meten.
Gr.

daytonawim

Mocht je wat kapot hebben, ik heb nog een betuurders en bijrijders set verwarmings matten liggen.

twintigV

Nog even voor de duidelijkheid, ik moet ook nieuwe stekkers monteren, de thermostaat zit nergens aan vast? Wat meet hij dan precies? Zit hij tegen het verwarmingsmatje aan of zomaar in de zitting??
Gr.

YuriBoertjes

@ Daytonawim: Hee super. Mocht ik het nodig hebben zou dat helemaal geweldig zijn en dan laat ik het je weten. Alvast bedankt igg

YuriBoertjes

@ TwintigV: Zover ik het nu met mijn beperkte electronische kennis begrijp, zit de thermostaat nergens aan vast, en meet deze de temperatuur. heb ergens gelezen dat wanneer je de thermostaat er uit haalt en deze zou verwarmen dat ie ook al iets doet. Zover heb ik het nu begrepen.

twintigV

Piepte iets te snel, ben nu hier http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,10507.15.html  aan het lezen, maakt gelukkig veel duidelijk

YuriBoertjes

Probleem opgelost! De 2 nieuwe stekkertjes hadden inderdaad geen goede verbinding. Thermostaat er uit gepield, de 2 stekkertjes met een tangetje wat vaster geknepen en voilà! Weer een heerlijke warme stoel!!
Iedereen bedankt voor het advies, meedenken.

@ulkeman: dank voor je aanbod voor hulp. Heb nu wel andere vraag voor je. Ik twijfel of ik qua stekkers mogelijkheden heb voor verwarming in achterbank. Mag ik jou mijn foto's van aanwezige stekkers sturen? Misschien dat jij daarmee al iets meer weet. Gr.

ulkeman

Citaat van: YuriBoertjes op 31-10-2011 17:54:02
Probleem opgelost! De 2 nieuwe stekkertjes hadden inderdaad geen goede verbinding. Thermostaat er uit gepield, de 2 stekkertjes met een tangetje wat vaster geknepen en voilà! Weer een heerlijke warme stoel!!
Iedereen bedankt voor het advies, meedenken.

@ulkeman: dank voor je aanbod voor hulp. Heb nu wel andere vraag voor je. Ik twijfel of ik qua stekkers mogelijkheden heb voor verwarming in achterbank. Mag ik jou mijn foto's van aanwezige stekkers sturen? Misschien dat jij daarmee al iets meer weet. Gr.

ja stuur maar op.

afdeling dalfsen