effect vuile accupolen

Gestart door Red Devil, 30-10-2011 21:56:24

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Al sinds enige tijd had ik last van een schommelend toerental bij het inschakelen van de achteruit- en spiegelverwarming.
Afgelopen vrijdag zag ik dat mijn accupolen erg vies waren. zagen bruin van het vuil. Deze heb ik losgehaald en goed schoongemaakt. Sindsdien schommelt het toerental niet meer en bromt de auto niet meer als ik de rem ingetrapt hield.

Nou ben ik nooit goed geweest in natuurkunde. Maar wat is het effect van vuile accupolen op de prestaties van de auto?
Het lijkt wel of de auto soepeler rijdt.

ik hoor het graag.

Gr.
Ted

wepster

Citaat van: Red Devil op 30-10-2011 21:56:24
Al sinds enige tijd had ik last van een schommelend toerental bij het inschakelen van de achteruit- en spiegelverwarming.
Afgelopen vrijdag zag ik dat mijn accupolen erg vies waren. zagen bruin van het vuil. Deze heb ik losgehaald en goed schoongemaakt. Sindsdien schommelt het toerental niet meer en bromt de auto niet meer als ik de rem ingetrapt hield.

Nou ben ik nooit goed geweest in natuurkunde. Maar wat is het effect van vuile accupolen op de prestaties van de auto?
Het lijkt wel of de auto soepeler rijdt.

ik hoor het graag.

Gr.
Ted

heel simpel uit gelegt
neem een boterham zakje hou dit voor je mond en adem
doe it ook eens zonder
wat is het verschil ???
bij een accu is het precies het zelfde
als de polen vies zijn of de klemmen zit er een soort van film op die de weerstand verhoogt dus stroom tegen houd .
simpeler is het niet uit te leggen dacht ik zo

Jack v

Voel dean ook even of de accuklemmen ook warm worden als de auto loopt anders moet je die ook vervangen. Zorgen voor enorm veel weerstand.

Zie Wepster ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.